Camera met wifi, gebruiken om te internetten?

29-05-2016 21:46 7 berichten
Ik heb laatst een nieuwe camera gekocht met wifi zodat ik sneller foto's kan uitwisselen. Bij het instellen van die wifi om zo foto's uit te wisselen moest ik met mijn telefoon verbinding maken met de wifi van mijn camera zodat ik die ook met mijn telefoon kan besturen via een app. En toen vroeg ik mij ineens af: Zou ik met die wifi verbinding ook gewoon kunnen internetten en is dat dan wel veilig omdat er 0 beveiliging op zit qua wachtwoord enzo? Heb het nog niet geprobeerd maar weet iemand of dat zou kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Umhmm, ik denk dat je met je camera de wifi of 3g verbinding van je telefoon hebt gebruikt. Dus je camera kan zich koppelen aan een wifi netwerk neem ik aan. Het lijkt me sterk dat je camara een eigen wifi signaal heet waarop je kun internetten
Alle reacties Link kopieren
Jouw camera gedraagt zich als hotspot voor je telefoon om de foto's te kunnen benaderen.

Maar de camera heeft geen toegang tot internet, dus jouw telefoon op dat moment ook niet, aangezien telefoons hun 3G/4G meestal uitschakelen als ze met WiFi verbinden.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je camera en je telefoon aan elkaar gekoppeld begrijp ik er uit. Als je dan de camera bestuurt met de app op je telefoon gaat dat inderdaad via de internet(Wifi of 3G)verbinding van je telefoon. De camera zelf geeft geen Wifi-signaal af natuurlijk, die kan het alleen ontvangen.
Dank je. Hoef ik het zelf niet te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Het zou wel andersom kunnen. Dat je direct vanaf de camera een foto op bijvoorbeeld Instagram zet zonder de foto eerst over te zetten naar de telefoon. O.a. Samsung en volgens mij ook Nikon heeft camera's die zoiets ondersteunen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragog schreef op 29 mei 2016 @ 22:37:

De camera zelf geeft geen Wifi-signaal af natuurlijk, die kan het alleen ontvangen.



Dat kan wel.

Er zijn camera's die zich als een hotspot beschikbaar stellen om zich te laten besturen door een telefoon, of om de foto's er vanaf te downloaden. Maar daarmee heb je dus alleen maar een netwerk dat uit 2 apparaten bestaat. Er is geen verbinding met internet.



(net als dat je wifi nog kan werken, je vanaf je pc kunt communiceren met je netwerkschijf of printer, terwijl de kabel naar ziggo/adsl uit je modem ligt.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven