Batterij laptop wordt niet opgeladen, wat nu??

03-07-2016 07:18 32 berichten
Gisteravond gaf mijn laptop aan dat de batterij bijna leeg was en om hem aan te sluiten op netstroom. Echter, ik had hem op netstroom aangesloten. De stekkers gecontroleerd, maar die zaten allemaal goed. Vervolgens ging de laptop toch vanzelf uit, terwijl ik hem niet uit had gezet.



Vanochtend doet hij het weer, heb hem nog steeds op netstroom aangesloten (dat heb ik eigenlijk altijd). Maar hij geeft dus aan dat de batterij niet wordt opgeladen.



Weet iemand hoe dat kan? En wat ik kan doen om dit op te lossen?



Ik wil niet dat hij kuren gaat krijgen en telkens plotseling uit gaat.
Hoe oud is je laptop?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een andere oplader die je kunt proberen? Misschien ligt het daaraan. En anders een nieuwe accu bestellen.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Andere oplader/adaptor zoeken eerst. Kan zomaar daaraan liggen.
En niet elke adaptor kan op je laptop, dus dat ook eerst goed nakijken.
Heb ik ook ooit gehad. Nieuwe oplader was toen de oplossing
Mijn laptop is 3 jaar oud, dus nog niet al te oud.



Opladen met een andere oplader/adaptor is misschien een goed idee. Hoe weet ik of een oplader geschikt is?

Wil dat eerst eens even proberen, misschien kan het op mijn werk want zelf heb ik geen andere oplader.
Tegenwoordig hebben ze vaak universele opladers met een stuk of 10 verloopstukjes voor de verschillende modellen.



Eerst ff proberen op het werk is handig. Moeten ze er daar wel een hebben met die aansluiting..
Ik heb dit ook gehad. Bij mij was er toen iets stuk waardoor het contact met de accu niet meer goed verliep. Ik heb mijn laptop toen moeten opsturen voor reparatie
quote:Corona67 schreef op 03 juli 2016 @ 07:53:

Tegenwoordig hebben ze vaak universele opladers met een stuk of 10 verloopstukjes voor de verschillende modellen.



Eerst ff proberen op het werk is handig. Moeten ze er daar wel een hebben met die aansluiting..Dan bedoel je die kleine ronde aansluiting die je in de laptop zelf doet? Want die is volgens mij hetzelfde. Ik zal hem morgen even meenemen naar mijn werk, dan kan ik het uitproberen.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 03 juli 2016 @ 08:03:

[...]





Dan bedoel je die kleine ronde aansluiting die je in de laptop zelf doet? Want die is volgens mij hetzelfde. Ik zal hem morgen even meenemen naar mijn werk, dan kan ik het uitproberen.



Die ja. (Bij mij issie plat en langwerpig )

Dan dat maar eerst proberen. Scheelt onnodige kosten.
3 jaar is idd niet oud. Kan dus of aan de oplader zelf liggen of je input maakt geen contact meer met de oplader.
Bij mij lag dit altijd aan de oplader.
Het gaat niet alleen om de aansluiting( plug) van de adaptor, maar ook om de spanning en de stroom:





http://www.replacedirect. ... n-een-nieuwe-adapter.html
quote:Goede-Fee schreef op 03 juli 2016 @ 08:51:

Het gaat niet alleen om de aansluiting( plug) van de adaptor, maar ook om de spanning en de stroom:





http://www.replacedirect. ... n-een-nieuwe-adapter.html

Klopt. Ik had een keer een verkeerde.

Waar hij erin ging zeg maar werd echt loeiheet!
quote:MN-- schreef op 03 juli 2016 @ 08:34:

Bij mij lag dit altijd aan de oplader.Hier dus ook
Alle reacties Link kopieren
Kan er iets nat zijn geworden?

En als je de laptop uitschakelt en oplaadt?
quote:Goede-Fee schreef op 03 juli 2016 @ 08:51:

Het gaat niet alleen om de aansluiting( plug) van de adaptor, maar ook om de spanning en de stroom:





http://www.replacedirect. ... n-een-nieuwe-adapter.htmlDank je Fee! Ik zal het even goed bekijken en dan de oplader van mijn werklaptop ook, die kan ik 's avonds meenemen en uitproberen als hij geschikt is.
Alle reacties Link kopieren
Ligt heel vaak aan het contactje van de oplader. Of aan de ingang op de laptop waar je dat ronde stekkertje in steekt. Heb je al geprobeerd om dat stekkertje wat heen en weer te bewegen? In veel gevallen zie je dan dat ie ineens weer contact maakt. Laat je het stekkertje vervolgens weer los dan wordt het contact weer verbroken.



In dat geval zou je een nieuwe adapter kunnen proberen. In het ongunstige geval is het contactpunt in je laptop beschadigd en ben je verder van huis.



Heb je de laptop standaard aan de stroom? Dus ook wanneer je hem op je schoot zet en nadien weer weg legt?( dus veel bewegingen in dat contactpunt) Daar komen de problemen vaak door.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Bij mij lag het aan de batterij, ik heb toen een nieuwe aangeschaft.
Alle reacties Link kopieren
Als je laptop op netstroom gewoon werkt, maar de batterij laadt niet op, lijkt het mij eerder een probleem met de batterij dan met de oplader.........
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 03 juli 2016 @ 10:19:

Als je laptop op netstroom gewoon werkt, maar de batterij laadt niet op, lijkt het mij eerder een probleem met de batterij dan met de oplader.........Hij ging toch uit. Ondanks dat ze hem had aangesloten aan de netstroom
Het lijkt mij handiger om eerst de oplader/ adaptor uit te sluiten. Just incase. En dan naar de batterij te laten kijken.
quote:Corona67 schreef op 03 juli 2016 @ 10:22:

[...]



Hij ging toch uit. Ondanks dat ze hem had aangesloten aan de netstroom En dit.
Maar hij doet het nu op netstroom terwijl de batterij niet wordt opgeladen staat er ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven