Apps op SD kaart zetten lukt niet

20-09-2015 12:08 5 berichten
Voor mijn smartphone heb ik een geheugenkaart gekocht omdat het interne geheugen van de phone zo goed als vol zit. Kon geen apps meer downloaden ed.

Ik heb bij instellingen 'opslag' als standaard schrijfschijf de SD kaart aangevinkt. Maar het lukt me nog steeds niet om zoveel mogelijk op de SD te krijgen waardoor ik nog steeds geen apps kan binnenhalen omdat er wordt aangegeven dat het (interne) geheugen vol zit. De SD heeft een geheugen van 8 GB en er staan 2 apps op en wat foto's. Deze heb ik naar de SD kunnen verplaatsen. Er wordt in zo een balkje aangegeven dat dit nog geen 10% van 8 GB is. Bij een aantal (standaard) apps is het niet mogelijk om deze naar de SD over te zetten maar dus ook niet bij apps die uit de playstore wil halen. Het balkje : verplaatsen naar SD kaart is en blijft grijs .

Wat doe ik fout? Moet ik nog iets doen met de SD kaart? Wordt deze niet herkend?
Alle reacties Link kopieren
Nee je doet niets fout. De meeste apps kunnen niet op een SDkaart, helaas.
Van een aantal weet ik dat het idd zo is maar de meeste..? Waarom zijn er dan van die gigantische grote geheugenkaarten? Toch niet alleen voor foto's?



Bedankt in ieder geval, dan volgende keer maar kijken voor phone met een groter intern geheugen. Nu snap ik ook waarom deze bestaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 20 september 2015 @ 12:22:

Van een aantal weet ik dat het idd zo is maar de meeste..? Waarom zijn er dan van die gigantische grote geheugenkaarten? Toch niet alleen voor foto's?



Bedankt in ieder geval, dan volgende keer maar kijken voor phone met een groter intern geheugen. Nu snap ik ook waarom deze bestaan.

Vaak zijn dat die goedkope instapmodellen van Samsung enzo. Loop je inderdaad snel op vast, want android neemt met elke update ook meer ruimte in, evenals alle apps met updates.

Niks aan te doen volgens mij..
Dat klopt ook inderdaad. Ik geef nooit zoveel geld uit aan een smartphone en deze heeft idd erg weinig geheugen. Maar weer wat geleerd en de volgende keer toch maar wat meer uitgeven dan. Voorlopig kan ik er nog even mee door. Heeft geen haast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven