Berichten belastingdienst via Mijnoverheid?

06-11-2015 18:03 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kreeg ik een brief dat de berekening van o.a de huurtoeslag voortaan via digitale weg wordt verstuurd.Er staat bij dat andere berichten gewoon via papieren post blijven gaan

Ik vraag me af in hoeverre ik nu gedwongen wordt mijn (digitale) berichtenbox te activeren?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat word je. Anders krijg je die brieven niet te zien.
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik me dus ook af. Ik ken mensen die geen computer hebben hoe verwachten ze dan dat die dat gaan doen? En eigenlijk wil ik het zelf ook niet.
Ja. Dat moet. Persoonlijk vind ik het niet echt een fijn idee. Mijn papieren post zie ik elke dag, ik ga niet wekelijks op mijnoverheid zitten kijken..
Via www.mijntoeslagen.nl kun je ook je beschikkingen zien.
quote:Muurbloempje92 schreef op 06 november 2015 @ 18:07:

Ja. Dat moet. Persoonlijk vind ik het niet echt een fijn idee. Mijn papieren post zie ik elke dag, ik ga niet wekelijks op mijnoverheid zitten kijken.. Je meldt je aan met je mailadres. Als je post krijgt in mijnoverheid, dan krijg je een attendeermailtje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurbloempje92 schreef op 06 november 2015 @ 18:07:

Ja. Dat moet. Persoonlijk vind ik het niet echt een fijn idee. Mijn papieren post zie ik elke dag, ik ga niet wekelijks op mijnoverheid zitten kijken.. Als je je e-mailadres opgeeft krijg je een mailtje wanneer je een nieuwe digitale brief hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ziedaar de reden dat wij nog nooit een e-mailadres bij de overheid hebben achtergelaten. Maar als je met een overheidsinstelling als de rechtbank wilt mailen mag dat niet vanwege de veiligheid. Heeft iemand nog een fax ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hoe minder papieren post, hoe liever het mij is. Ik gebruik mijnoverheid al een poos, ideaal hoor.
Alle reacties Link kopieren
ja dat moet en je krijgt via de mail een bericht als er een bericht is.. (moet je wel activeren)
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurbloempje92 schreef op 06 november 2015 @ 18:07:

Ja. Dat moet. Persoonlijk vind ik het niet echt een fijn idee. Mijn papieren post zie ik elke dag, ik ga niet wekelijks op mijnoverheid zitten kijken..





hoe vaak krijg jij dan post van de overheid ?



je krijgt 1 x per jaar je belastingaanslag en je toeslagen gedoe.. Eventueel WOZ aanslag en je pensioenoverzicht.. meer niet.. Dát kan je allemaal inzien in mijnoverheid..



Ik vind het ideaal.. hoef ik niet al die handel in mappen te bewaren.. nooit kwijt.. je kan het zo printen als je het ergens voor moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t ook niks. Het is irritant dat je overal moet inloggen met DigiD elke keer weer gebruikersnaam en wachtwoord opzoeken. Ook bij mijn zorgverzekering wordt ik hiertoe gedwongen. Terwijl er nog steeds veel misgaat met DigiD maar wordt je echt opgedrongen. Je hebt helaas geen keuze.
quote:poldervrouw schreef op 06 november 2015 @ 18:25:

[...]





hoe vaak krijg jij dan post van de overheid ?



je krijgt 1 x per jaar je belastingaanslag en je toeslagen gedoe.. Eventueel WOZ aanslag en je pensioenoverzicht.. meer niet.. Dát kan je allemaal inzien in mijnoverheid..



Ik vind het ideaal.. hoef ik niet al die handel in mappen te bewaren.. nooit kwijt.. je kan het zo printen als je het ergens voor moet hebben.



Als je een uitkering krijgt elke week. Betaalspecificaties.

Dus elke week een mail. En elke week dezelfde specificatie. Dus daar kijk ik niet meer naam. En daardoor kunnen belangrijke berichten makkelijk ertussendoor glippen. Want ze zijn niet zo slum om in de mail te zitten waar het bericht over gaat..
@gizmo en willem:



Bedankt! Even kijken zo.



Ik krijg ook niet zo vaak post hoor. Ik moet volgend jaar alleen mijn zorgtoeslag gaan terugbetalen. En ik zou niet willen dat ik dat vergeet terug te betalen. Maar als ik een mail krijg is het opgelost.
quote:Muurbloempje92 schreef op 06 november 2015 @ 18:49:

@gizmo en willem:



Bedankt! Even kijken zo.



Ik krijg ook niet zo vaak post hoor. Ik moet volgend jaar alleen mijn zorgtoeslag gaan terugbetalen. En ik zou niet willen dat ik dat vergeet terug te betalen. Maar als ik een mail krijg is het opgelost.Ik schat zo in dat je de terugbetaal post wel op de mat krijgt
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabela schreef op 06 november 2015 @ 18:15:

Hoe minder papieren post, hoe liever het mij is. Ik gebruik mijnoverheid al een poos, ideaal hoor.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:Bolletje88 schreef op 06 november 2015 @ 18:38:

Ik vind t ook niks. Het is irritant dat je overal moet inloggen met DigiD elke keer weer gebruikersnaam en wachtwoord opzoeken. Ook bij mijn zorgverzekering wordt ik hiertoe gedwongen. Terwijl er nog steeds veel misgaat met DigiD maar wordt je echt opgedrongen. Je hebt helaas geen keuze.Snoezeman moest voor zijn studie een DigID aanvragen. Ik leef nog steeds zonder.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 06 november 2015 @ 18:14:

Ziedaar de reden dat wij nog nooit een e-mailadres bij de overheid hebben achtergelaten. Maar als je met een overheidsinstelling als de rechtbank wilt mailen mag dat niet vanwege de veiligheid. Heeft iemand nog een fax ?Mijn werk heeft een fax. Ontvangst is wel digitaal...
quote:Isabela schreef op 06 november 2015 @ 18:15:

Hoe minder papieren post, hoe liever het mij is. Ik gebruik mijnoverheid al een poos, ideaal hoor.Ik heb er ook weinig problemen mee. Vaak loopt het ook voor op de post. En als je het toch op papier wilt hebben, kan je het altijd uitprinten.
Alle reacties Link kopieren
Aanslagen van de gemeentes krijg je straks ook digitaal (krijgen de meeste mensen nu al digitaal). All heffingen die je moet betalen voor afval, riool, etc. Straks wordt alle communicatie met de overheid digitaal. Er zijn al gemeentehuizen die alle balies dicht willen gooien. Mensen die nog wel een persoon willen spreken krijgen een ambtenaar thuis of in een buurt gebouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 06 november 2015 @ 18:08:

Via www.mijntoeslagen.nl kun je ook je beschikkingen zien.Fijn , bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik word horendol van al die bedrijven en instellingen die mij dwingen om hun post bij ze op te komen halen. Dat betekent dat ik iedere keer digitaal al mijn zakelijke contacten kan langsfietsen, en dat het ook nog mijn schuld is als ik iets gemist heb.



Ik kan mijn berichten toch ook niet op mijn eigen website of facebook zetten en bedrijven en instellingen melden dat ze daar voortaan maar moeten gaan kijken als ze willen weten wat ik ze te vertellen heb?



Hebben we het geld dat bespaard wordt doordat wij zelf overal onze post moeten ophalen trouwens al terug gezien in de vorm van premieverlagingen, e.d. ?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Fijn voor hoog bejaarden voor wie een mobieltje al nauwelijks te doorgronden is.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doe je dat trouwens als je 85 bent en nog nooit een computer van dichtbij hebt gezien?



Je DigID aan je boekhouder of je schoonzoon geven en maar hopen dat het goedkomt?
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven