bizar

24-01-2017 22:45 73 berichten
Ik vraag het me af....



Ik heb Facebook. Ik heb de app op mijn telefoon. Het valt mij op, dat als ik surf op safari of Google naar "ik noem een voorbeeld" kitschenaid of H&M kleding etc... dat ik de reclames van de sites die ik bezocht heb via safari op mijn Facebook timeline tegen kom. Dus met andere woorden zit Facebook mijn surfgedrag in de gaten te houden of niet?



Dat mag toch niet volgens de wet?



Valt het jullie ook op?
Dat heeft te maken met het feit dat je browser je surfgedrag opslaat in de geschiedenis. Anderen kunnen zien wat jij gedaan hebt en hierop inspelen. Dus wissen die hap.
Alle reacties Link kopieren
cookies?
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is anders op. De webpagina's die jij bezoekt maken gebruik van cookies. Ze weten dan wie je bent, en kunnen je dan via Facebook benaderen met een advertentie. Daar zit een hele industrie achter.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ja daar maakt Facebook gebruik van .
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat mag. Daarom krijg je zo'n balkje met 'deze website slaat gegevens op om het surfen voor jou makkelijker te maken', of zoiets.



Terwijl ze eigenlijk bedoelen 'klik hier, dan weet iedereen die over je schouder meekijkt dat je een vibo hebt gezocht.'
Dat zijn je coockies. Is op Viva ook.
Alle reacties Link kopieren
Tja, iedereen weet inmiddels toch wel dat Facebook geen liefdadigheidsinstelling is. Je betaalt gewoon met informatie over jezelf.
Ze kunnen dus ook je foto's zien op je device?
quote:Ttass30 schreef op 24 januari 2017 @ 22:57:

Ze kunnen dus ook je foto's zien op je device?

Nee, natuurlijk niet.



Jezus Tass, dit is jaren geleden al uitgebreid in het nieuws geweest. Vandaar de coockiemelding op elke website.
Alle reacties Link kopieren
ja hoor mag allemaal



geef je ook toestemming voor wanneer je cookies accepteert/de algemene voorwaarden van facebook accepteert
Het verdienmodel van Facebook=Whatsapp=Instagram is het handelen in data van zijn 'melkkoeien'. Jij bent het product! Sterker nog jij geeft de meeste data zelf aan hun. Verder heeft deze triade toegang tot alles in je telefoon, van berichten tot contacten. Waar jij het over hebt is dat je webgedrag wordt gevolgd middels trackercookies. Vrijwel alle sites hebben van die Facebook, Twitter etc. icoontjes om zgn inhoud te delen op sociaal media. Ook al klik je er niet op, registreren ze je aanwezigheid....
quote:Phaedra_ schreef op 24 januari 2017 @ 22:58:

[...]



Nee, natuurlijk niet.



Jezus Tass, dit is jaren geleden al uitgebreid in het nieuws geweest. Vandaar de coockiemelding op elke website.Je hoeft niet zo aangebrand te doen hoor. Ik heb niks mee gekregen omtrent dit allemaal.
quote:Ttass30 schreef op 24 januari 2017 @ 23:02:

[...]





Je hoeft niet zo aangebrand te doen hoor. Ik heb niks mee gekregen omtrent dit allemaal.

Je hebt je nooit afgevraagd waarom je okay met klikken voor coockies?



Dat vind ik echt onvoorstelbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 24 januari 2017 @ 23:02:

[...]





Je hoeft niet zo aangebrand te doen hoor. Ik heb niks mee gekregen omtrent dit allemaal.kijk voor de grap een de aflevering human centipad van southpark
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hier op viva schuiven ook de bh's voorbij die ik op Bonprix heb bekeken.



Kan me slecht voorstellen dat je daar niks van hebt meegekregen, van de cookiewetgeving.



(En waarom klik je op akkoord als je niet weet waar je akkoord voor geeft?)
TO, Het gaat hier niet om gewone lokale cookies die iedere website gebruikt... Mensen gebruiken Facebook en Whatsapp omdat iedereen het doet... Belachelijk als je weet wat deze sites/apps met je gegevens doen...
quote:shala91 schreef op 24 januari 2017 @ 23:07:

Hier op viva schuiven ook de bh's voorbij die ik op Bonprix heb bekeken.



Kan me slecht voorstellen dat je daar niks van hebt meegekregen, van de cookiewetgeving.



(En waarom klik je op akkoord als je niet weet waar je akkoord voor geeft?)Ik kijk er niet echt na. Ik denk van het zal wel. Soms klik ik helemaal niet op akkoord. Ik heb nu gewoon even opgelet.
Alle reacties Link kopieren
Je kan altijd op 'meer informatie' klikken.
Ik heb de Facebook app al van mijn telefoon verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
https://www.consuwijzer.n ... et/privacy/uitleg-cookies
quote:Ttass30 schreef op 24 januari 2017 @ 23:09:

[...]





Ik kijk er niet echt na. Ik denk van het zal wel. Soms klik ik helemaal niet op akkoord. Ik heb nu gewoon even opgelet.

Na jaren!

Ik zou je vriend eens om een cursusje veilig en verantwoord internetgebruik vragen.
quote:Ttass30 schreef op 24 januari 2017 @ 23:11:

Ik heb de Facebook app al van mijn telefoon verwijderd.Je zal je hele account op moeten heffen, want ook via je browser worden gegevens verzameld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 24 januari 2017 @ 23:11:

Ik heb de Facebook app al van mijn telefoon verwijderd.Het heeft niks te maken met de facebook app. Het heeft te maken met de websites die je bezoekt. Als jij op akkoord klikt mogen zij kleine bestandjes (cookies) op je pc/device plaatsen. En die zie je dan op andere websites in de vorm van advertenties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven