Collega's te snel uitgenodigd op Facebook?

03-04-2014 15:46 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had ik een uitstapje met mijn werk. We deden activiteiten waarbij we werden ingedeeld in teams met collega's van andere afdelingen. Hierdoor heb ik wat nieuwe collega's leren kennen

(ik werk al een paar jaar hier maar van andere afdelingen kende ik sommige mensen nog niet). Het was naar mijn mening een zeer leuke dag waarbij het heel gezellig was met die -voor mij- nieuwe collega's. We hadden het gepraat over Facebook en een paar collega's vertelden dat ze er vrij actief op waren en lieten me ook wat persoonlijke foto's zien (van hun kinderen bijv.) op hun pagina. Eenmaal thuis 's avonds ging ik op Facebook kijken en voegde ik die collega's waarmee ik de hele dag heb doorgebracht toe. Helaas hebben ze alle drie nog niet op mijn vriendschapsverzoek gereageerd. Aangezien ze vertelden dat ze behoorlijk actief zijn op Facebook heb ik het vermoeden dat ze mijn uitnodiging wel gezien, maar geweigerd hebben.

Ben ik te brutaal/te snel/te persoonlijk geweest door ze na één gezellige dag al toe te voegen? Als dat zo is, schaam ik me een beetje!



Voor de duidelijkheid: in mijn bedrijf hebben veel collega's elkaar als Facebook vriend (ik heb er ook zeker 10 in mijn vriendenlijst staan). En het gaat hhier niet om romantische interesse ofzo, we zijn allemaal getrouwd en het betreft mensen van verschillende leeftijden en mannen/vrouwen .
Alle reacties Link kopieren
Dus gisteravond toegevoegd?



Trek niet te snel conclusies.
quote:Scamp schreef op 03 april 2014 @ 15:49:

Dus gisteravond toegevoegd?



Trek niet te snel conclusies.



Inderdaad, misschien hebben ze het nog niet gezien.





OT, Scamp, jouw motto! food for thought.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn zij allemaal serieus aan het werk en niet aan het facebooken/forummen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen collega's op Facebook en wil dat ook niet.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft schreef op 03 april 2014 @ 15:51:

[...]





Inderdaad, misschien hebben ze het nog niet gezien.





OT, Scamp, jouw motto! food for thought.Dank je, Woll
Hebben die collega's elkaar ook allemaal op fb? Ik ben door schade en schande wijs geworden en accepteer geen enkele collega meer op mijn fb. Misschien is dat bij hen ook zo en is het niet persoonlijk, maar gewoon principe?
Of ze weigeren werkvolk. Goed idee wel van ze...
Alle reacties Link kopieren
Een beetje te gretig om diezelfde avond iemand toe te voegen
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 03 april 2014 @ 15:51:

Ik heb geen collega's op Facebook en wil dat ook niet.Ik alleen diegenen, die ik ook bij me thuis zou tolereren. Negeer dus vrij veel vriendschapsverzoeken van collega's.
Alle reacties Link kopieren
Als ze er geen behoefte aan hebben en je verzoek niet accepteren, hoef je je echt niet gelijk te schamen hoor. Dan doen ze waarschijnlijk niet aan collega's op facebook. Ik weiger verzoeken van oudklasgenoten van de basisschool altijd en die krijg ik best vaak. Heb er geen behoefte aan, maar dan denk ik niet gelijk 'wat een idioot dat die mij toe wil voegen!', gewoon een kwestie van op een andere manier facebook gebruiken, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Te gretig.... Tja, daar ben ik bang voor dat zij dat ook denken. Ik was gewoon enthousiast gisteravond en dacht dat het wel kon na zo'n gezellige dag, maar misschien niet...



Dat ze principieel geen collega's op Facebook willen is in ieder geval bij 2 van de 3 niet zo want daar zag ik wel andere (hun directere) collega's staan.



Dat ze het nog niet gezien hebben denk ik niet, aangezien ze allemaal nogal aan de smartphone geplakt zaten , maar wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor de geruststelling Azile
..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vriendschapsverzoeken nooit zo opvallen op de telefoon,als ik facebook op de laptop heb zie ik het meteen.



Zou me er verder niet te druk over maken. Het is maar Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Komt vast goed! gewoon ff weekje afwachten
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Komt vast goed! gewoon ff weekje afwachten
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik vooral linkedin in voor collega's. Laatst zei een oud-collega dat hij mij wel op linkedin wil toevoegen maar niet op facebook. Ik begrijp dat heel goed. Wacht nog even af en voel je niet meteen afgewezen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
LinkedIn was inderdaad misschien geschikter geweest, maar goed, ik dacht aangezien we elkaars Facebook pagina's al hadden gezien kwam ik hier zo op.



Ik zal proberen me (nog?) niet afgewezen te voelen ;).
Alle reacties Link kopieren
Absoluut geen collega's op facebook. Als ik ergens wegga en ik vind ze echt leuk voeg ik ze pas toe.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
En als we op kantoor zijn laat ik ook wel eens een foto aan ze zien die op mijn facebook staat. Als ze me dan echter toevoegen weiger ik. Maar ik leg dat dan wel uit.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op hyves toen dat er nog was ,door een collega een keer giga in de problemen gekomen. En ik had mijn eigen profiel nog wel afgeschermd. Maar mijn vriend die ook in haar lijstje stond niet.

En mijn vriend had hele romantische foto s van ons op zijn hyves gezet ( compleet met lege wijnflessen erbij op ) die zij even dood leuk aan mijn baas liet zien.

Kennelijk vond zij het perse nodig dat mijn baas dat moest zien!

Ik heb wel mijn baan mogen houden dat wel Maar dat gezeik wat me dat heeft opgeleverd om een paar foto s dat wil ik nooit weer mee maken dus voor mijn geen collega s meer op social media. Hoe gezellig ze ook zijn.
Hoezo mocht je baas geen foto met lege wijnflessen zien? Ik snap die geloof ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen de collegas op FB die waarmee ik ook prive afspreek. Dus als ik iemand 1 keer gezien heb, zou ik die niet toevoegen. Maar ik zou er verder ook niet zoveel van vinden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Geen collega's op facebook. Nu niet, nooit niet, echt geen goed idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven