Batterij Kobo Aura H2O snel leeg

23-01-2017 13:54 48 berichten
Hoi!



Ik heb sinds een paar maanden een Kobo Aura H2O. Het valt me de laatste tijd op dat de batterij wel erg snel leegloopt. Waar je volgens de specificaties makkelijk een maand vooruit moet kunnen, red ik het met geluk een week. Als ik een uurtje lees, loopt de batterij soms wel 10-15% terug. Heb al naar allerlei instellingen gekeken, zoals bijvoorbeeld de lichtsterkte. Deze staat op slechts 10% nu sinds een paar weken, dus dat lijkt me het probleem niet. Ook let ik altijd goed op dat ik de reader niet onnodig op standby laat staan.



Wat me opvalt, is dat de firmware gedateerd is op 29-12-2015 (versie 3.19.5761). Is het echt zo lang geleden dat er een update is geweest? Op internet kan ik geen duidelijk antwoord vinden en van de klantenservice hoor ik helaas ook geen antwoord als ik het vraag.



Dus vandaar dat ik hier het antwoord nu zoek. Mensen met een Kobo Aura H2O, wat is jullie firmware versie en kan het daarmee te maken hebben? Hebben jullie ook batterij issues? En hebben jullie eventueel nog andere tips?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
He, toevallig dat je dat zegt, ik had ook al het idee dat mijn ereader tegenwoordig veel sneller leeg is dan eerst en ik heb dezelfde. Heb nog totaal niet naar instellingen of dat soort dingen gekeken maar ik herken dus je probleem.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Kobo HD Glo en ik doe ook echt geen maand met de batterij. Nou lees ik wel veel op het moment maar ik moet hem toch echt wel iedere week opladen. Geen tips verder.
quote:fashionvictim schreef op 23 januari 2017 @ 13:57:

He, toevallig dat je dat zegt, ik had ook al het idee dat mijn ereader tegenwoordig veel sneller leeg is dan eerst en ik heb dezelfde. Heb nog totaal niet naar instellingen of dat soort dingen gekeken maar ik herken dus je probleem.Goed om dat te weten. Kun je me vertellen welk versienummer jouw software heeft en van welke datum?
Alle reacties Link kopieren
Wil ik wel even voor je opzoeken hoor, maar waar vind ik dat?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het al gevonden en die van mij geeft hetzelfde aan als de jouwe. Zelfde versie, zelfde datum (29-12-15).
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 23 januari 2017 @ 14:07:

Ik heb het al gevonden en die van mij geeft hetzelfde aan als de jouwe. Zelfde versie, zelfde datum (29-12-15).Okay, dank je wel! Dan denk ik dat ik de klantenservice maar blijf benaderen net zolang tot ze antwoord geven
De mijne is nog nieuw, maar staat na 3 weken gebruik toch nog op 50% batterij.
Alle reacties Link kopieren
Die van gaat lang niet zo snel op. Het lijkt me toch dat er iets mis is met die van jou. Ik zou trouwens in je berichten aan de klantenservice niet over die firmware beginnen. Voor hetzelfde geld is het iets heel anders (accu bijvoorbeeld). Gewoon apparaat opsturen en het door hunzelf uit laten zoeken.
Hoi melas! Ik probeer juist in contact met ze te komen om het apparaat op te kunnen sturen, maar er wordt niet gereageerd. Lijkt me dat je eerst contact met ze moet hebben gehad of heb ik dat mis?
In het begin inderdaad geprobeerd om contact te krijgen over de firmware. Werd ook niet op gereageerd
Alle reacties Link kopieren
Staat het lampje toevallig aan? Toen ik mijn e reader net had, had ik het lampje standaard aan staan. Het duurde even voordat ik doorhad dat mijn batterij daarom zo snel leegliep.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Belle73 schreef op 25 januari 2017 @ 12:06:

Staat het lampje toevallig aan? Toen ik mijn e reader net had, had ik het lampje standaard aan staan. Het duurde even voordat ik doorhad dat mijn batterij daarom zo snel leegliep.De verlichting heb ik niet standaard aan staan. Als ik voldoende licht heb, zet ik de verlichting van het apparaat op 0.
Herkenbaar helaas. Volgens hun site zou je er gemakkelijk 2 maand mee kunnen doen, volgens de verkoper in de winkel 1 maand. In de praktijk is het misschien anderhalve week, met geluk. Kan ook een week zijn. En als ie op 25% staat, floept ie ineens helemaal uit.



Ik heb hem nooit op standby, verlichting niet aan en wifi uit. Dit laatste zou ook veel schelen. En hij is nieuw. Mijn eerste heb ik na een maand teruggebracht, kreeg vlot een nieuwe. De tweede, ook nog heel nieuw, doet het iets langer. Geen idee waar het aan ligt.



Op zich is het niet erg om hem wekelijks op te laden, maar snap niet waarom ze steeds roepen dat je er een maand mee kunt terwijl dat niet zo is.

Al moet ik zeggen dat ik een kennis heb, die erg veel leest, en die kan er makkelijk weer een maand mee. Misschien heeft ie geluk.
Ik heb de mijne een half jaar denk ik en heb hem nu misschien 5 keer opgeladen en lees toch echt iedere dag.
Ik kan met mijn Glo wel een maand doen, tenzij ik het licht gebruik. Vind ik wel logisch. Tussendoor staat ie in slaapstand.



Misschien moet je kijken of er andere functies aan staan. WiFi misschien? En heb je hem al eens helemaal gereset?



Update 2015 lijkt mij oud. Factory reset en overnieuw beginnen? Krijg je meteen alle updates.
Alle reacties Link kopieren
Update hij dan niet zodra je hem aan je laptop hangt ?



Licht uit en wifi uit.

Waarom zou je het licht op nul zetten ?

Een druk op de knop en het is aan of uit.

Dan weet je zeker dat het niet je accu leeg trekt.



Ik doe zeker een maand met mijn Kobo Aura. (Geen H2O)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:CommonSense schreef op 25 januari 2017 @ 20:27:

Ik kan met mijn Glo wel een maand doen, tenzij ik het licht gebruik. Vind ik wel logisch. Tussendoor staat ie in slaapstand.



Misschien moet je kijken of er andere functies aan staan. WiFi misschien? En heb je hem al eens helemaal gereset?



Update 2015 lijkt mij oud. Factory reset en overnieuw beginnen? Krijg je meteen alle updates.WiFi heb ik niet standaard aan staan. En 2015 leek mij ook oud, maar is bij navraag echt de meest recente. Apart, maar toch. Factory reset heb ik al meerdere keren geprobeerd trouwens.
quote:Snoesje666 schreef op 25 januari 2017 @ 20:58:

Update hij dan niet zodra je hem aan je laptop hangt ?



Licht uit en wifi uit.

Waarom zou je het licht op nul zetten ?

Een druk op de knop en het is aan of uit.

Dan weet je zeker dat het niet je accu leeg trekt.



Ik doe zeker een maand met mijn Kobo Aura. (Geen H2O)Aan de laptop en pc update hij ook niet. En er zit geen aparte knop op het apparaat voor het lampje (of ik moet heel scheel kijken). Die kun je alleen met een schuifknop sterker of zwakker zetten en 0 is uit
quote:_Inkie_ schreef op 25 januari 2017 @ 20:18:

Ik heb de mijne een half jaar denk ik en heb hem nu misschien 5 keer opgeladen en lees toch echt iedere dag.Mag ik vragen welke firmware versie jij hebt?
quote:Hoezitdit schreef op 25 januari 2017 @ 19:56:

Al moet ik zeggen dat ik een kennis heb, die erg veel leest, en die kan er makkelijk weer een maand mee. Misschien heeft ie geluk.Heeft je kennis dezelfde reader of een andere?
quote:AdenoEndo schreef op 25 januari 2017 @ 23:17:

[...]





Heeft je kennis dezelfde reader of een andere?Dat is de Kobo aura, dus dezelfde.
Best bijzonder eigenlijk, zoveel verschil bij hetzelfde type apparaat. Terug naar de fabrieksinstellingen heb ik geprobeerd, maar heeft geen effect.

Geen medewerker van Kobo hier? Ben toch erg benieuwd waar dit aan ligt.
Is de kobo bij jullie ook zo traag?



Ik had voordien een Kindle. Als ik toen een boek selecteerde opende dat onmiddellijk. Bij de Kobo zit er enkele seconden vertraging op (niet het einde van de wereld natuurlijk). Mijn Kobo loopt ook soms vast op boeken die ik niet in de Kobo store gekocht heb :( dan moet ik de Kobo opnieuw opstarten.



En als ik een boek open dat ik aan het lezen ben, gaat het altijd een paar pagina's terug dan waar ik laatst gestopt ben. Heel willekeurig, soms 1 pagina, soms 5 pagina's.



Het pagina nummer staat ook altijd zo lullig ergens aan het einde van een zin geplakt in het midden van een pagina.



Allemaal niet zo erg, natuurlijk. Maar als je 150€ betaalt voor een toestel en vervolgens 10-20€ per boek, dan vind ik zulke foutjes eigenlijk wel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat heb ik allemaal niet Lilapie, paginanummer staat er gewoon onder en hij verspringt ook geen pagina's, raar zeg. Ook vastlopen of traagheid geen problemen mee, en 95% van mijn boeken zijn elders vandaan. Als je hem net hebt, dan zou ik terug gaan.



En ik doe ook zeker een maand met de batterij en de wifi staat altijd aan en mijn licht is altijd aan (lees altijd in bed), dus daar zal het niet aan moeten liggen.

Ik heb wel een sleep cover, dus als ik hem dicht doe gaat alles meteen uit. Zou dat het kunnen zijn TO, dat je hem per ongeluk aan laat staan na het lezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven