Bereikbaarheid verbeteren

01-10-2015 09:53 53 berichten
Terwijl ik één topic aan het openen was, kreeg ik telefoon. Op een haar na weer de oproep gemist. Het was mijn vader, die ik terug belde. Hij schijnt zich helemaal scheel te ergeren aan het feit dat ik moeilijk te bereiken ben, telefonisch.



Kijk ik naar mijzelf, dan moet ik eerlijk zijn en moet ik toegeven dat ik dat ben. Ik ben doof voor de telefoon. Als mensen bellen en ik kan niet opnemen, dan bel ik vaak pas later terug. Ik neem de telefoon niet mee naar de badkamer als ik sta te douchen. Die ligt dan gewoon beneden. Pech gehad, denk ik dan. Als ik een oproep heb gemist, kan ik daar vaak pas na een lange tijd achter komen (een uur is geen uitzondering, helaas).



Zakelijk gezien en ook privé (ik heb een zieke moeder, dus mocht er plotseling wat gebeuren dan zou het verschrikkelijk zijn als ik daar zo laat achter kom) is het dus wel een vereiste dat ik er beter mijn best op doe.



Maar goed, iemand die zich eigenlijk weer ergert aan het feit dat je bereikbaar MOET zijn, hoe verander je dat eigenlijk?



Ik heb mijn telefoon alleen bij me als ik het huis uit ga, verder draag ik deze niet bij me, maar ligt die bijvoorbeeld in de keuken. Op het werk ligt mijn telefoon vaak in de tas, pak deze alleen als ik deze nodig heb. Ik ben vaak te laat met de batterij opladen. Dat soort zaken waardoor het terecht is dat mensen zich daar aan gaan ergeren.



Niet uit onwil, maar omdat mijn focus er niet ligt, denk ik. Des te moeilijker om het te veranderen, vind ik. Dus wie heeft er tips of handigheden waardoor ik het niet vergeet?



O ja, mijn vader vond dat ik ook maar een vaste telefoon moest nemen. Die hebben we maar weg gedaan omdat alleen mijn ouders daarop belden en dat begon ik dan wel een dure grap te vinden. Dus daar heeft hij wel een nee op gekregen en die komt er ook echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Wil je zelf ook beter bereikbaar zijn of niet want dat maakt nogal een verschil denk ik.
Je bent zelf een theepot
Ik schijn in mijn omgeving ook een van de slechtst bereikbare personen te zijn. Mijn telefoon heeft vaak geen batterij meer of ligt ergens niet binnen mijn bereik.



Mijn moeder en mijn vrouw zeiden al tegen elkaar:

"Als we haar snel willen bereiken kunnen we het best een topic op het viva forum openen."



quote:SuzanneSuus schreef op 01 oktober 2015 @ 09:59:

Wil je zelf ook beter bereikbaar zijn of niet want dat maakt nogal een verschil denk ik.

Eigenlijk niet. Want mijn mening is dat iedereen té bereikbaar moet zijn tegenwoordig, lijkt het wel. Terwijl er niets mis is met later terugbellen, naar mijn inziens. Maar er valt zeker wat te veranderen in het sneller terugbellen en de batterij tijdig opladen.



Maar goed, zakelijk gezien (al is het alleen in noodgevallen dat ik op mijn twee vrije dagen p/w gebeld wordt en dat is zelden tot nooit) en gezien de gezondheid van mijn moeder is het wel belangrijk dat ik het doe. En daar wil ik het wel voor doen.
quote:NYC schreef op 01 oktober 2015 @ 10:06:

Ik schijn in mijn omgeving ook een van de slechtst bereikbare personen te zijn. Mijn telefoon heeft vaak geen batterij meer of ligt ergens niet binnen mijn bereik.



Mijn moeder en mijn vrouw zeiden al tegen elkaar:

"Als we haar snel willen bereiken kunnen we het best een topic op het viva forum openen."







Maar ik herken het helemaal, ik heb de behoefte niet om de telefoon niet de hele dag in mijn broekzak te houden 'voor het geval dat'. En niet alleen behoefte, komt eigenlijk nooit in mij op.



Als ik in de trein zit of bij de kapper, zit iedereen gedoken in hun telefoon, ik doe dat ook nooit. Ik heb dan eerder een net gekocht kookboek of tijdschrift bij me.
Ik herken die behoefte ook totaal niet. Mijn schoonzusje is wegens verbroken relatie even tijdelijk hier en die zit dus echt non stop met haar mobiel in de hand. Er is bij haar op whatsapp, Facebook of weet ik wat dus waarschijnlijk ook continu interactie, is bij mij al niet zo, zeker op whatsapp niet.

Op het viva forum kan ik mij wel heel wat uren vermaken , zeker tijdens slaaptijd van zoon maar ook zoals nu, nu ik voor een levering thuis moet blijven en de iPad erbij heb gepakt. Non stop een telefoon in mijn bereik en daar dan ook steeds op zitten kijken is voor mij echt ondenkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Als jij het zelf geen probleem vind, dan zou ik er niks aan veranderen. Ik heb ook een paar mensen in mn omgeving die nooit opnemen en uren later terugbellen. Dat is nou eenmaal zo. Als ik iets belangrijks te melden heb stuur ik een bericht. Als ik gebeld heb om gewoon ff te lullen, maar kreeg geen gehoor, stuur ik er een bericht achteraan dat het niet belangrijk was. De ene keer belt iemand dan terug, de andere keer niet, omdat gewoon ff lullen dan niet uitkomt.



Waarom moet je altijd maar bereikbaar zijn? Ik heb vaak bewust mn geluid uit, omdat ik dan geen zin heb om bereikbaar te zijn. Mijn vriend is áltijd bereikbaar. Als de pleuris uitbreekt, dan bellen ze hem, want hij neemt toch wel op.
Alle reacties Link kopieren
Komt me bekend voor, ik laat ook heel makkelijk bellen als ik geen zin heb om op te nemen, ik kijk wel even wie het is.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en wat ik dan weer niet begrijp is als je een oproep mist en je belt gelijk terug en vervolgens wordt er niet opgenomen!

Ik stel me dan voor dat iemand mij belt, me niet te pakken krijgt en vervolgens bij zn telefoon wegrent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn telefoon altijd in m'n zak zitten. Okee, tijdens het douchen niet natuurlijk, maar ik kijk er op voordat ik 'm na 't aankleden in mijn zak steek. Bovendien hoor ik de telefoon wel overgaan natuurlijk, dus kan ik snel terugbellen. Ook heb ik 'n vaste lijn, omdat mobiele bereikbaarheid aan de grens van twijfelachtige kwaliteit is. Zelf bel ik niet veel maar met ouder wordende ouders vind ik het erg belangrijk om makkelijk en snel bereikbaar te zijn.
Shoot first, ask questions later!
quote:_origami_ schreef op 01 oktober 2015 @ 10:32:

Oh, en wat ik dan weer niet begrijp is als je een oproep mist en je belt gelijk terug en vervolgens wordt er niet opgenomen!

Ik stel me dan voor dat iemand mij belt, me niet te pakken krijgt en vervolgens bij zn telefoon wegrent.

Mijn vader is vaak na direct terugbellen (dus als ik echt nét te laat ben) weer direct in gesprek! Die gaat dan direct door naar de volgende.



Ik ben het wel met je eens hoor, constante bereikbaarheid vind ik echt zonde van mijn tijd. Volgens mij lukt dat het merendeel wel omdat ze net als NYC's schoonzusje constant met die telefoon liggen te pielen. Maar goed, voor de zaak en familie noodgevallen moet ik me er maar een beetje overheen zetten, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
In hoeverre is voor de zaak echt belangrijk? Gaat dat om op je werk of in privétijd? Ik vind dat mn baas in privétijd dezelfde rechten heeft als een ander; neem ik op, dan neem ik op, neem ik niet op, dan heb je pech.

Op kantoor ligt mn telefoon aan oplaadkabel op mn bureau, dus bereikbaar.



Kan je qua je zieke moeder niet een noodnummer afspreken? Dat ze je man/vriend (als je die hebt) bellen?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch gewoon selectief bereikbaar zijn? Een telefoontje van mijn ouders neem ik altijd op, van kennissen/vrienden/collega's hangt 't er vanaf of ik zin heb in 'n babbel. Men kan tenslotte altijd nog 'n appje sturen als ze iets van me willen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Mijn huidige telefoon kan ik zelfs op stil zetten terwijl ik oproepen van bepaalde nummers wel altijd toe sta om over te gaan. Zo vermijd je dus telefoontjes van de zaak, terwijl je wel de mensen voor wie je bereikbaar wil zijn aan de lijn kunt krijgen.
Shoot first, ask questions later!
De zaak daar gaat het om privétijd. Maar ik moet zeggen, daar ben ik in een jaar tijd 1 keer in gebeld.

Noodnummer is sowieso wel een goede, ik kan mijn ouders vragen dan mijn man te bellen, die altijd wel opneemt
Alle reacties Link kopieren
Dan zullen ze jou niet bellen vanuit een gegijzeld vliegtuig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 01 oktober 2015 @ 10:06:

Ik schijn in mijn omgeving ook een van de slechtst bereikbare personen te zijn. Mijn telefoon heeft vaak geen batterij meer of ligt ergens niet binnen mijn bereik.



Mijn moeder en mijn vrouw zeiden al tegen elkaar:

"Als we haar snel willen bereiken kunnen we het best een topic op het viva forum openen."



Ik herken het heel erg, ook het gezeur eromheen. Ik word er soms een beetje recalcitrant van. Ik heb soms gewoon geen zin om op te nemen. Als het belangrijk is, bellen ze nog wel een keer of spreken ze de voicemail in. Het gaat 99 van de 100 keer nergens over.



Een tijdje geleden ben ik 3 keer in een middag gebeld, heb ik een berichtje ontvangen (wat ook weer nergens over ging) en de ochtend erna een voicemail dat als ik niet reageerde, het niet meer hoefde. Heel vervelend, ik begrijp dat constante gebeld en ge-app echt niet.
quote:_origami_ schreef op 01 oktober 2015 @ 10:29:

Als jij het zelf geen probleem vind, dan zou ik er niks aan veranderen. Ik heb ook een paar mensen in mn omgeving die nooit opnemen en uren later terugbellen. Dat is nou eenmaal zo. Als ik iets belangrijks te melden heb stuur ik een bericht. Als ik gebeld heb om gewoon ff te lullen, maar kreeg geen gehoor, stuur ik er een bericht achteraan dat het niet belangrijk was. De ene keer belt iemand dan terug, de andere keer niet, omdat gewoon ff lullen dan niet uitkomt.Vroeger was het de normaalste zaak van de wereld om uren later pas terug te bellen. Sterker nog, er waren tijden dat je niet kon zien wie er had gebeld, dus kón je helemaal niet terugbellen. Heerlijk!
Daar gaan we weer, veel mensen zijn m.i. idd recalcitrant als het gaat om de telefoon. Ik snap niet wat er zo vervelend is aan bereikbaar zijn. Als je zo fel tegen de moderne technologie bent, ga dan in een hutje op de hei wonen. Laat je humeur er iig niet zo door verpesten.



TO: ringtone harder zetten een idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn telefoon regelmatig vast, maar toch slagen mensen erin om mij te bellen op het moment dat ik onder de douche sta oid. Meestal bel ik wel redelijk snel terug. Toch vind ik het soms heerlijk om onbereikbaar te zijn. Wanneer we naar het buitenland gaan, zet ik mijn telefoon standaard af. Mijn ouders stuur ik dan soms wel op voorhand even een smsje om te verwittigen dat ik niet bereikbaar ben (Dat lezen ze dan waarschijnlijk zelf maar enkele dagen later ).



Op mijn telefoon staat ook een 'niet storen' functie. Deze gebruik ik 's nachts en ik heb ingesteld dat er een uitzondering gemaakt wordt voor sommige nummers. Heerlijk om niet van elk appje of smsje wakker te worden maar toch bereikbaar te zijn in geval van nood. De telefoon helemaal afzetten 's nachts wil ik niet. Indien er 's nachts een noodgeval is met mij, wil ik namelijk om hulp kunnen bellen zonder eerst de telefoon op te zetten, pin code te bedenken of zelfs mijn telefoon moeten gaan zoeken.



Wat me wel opvalt: Telkens ik opneem, vraagt de beller: Stoor ik?

Dit vind ik zo'n vreemde vraag, als je me zou storen zou ik heus de telefoon niet opnemen!
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 01 oktober 2015 @ 11:27:

[...]





Vroeger was het de normaalste zaak van de wereld om uren later pas terug te bellen. Sterker nog, er waren tijden dat je niet kon zien wie er had gebeld, dus kón je helemaal niet terugbellen. Heerlijk!Je hebt nu helemaal de vrije keus voor wie of voor wat je bereikbaar wil zijn. Dat vind ik pas heerlijk!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 01 oktober 2015 @ 11:32:

Daar gaan we weer, veel mensen zijn m.i. idd recalcitrant als het gaat om de telefoon. Ik snap niet wat er zo vervelend is aan bereikbaar zijn. Als je zo fel tegen de moderne technologie bent, ga dan in een hutje op de hei wonen. Laat je humeur er iig niet zo door verpesten.Zelfs daar heb je tegenwoordig wifi
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 01 oktober 2015 @ 11:33:

[...]



Je hebt nu helemaal de vrije keus voor wie of voor wat je bereikbaar wil zijn. Dat vind ik pas heerlijk!Precies, vroeger moest je wel opnemen om te weten wie het was. Hoeft niet meer. Gedoetje hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het niet. Als je je zorgen maakt om je moeder en je wil daar op tijd naar toe kunnen dan heb je die telefoon toch gewoon altijd bij je?

Als mijn zoon de deur uit is zit dat ding gewoon aan me vast geplakt. Veel te bang dat hij belt dat er iets is en dat ik niet opneem.

Dus nee ik snap jou totaal niet. Of je moet onbewust niet naar je moeder willen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven