Backup maken van applicaties in een cloud? Hoe?

22-06-2015 16:41 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Digibeet meld zich weer



Ik heb een nieuwe telefoon gekocht, alles netjes overgezet. Nu wil ik echter van een appartement de oude gegevens overzetten maar hoe moet dat?

De opties om te importeren bij de applicatie zijn 'back-up lezen' & 'cloud back-up lezen' & 'csv importeren'.

De opties op het oude toestel om te exporteren zijn 'back-up schrijven' & 'cloud back-up schrijven' & 'csv exporteren' & 'back-up via email' (kan ik niet openen, al geprobeerd) & 'csv via email'.



Wie kan me helpen?
Alle reacties Link kopieren
Appartement?



Verder is je uitleg nogal vaag, wat voor telefoons praten we over, wat voor apps, welke data? Als je dat in de cloud staat hoef je juist geen backup te maken, dus ik begrijp niet wat je nu wilt.
Alle reacties Link kopieren
In welke applicatie heb je die gegevens van dat appartement staan ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Sorry autocorrect stond nog aan.

Telefoon: samsung s6

De app die ik wil overzetten is 'weight meter'. Daarbij hoef je niet in te loggen en ik heb de afgelopen 2 jaar alles netjes daarbij ingevuld. Maar nu wil ik die gegevens ook op de Samsung s6 hebben, mijn nieuwe telefoon. Ik heb de app al gedownload maar omdat er geen inloggegevens bijhoren blijven mijn gegevens op de s4 staan. De opties die bij de app bij 'importeren & exporteren' staan heb ik in de openingspost gezet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan natuurlijk ook ae gegevens handmatig overzetten... duurt even maar zo lukt het ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp nog steeds helemaal niets van je verhaal.

Ik zie ook nog steeds niet in wat dat appartement in het verhaal doet.

Dus ook niets van wat nu eigenlijk je probleem is.



Een onbegrijpelijk bericht schrijven en dan denken dat het compleet duidelijk wordt wanneer je meldt dat de autocorrect aan staat is echt een misvatting van je.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik zal een nieuwe poging doen om duidelijker te zijn.

Het gaat niet over een appartement, de autocorrect maakte van het woordje 'app' 'appartement'.



Ik heb een app die op de oude telefoon staat ook op de nieuwe telefoon geïnstalleerd. Het is de app 'Weight meter'.

Bij de meeste apps heb je inloggegevens nodig zodat je overal in je eigen stukje komt, zoals Facebook, Pinterest, Wordfeud. Bij Weight meter is dat niet.



Bij de opties van de app staat wel '' importeren / exporteren'. als ik daarop tik kan ik kiezen uit de volgende opties:

- back-up lezen

- back-up schrijven

- csv importeren

- csv exporteren

- cloud back-up lezen

- cloud back-up schrijven

- back-up via email

- csv via email



En over deze opties gaat mijn vraag: Zoals ik hieruit begrijp moet het mogelijk zijn om de gegevens die ik in de app ingevoerd heb (gewicht) over te zetten in een cloud of back-up zodat ik deze op mijn nieuwe telefoon kan krijgen. Maar, hoe doe ik dat?

Ik weet niet wat csv is. De optie 'csv via email' heb ik geprobeerd, echter kan ik dan de bijlage niet openen in de email.



Ik hoop dat ik zo een stuk duidelijker ben!
Heeft Android/Samsung geen back-up/restore voor de hele telefoon? Als ik van iPhone wissel zet ik alles, apps en gegevens, vanuit de cloud terug. Daarna hebben alle apps al hun gegevens weer.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee JollyJ
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de passende opties kiezen.



Dus óf voor csv kiezen, en dan op je oude telefoon kiezen voor exporteren, en op je nieuwe voor importeren.



Of voor de cloud, dus op je oude een back-up schrijven en op je nieuwe een back-up lezen.



En dan zal waarschijnlijk je app je wel verder helpen, zodra je een keuze gemaakt hebt.
Mijn Wikipedia-pagina is langer, dus ik ben belangrijker!
quote:noopes schreef op 23 juni 2015 @ 10:37:

Geen idee JollyJHm. Dan zou ik op de oude telefoon een backup maken met de opties die de app geeft, en via dezelfde route terugzetten in de nieuwe telefoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven