Bol.com verkopen?

06-02-2015 14:02 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben aan het opruimen thuis.



En nu zat ik te denken om mijn boeken te gaan verkopen op Bol.com. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik twijfel namelijk een beetje. Hou je er nog wel wat aan over als je dit doet?



Ik hoor het graag van jullie!
anoniem_216227 wijzigde dit bericht op 06-02-2015 14:05
Reden: Geen idee, maar het was al geplaatst voor ik klaar was met typen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er mijn tweedehands studieboeken gekocht en ze als een cadeau gekregen met sinterklaas inpakpapier Maar ik ga ze weer verkopen want ik ben gestopt met de studie en bol.com krijgt iets van 2 euro als ze je boek verkopen aan iemand.
Ligt aan het soort boeken, boeken onder de 7 euro zijn echt niet de moeite om via bol.com te verkopen. Erboven gaat, maar ook niet geweldig. Marktplaats al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
quote:ekster1980 schreef op 06 februari 2015 @ 14:08:

Ligt aan het soort boeken, boeken onder de 7 euro zijn echt niet de moeite om via bol.com te verkopen. Erboven gaat, maar ook niet geweldig. Marktplaats al geprobeerd?Ja....geprobeerd, maar het loopt niet echt storm......vandaar mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
Is niet echt een mooi verdienmodel daar. Kijk maar eens op bol.com de 2-e hands boeken zijn vaak zelfs duurder dan de nieuwe. Die worden dus niet verkocht.

Marktplaats is denk ik beter.
Wat voor boeken zijn het?
Alle reacties Link kopieren
Boeken verkopen = vooral geduld hebben. Da's mijn ervaring. Bol.com is handig maar je levert zelf veel in, zeker nu ze de pakketbijdrage (ze betaalden eerst 2,95 euro aan jou als je boek als pakketpost moest) hebben laten vervallen.



Marktplaats is wat meer werk (foto en beschrijving zelf doen), idem voor boekwinkeltjes. Maar levert uiteindelijk wel het meeste op. Nou nog maar hopen dat je boek niet al honderden keren er op staat - Nicci French en Esther Verhoef etc. is denk ik meer waard als oud papier tegenwoordig.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
recente studieboeken leveren nog wel wat op.

ik verkoop zelf ook boeken via bol. ik vind het een fijn systeem. Ik hoef alleen het isbn-nummer in te tikken, de conditie aan te geven en een prijs te geven. Ze laten ook zien wat anderen voor datzelfde boek vragen. Bol zorgt ook voor de betaling etc. In ruil daarvoor krijgt bol een percentage van de opbrengst. De verkoopprijs is inclusief verzendkosten. Ik snap dus niet dat mensen boeken voor 1 a 2 euro aanbieden.

Als een koper niet betaald, krijg jij toch geld van bol.

en inderdaad geduld hebben. soms verkoop ik een hele tijd niks en dan weer drie boeken achter elkaar.



ik wist niet dat die pakketbijdrage vervallen was.
Alle reacties Link kopieren
ik lees net in de handleiding dat er nog steeds sprake is van een pakketbijdrage.



ik heb wel eens gehad dat het systeem het bij het opvoeren van een boek niet aangaf. Toen heb ik contact opgenomen met bol en kreeg ik het bedrag alsnog. Ik moest wel de afmetingen van het boek doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
Oke, dank jullie wel voor de reacties. Ik ga het eens bekijken wat ik zal doen.



@ekster1980, het zijn allerlei boeken, Nicci French, David Baldacci, John Grisham, Jill Mansell.
Ja hoor, jaren geleden nog wel eens gedaan. Je moest toen geloof ik iets afdragen aan bol.com of zoiets, maar zorgelozer dan marktplaats. Ik vond het wel makkelijk. O, ik lees nu dat het tegenwoordig wat duurder is voor de verkoper, dan is marktplaats misschien toch beter.
Je kan je boeken toch op zowel bol.com als op marktplaats zetten? Een boek voor weinig kwijtraken levert nog altijd meer op dan een boek helemaal niet kwijtraken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je gelijk in blijekip :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het al jaren, bevalt goed.

Bijna 95 procent wordt verkocht. Prima prijzen ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me altijd af of er ook mensen zijn die er geld op toeleggen. Als ik zie dat sommige boeken voor 4 euro te koop worden aangeboden.... Dat kan toch niet uit als de bijdrage aan bol en de verzendkosten er nog af moeten?

Ik heb het jaren geleden gedaan en wilde het onlangs weer dien maar het leek wel of er een soort deflatie had plaatsgevonden. En als er een rijtje mensen is die het boek goedkoper aanbieden kan ik het wel schudden met een vraagprijs van 7 euro. Waar ik dan 2 euro van overhoud.



Ik ben er mee gestopt omdat mensen retourneert hebben op bol. Ik kreeg een keer een boek retour, in veel slechtere staat dan ik hem verzonden had, en bol vond dat ik het maar moest uitzoeken met de koper. Ja, die gaf geen sjoege, en tien dacht ik: hier gaat bol wat mij betreft dus ook geen geld meer verdienen aan mijn boeken. Ik zet ze wel gelijk voor minder op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, er is geen pakketbijdrage meer.



'Binnenkort verandert onze bijdrageregeling bij het versturen van je pakketten naar klanten. Per 3 februari vervalt de huidige pakketbijdrage op grote pakketten. In plaats daarvan gaat bol.com je korting geven op grote en kleine pakketzegels.'



Een gewoon boek versturen kost nu 2,99 via bol (dus geen gedoe meer met postzegels) of 3,75 via DHL of PostNL via bol.



Dus ja, een boek moet je minimaal voor 6 euro erop zetten wil je er (gezien de bijdrage aan bol van 15% + de verzendkosten) uberhaupt iets aan over houden.



Geen idee hoe die mensen dat doen die er 2 of 3 euro voor vragen op bol. Misschien via hun werk gratis verzenden ofzo.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Wel eens gedaan met mijn studieboeken. Is helemaal goed verlopen maar je krijgt er weinig geld voor terug. Ik zou verkoop groepen proberen via facebook of gewoon via marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het vooral met studieboeken doen. Voor de boeken die jij opnoemt is het bijna niet te doen!
Bol.com tweedehands account was best leuk een paar haar geleden. Nu levert t niks meer op. Ik heb aardig wat verkocht daar. Maar pasgeleden alle boeken aan een goed doel gegeven. Boel gedoe en je hebt bijv een euro per. Boek maar winst. Schiet niet op. Met isbn nummer in de advertentie balk op marktplaats zetten. Dan worden ze op Google ook gevonden. Als met op dat nummer googlet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven