Babyfoon keuze

02-02-2017 11:41 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede babyfoon, maar dit is nog wel een flinke klus blijkt maar! Van verschillende merken, recensies, tips en vooral aansmeerpraatjes van verkopers, ben ik benieuwd welke babyfoon voor jullie het fijnst was, en eventuele tips.



Een babyfoon met camera is bijvoorbeeld wel handig, maar ik vraag me dan af, zit je dan niet telkens te kijken zonder dat er wat is? Of moet je elke keer een telefoon of tablet 'reserveren' voor als je kindje ligt te slapen?



Wat ik zelf vooral heel belangrijk vind is dat de batterij lekker lang mee kan gaan, het apparaat geruisloos en dat het natuurlijk betrouwbaar is.

De kosten vind ik op zich niet zo belangrijk, als het maar wel overeenkomt met de kwaliteit. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer vrees ik.



In ieder geval.. Alle tips zijn welkom
say what?
Alle reacties Link kopieren
Hier een Alecto dbx-88 eco. Geen schermpje, vonden wij niet nodig. Hij gaat lang mer op de batterij. De onze is nu bijna 5 jaar oud en hij kan nog steeds wel een dag zonder opladen. Moet er wel bij zeggen dat hij heel ongevoelig staat inmiddels (dochter is bijna 5) en hij staat dus bijna altijd "uit". Hij gaat alleen aan als e geluid is, verder gaat hij tussendoor uit. Ik vind dat wel prettig, want daardoor gaat hij dus heel lang mee. Qua afstand en bereik vind ik hem ook fijn. Zowel in ons huis met betonnen vloeren als in mijn ouders huis met meer afstand tussen de kamers doet hij het perfect. En het ingebouwde nachtlampje gebruiken wij regelmatig. Vind dochter erg fijn.
Ik heb echt een heel goedkope die heel goed werkt. Helaas wel pas na twee andere babyfoons dat we bij deze uitkwamen. Die met de camera viel steeds uit, de verbinding verbrak. Dus kon je nog zoveel willen kijken, het ging vaak niet. Die we daarna hebben gehad was zo'n walkie-talkie geval en kregen we steeds storing (wegmedewerkers, motorrijlessen, andere baby's). Nu eentje die je op het stopcontact ingestoken moet houden, maar geen ruis en zelden een keer dat die de verbinding niet goed pakt (als je de babyfoon blokkeert of een mobiel naast legt, hebben we dusver gemerkt).
Hier ook een Alectro DB iets zonder scherm. 2e hands gekocht en hij doet het zeker al 9 jaar.
Wij hebben een Philips avent scd560. Ik vind het een fijn ding. Is dect dus niet af te luisteren en batterij gaat lang mee. Zit geen schermpje bij. Vonden wij niet nodig.



Als ik op andere plekken een babyfoon nodig heb gebruik ik wel de app babyfoon 3G. Zet ke di iPad bij haar en de ouder unit is je telefoon. Voor als we op bezoek zijn heel handig!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Belle- schreef op 02 februari 2017 @ 11:46:

Hier een Alecto dbx-88 eco. Geen schermpje, vonden wij niet nodig. Hij gaat lang mer op de batterij. De onze is nu bijna 5 jaar oud en hij kan nog steeds wel een dag zonder opladen. Moet er wel bij zeggen dat hij heel ongevoelig staat inmiddels (dochter is bijna 5) en hij staat dus bijna altijd "uit". Hij gaat alleen aan als e geluid is, verder gaat hij tussendoor uit. Ik vind dat wel prettig, want daardoor gaat hij dus heel lang mee. Qua afstand en bereik vind ik hem ook fijn. Zowel in ons huis met betonnen vloeren als in mijn ouders huis met meer afstand tussen de kamers doet hij het perfect. En het ingebouwde nachtlampje gebruiken wij regelmatig. Vind dochter erg fijn.Ik heb hem gelijk opgezocht, en ik zie dat deze ook als beste is getest. Wat een super tip, dankjewel!
say what?
Alle reacties Link kopieren
quote:Meme86 schreef op 02 februari 2017 @ 11:51:

Wij hebben een Philips avent scd560. Ik vind het een fijn ding. Is dect dus niet af te luisteren en batterij gaat lang mee. Zit geen schermpje bij. Vonden wij niet nodig.



Als ik op andere plekken een babyfoon nodig heb gebruik ik wel de app babyfoon 3G. Zet ke di iPad bij haar en de ouder unit is je telefoon. Voor als we op bezoek zijn heel handig!Ik neem onze gewone babyfoon altijd mee
Alle reacties Link kopieren
quote:Meme86 schreef op 02 februari 2017 @ 11:51:

Wij hebben een Philips avent scd560. Ik vind het een fijn ding. Is dect dus niet af te luisteren en batterij gaat lang mee. Zit geen schermpje bij. Vonden wij niet nodig.



Als ik op andere plekken een babyfoon nodig heb gebruik ik wel de app babyfoon 3G. Zet ke di iPad bij haar en de ouder unit is je telefoon. Voor als we op bezoek zijn heel handig!Deze ziet er ook leuk uit en ik lees er veel goede dingen over. Dankjewel voor de tip!
say what?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Motorola MBP 8 babyfoon die je in het stopcontact moet doen. 33 euro via Bol. Wij zijn er erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier een Philips SCD580. DECT, prima geluid en springt pas aan op het moment dat ie geluid in de babykamer detecteert. Heel handig: Hij heeft slaapliedjes, een nachtlampje en een bewegende plafondprojectie. Allemaal op afstand in te stellen en dat werkt heel goed om de kleine weer in slaap te sussen als ie tussentijds wakker wordt. Hij heeft ook een temperatuur- en luchtvochtigheidssensor, ook heel prettig. Oja en je kunt via de ouderunit "praten". Als de kleine overstuur is en ik moet eerst nog de tuin door en twee trappen op om erbij te zijn, roep ik altijd even dat mama onderweg is Topding!
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Alle reacties Link kopieren
Dat praten kan bij de onze ook, heel handig! Muziekje gebruiken wij nooit, want dat hoor je terug via de babyfoon en vind ik heel irritant
Hier twee Alecto's. Eentje tweedehands met liedjes en temperatuur enzo. En een nieuwe, eenvoudigere.

De eenvoudige vind ik meer dan genoeg, ik gebruik de liedjes echt nooit en dat geldt ook voor de temperatuur. Je meet in het begin je kind toch bij elke luierverschoning en weet dan of het te koud of warm is. En later wordt het minder relevant.

Ik zou wel een nieuwe aanraden, want onze tweedehandse is waardeloos qua batterij, terwijl de nieuwe heel lang mee gaat.

De terugpraatfunctie vind ik prettig nu zoon ouder wordt. Kun je em vertellen dat je er zo aan komt.

Schermpje nog geen seconde gemist.
Ik lees mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven