chromebook gebruiken voor school

02-02-2016 17:31 25 berichten
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Wat meer info zou echt handig zijn. Is het voor jezelf, voor je kind, wat adviseert school, moeten er zware grafische programma's op draaien, wat gebruiken andere kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Puur voor wat tekstverwerken (in Google Docs) en het een en ander opzoeken is het een prima keuze. Persoonlijk vind ik een Chromebook vooral een laptop voor ernaast, het is geen rekenwondertje. Als die Chromebook je enige laptop/computer gaat zijn dan zou ik een andere kopen.
Voor op brood.
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 02 februari 2016 @ 17:53:

Wat meer info zou echt handig zijn. Is het voor jezelf, voor je kind, wat adviseert school, moeten er zware grafische programma's op draaien, wat gebruiken andere kinderen?Och, meer info is niet eens nodig. Mijn iPhone heeft meer rekenkracht dan een Chromebook, dat ding is een leuk speeltje naast een goede computer of laptop maar meer ook niet.
Voor op brood.
Voor tekstverwerken en wat surfen is het een prima ding. Alleen zonder internetverbinding kun je er niks mee. En daarnaast kun je er dus ook geen word op draaien. Voor studie zou ik het zeker niet aanraden. Je moet vaak toch bestanden delen met docenten of mede-studenten en vaak wordt een document dat in Google Docs is gemaakt niet direct herkent. En veel docenten willen geen moeite doen om verder te kijken dan bestanden die worden aangeleverd in Word formaat.
quote:broodbeleg schreef op 02 februari 2016 @ 17:58:

[...]



Och, meer info is niet eens nodig. Mijn iPhone heeft meer rekenkracht dan een Chromebook, dat ding is een leuk speeltje naast een goede computer of laptop maar meer ook niet.Wat een onzin! Dat ligt er maar net aan wat je ermee wilt doen. Een Chromebook kan een prima alternatief zijn als je geen behoefte hebt aan enorm veel taken tegelijk doen. Waarom zou je een dure laptop of computer kopen als je alleen maar op internet wilt en af en toe wat wilt typen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 02 februari 2016 @ 18:09:

Voor tekstverwerken en wat surfen is het een prima ding. Alleen zonder internetverbinding kun je er niks mee. En daarnaast kun je er dus ook geen word op draaien. Voor studie zou ik het zeker niet aanraden. Je moet vaak toch bestanden delen met docenten of mede-studenten en vaak wordt een document dat in Google Docs is gemaakt niet direct herkent. En veel docenten willen geen moeite doen om verder te kijken dan bestanden die worden aangeleverd in Word formaat.



Bij ons worden alleen pdf-jes geaccepteerd. Wel zo netjes.

Verder volledig eens met broodbeleg. Chromebooks hebben erg weinig rekenkracht en kunnen over het algemeen niet veel meer aan dan alleen wat tekstverwerken. Om alle bovengenoemde redenen lijkt me een chromebook ongeschikt voor welke vorm van school dan ook. Als je toch al die paar honderd euro uit wilt geven dan kan je beter iets meer betalen voor een goede laptop waar je veel meer mee kan.
Alle reacties Link kopieren
Een chromebook heeft ook voordelen: hij is heel erg licht en goedkoop.

Voor alleen tekstverwerken op school kan hij handig zijn. Maar bedenk wel dat je tegenwoordig de godganse tijd in "groepjes" moet samenwerken aan je competenties. Aangezien de meeste anderen gewoon Word gebruiken, wordt dat lastig samenwerken, als je het zoveelste werkstukje samen moet produceren.

Op zich is Googledrive overigens heel veel handiger om in samen te werken. Maar nogmaals, dan moeten die anderen daar ook in werken.
Alle reacties Link kopieren
Op de school van dochter is een chromebook verplicht.

( havo/ vwo)

Er wordt idd vnl met googledrive gewerkt.

Leerkrachten plaatsen er alles op, er wordt veel samengewerkt.

De bedoeling is dat het tzt de boeken gaat vervangen maar dat is nu na ruim twee jaar nog steeds niet gelukt.



Voordelen : licht , start snel op, goed vervoerbaar ( hij moet elke dag mee naar school en weer terug naar huis)

Nadelen: kwetsbaar voor breuk en naar mijn idee wordt hij ( zelfs tijdens de les) vnl voor de lol gebruikt.

You tube en Facebook zijn de meest gebruikte sites.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter gebruikt hem op hbo tijdens colleges , wat facebooken en simpel internet.. Ze heeft office erop en dat is het wel.. simpel ding, weegt niets . alles in de cloud.. thuis heeft ze gewone laptop.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 02 februari 2016 @ 18:40:

Een chromebook heeft ook voordelen: hij is heel erg licht en goedkoop.

Voor alleen tekstverwerken op school kan hij handig zijn. Maar bedenk wel dat je tegenwoordig de godganse tijd in "groepjes" moet samenwerken aan je competenties. Aangezien de meeste anderen gewoon Word gebruiken, wordt dat lastig samenwerken, als je het zoveelste werkstukje samen moet produceren.

Op zich is Googledrive overigens heel veel handiger om in samen te werken. Maar nogmaals, dan moeten die anderen daar ook in werken.bij dochter op hbo zit alles op die drive of op dropbox.. ze werken er echt heel gemakkelijk mee..
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 02 februari 2016 @ 18:09:

Voor tekstverwerken en wat surfen is het een prima ding. Alleen zonder internetverbinding kun je er niks mee. En daarnaast kun je er dus ook geen word op draaien. Voor studie zou ik het zeker niet aanraden. Je moet vaak toch bestanden delen met docenten of mede-studenten en vaak wordt een document dat in Google Docs is gemaakt niet direct herkent. En veel docenten willen geen moeite doen om verder te kijken dan bestanden die worden aangeleverd in Word formaat.word online werkt ook en dat gaat helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 02 februari 2016 @ 20:13:

[...]





bij dochter op hbo zit alles op die drive of op dropbox.. ze werken er echt heel gemakkelijk mee..Op Dropbox kan je ieder willekeurig bestand zetten dat niet te groot is. Maar je moet echt geluk daarmee hebben, want niet alle scholen werken met Google Drive. Mijn school doet (helaas) alles via Microsoft.
Voor op brood.
Alle reacties Link kopieren
Met Microsoft Office 365 kun je wel degelijk Microsoft programma's op een Chromebook gebruiken.
Love is the meaning of life
Ik heb begrepen dat je niet zoveel opslagruimte hebt op een chromebook. Neem aan dat dit ook een obstakel kan worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivaneesje schreef op 03 februari 2016 @ 09:32:

Ik heb begrepen dat je niet zoveel opslagruimte hebt op een chromebook. Neem aan dat dit ook een obstakel kan worden?Niet als je google drive of dropbox gebruikt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Belle73 schreef op 03 februari 2016 @ 09:43:

[...]

Niet als je google drive of dropbox gebruikt.En dat staat al standaard op de chromebook?
Waar geldt de beperkte opslagruimte dan voor?



Ik geloof dat ik het niet helemaal snap...
Alle reacties Link kopieren
quote:elfjetwaalfje schreef op 03 februari 2016 @ 04:57:

Met Microsoft Office 365 kun je wel degelijk Microsoft programma's op een Chromebook gebruiken.



Het grootste nadeel aan 365 vind ik dat je er internet verbinding voor nodig hebt. Een stukje typen in de trein of onderweg is dan niet meer mogelijk.



Vivaneesje, waarom wil je kiezen voor een chromebook? Heb je zelf nog een andere laptop? Is het echt puur en alleen voor tekstverwerken? Word er op school veel gebruik gemaakt van dropbox/google drive?
quote:Faranya schreef op 03 februari 2016 @ 10:47:

[...]





Het grootste nadeel aan 365 vind ik dat je er internet verbinding voor nodig hebt. Een stukje typen in de trein of onderweg is dan niet meer mogelijk.



Vivaneesje, waarom wil je kiezen voor een chromebook? Heb je zelf nog een andere laptop? Is het echt puur en alleen voor tekstverwerken? Word er op school veel gebruik gemaakt van dropbox/google drive?



Ik ben van plan een thuisstudie te gaan volgen.



Heb nog een andere laptop maar die is heel oud en kan geen wifi verbinding op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een chromebook voor mijn studie op een universiteit en wat mij betreft is het ideaal. Ik heb er wel een desktop naast, en dat zou ik wel iedereen aanraden naast een chromebook. Overigens is het zo dat een chromebook ook zonder internetverbinding werkt, ik kan in google documents gewoon offline werken, dan slaat hij het op in drive zodra ik weer online ben. Dus nee, je kan op dat moment niet bij andere documenten die op drive staan maar het kan wel gewoon opgeslagen worden. De beperkte opslagruimte loop je niet tegen aan. Ik heb bij aanschaf van mijn chromebook een code gekregen voor meer opslagruimte op drive maar heb die nog niet hoeven gebruiken, want met bijna alleen maar tekstdocumenten kom je gewoon niet aan de limiet die er standaard opzit.



Ik zou als ik jou was me wel even wat beter erin verdiepen, als je nog niet snapt hoe drive werkt en hoe het besturingssysteem werkt weet ik niet of het echt een handige keuze is.



Overigens werkt google drive perfect samen met onder andere blackboard en kan google documents (en alle standaard google-programma's) alles opslaan in de juiste bestandsformaten. Dus ook in .pdf en ook in .doc. Ik hoef dat alleen nooit te doen omdat blackboard tegenwoordig alles van google drive al gewoon kan halen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 03 februari 2016 @ 10:47:

[...]





Het grootste nadeel aan 365 vind ik dat je er internet verbinding voor nodig hebt. Een stukje typen in de trein of onderweg is dan niet meer mogelijk.



Vivaneesje, waarom wil je kiezen voor een chromebook? Heb je zelf nog een andere laptop? Is het echt puur en alleen voor tekstverwerken? Word er op school veel gebruik gemaakt van dropbox/google drive?Je kunt ook nog de mobiele versies van MS Office Apps gebruiken, die werken ook offline, maar hebben minder functionaliteit.
Love is the meaning of life
quote:antiope schreef op 03 februari 2016 @ 15:45:

Ik heb een chromebook voor mijn studie op een universiteit en wat mij betreft is het ideaal. Ik heb er wel een desktop naast, en dat zou ik wel iedereen aanraden naast een chromebook. Overigens is het zo dat een chromebook ook zonder internetverbinding werkt, ik kan in google documents gewoon offline werken, dan slaat hij het op in drive zodra ik weer online ben. Dus nee, je kan op dat moment niet bij andere documenten die op drive staan maar het kan wel gewoon opgeslagen worden. De beperkte opslagruimte loop je niet tegen aan. Ik heb bij aanschaf van mijn chromebook een code gekregen voor meer opslagruimte op drive maar heb die nog niet hoeven gebruiken, want met bijna alleen maar tekstdocumenten kom je gewoon niet aan de limiet die er standaard opzit.



Ik zou als ik jou was me wel even wat beter erin verdiepen, als je nog niet snapt hoe drive werkt en hoe het besturingssysteem werkt weet ik niet of het echt een handige keuze is.



Overigens werkt google drive perfect samen met onder andere blackboard en kan google documents (en alle standaard google-programma's) alles opslaan in de juiste bestandsformaten. Dus ook in .pdf en ook in .doc. Ik hoef dat alleen nooit te doen omdat blackboard tegenwoordig alles van google drive al gewoon kan halen .



Bedankt voor het delen van je ervaring.



Hier heb ik wat aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 03 februari 2016 @ 10:47:

[...]





Het grootste nadeel aan 365 vind ik dat je er internet verbinding voor nodig hebt. Een stukje typen in de trein of onderweg is dan niet meer mogelijk.



Vivaneesje, waarom wil je kiezen voor een chromebook? Heb je zelf nog een andere laptop? Is het echt puur en alleen voor tekstverwerken? Word er op school veel gebruik gemaakt van dropbox/google drive?Je hebt er geen internetverbinding voor nodig. Ik werk er zelf ook mee, en het gaat gewoon prima in de trein. Alleen de eerste keer dat je het programma opent moet je een werkende verbinding hebben.
Voor op brood.
Alle reacties Link kopieren
quote:broodbeleg schreef op 07 februari 2016 @ 18:38:

[...]



Je hebt er geen internetverbinding voor nodig. Ik werk er zelf ook mee, en het gaat gewoon prima in de trein. Alleen de eerste keer dat je het programma opent moet je een werkende verbinding hebben.



Ow echt? Dan ga ik het misschien toch eens overwegen.

Maar hoe gaat dat dan? Je slaat je bestanden toch op de servers van Microsoft op? Hoe kom je daar dan bij zonder internet? Of heb je ook een back-up op je laptop staan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven