Compact camera

04-01-2015 16:41 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een goede, snelle compact camera voor erbij. Ik heb een spiegelreflex maar die is niet handig met weekendje weg.



wat zoek ik ?



- kwalitatief goede foto's ook bij minder licht

- Wil wel wat zoom maar hoef niet vanaf 10 kilometer iets te zien

- geen batterij maar oplaadbare accu

- in je jaszak passen

- met SD cards werken.





Merk maakt me niet uit. Mijn spiegelreflex is van Nikon maar voor de compact maakt het me niet zo uit. Ik heb goede ervaringen met compact van Sony (was mijn eerste digitale camera met Carl Zeis lens) en nu heb ik een canon dingetje maar die werkt met batterijen en is rete snel leeg..



Wie heeft er recentelijk iets leuks aangeschaft ?



Ik ben benieuwd
Sony DSC-RX-100 III

Panasonic LX100



Ik twijfel tussen deze twee. Ze hebben een grote sensor en daarmee kunnen ze goed in weinig licht fotograferen en het formaat is met name van de Sony echt mini. Ze hebben alleen niet zoveel zoom, maar dat wil je ook niet met zo'n kleine lens.

De kwaliteit stijgt een heel stuk uit boven de smartphones en de prijs is er dan ook wel naar..
IPhone 6
Alle reacties Link kopieren
qthee, dank je.. Ik hoef idd geen idioot groot bereik qua zoom.



Eldorado iPhone heb ik al.. en ik vind dat niet mooi genoeg om af te laten drukken ... Ik wil echt een apart toestel
Alle reacties Link kopieren
De Sony DSC-RX-100 III zou ik dan inderdaad overwegen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan, die Rx-100 is wel vergelijkbaar met mijn spiegelreflex, zeker qua prijs .. Ik zoek qua prijs wat goedkopers..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg tevreden over deze:



http://www.dpreview.com/reviews/sony-cy ... -dsc-HX20v



Doet bijna niet onder voor mijn bridge of mijn spiegelreflex. Alleen qua instellingen ben je wat beperkter natuurlijk.

Hij is niet superklein, dat niet en hij heeft wel veel zoom, want daar was ik juist wel naar op zoek.

Ik heb hem al best een tijdje, dus misschien zijn er inmiddels (betere) opvolgers, dat zou je even uit kunnen zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de meeste compactcamera's van tegenwoordig wel aan jouw eisen voldoen.

Zelf heb ik een panasonic Lumix tz40. Erg tevreden over! Heeft enorm goede zoom, zodat je van kleine dingen dichtbij goed foto's kan nemen en van dingen ver weg. Mooie kleuren en vooral de beeldstabilisator is fijn.
Dan moet je misschien eens kijken naar de Sony DSC-WX220.



Kost iets meer dan ¤200. Maar volgens mij hebben Canon, Nikon en Panasonic vergelijkbare modellen.
Die RX 100's van Sony zijn heel fijn. Ik heb bij het zoeken veel reviews en vergelijkingen tussen de I, II en III gelezen. Het nieuwste model is niet altijd nodig en zowel de I, II als III zijn onwijs goede compacte camera's. Ik ben uit eindelijk voor de II gegaan. Heb het met ¤50 cashback gekocht, volgens mij loopt die actie nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen met lijstje naar de fotozaak en ga eens zien welke ze hebben.. Die sony's lijken mij het meest in aanmerking komen ..



Dank !
Alle reacties Link kopieren
http://resources.kagoo.co ... 321895/l/Samsung-352F.jpg







Samsung 352f.

In Nederland vanaf 200 euro, in Duitsland vanaf 149 euro.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een weekje of twee de Samsung NX mini. Was nu afgeprijsd bij de mediamarkt en ben er heel blij mee. Als je die neemt met de standaard platte lens, kun je er al een hoop plezier van hebben. Ik heb de 9-27mm lens, dat is het middenmaatje. Die kan redelijk ver inzoomen.
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Bij het gebruik van een zoom krijg je wel minder pixels.

Ik had er een gezien bij een drogist, maar is uitverkocht.



Via een vergelijkingssite en in een winkel kijken.
Alle reacties Link kopieren
Nokia heeft een hele mooie compact cameratelefoon met 40MP (MegaPix) volgens mij was het de Lumia 1020, mijn man heeft hem even gehad en hij schoot hele mooie kiekjes. Helaas was hij niet zo waterdicht ;)
Leef met je eigen talent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek ook al tijden en kan niks vinden dat aan mijn wensen voldoet: Meer zoom en minstens zo goed, liefst beter dan mijn panasonic fx35. Die is heel klein en licht en maakt goede foto's maar heeft heel weinig zoom. Ik heb verschillende 'travelzoom'-camera's geprobeerd en heel veel reviews gelezen. Helaas moet ik concluderen dat camera's met veel zoom kwalitatief minder goede foto's maken m.n. onder moeilijkere omstandigheden en die heb je al snel. Maar je kan wel dingen fotograferen die anders buiten je bereik liggen. Ik vind het lastig kiezen. Laatste vakantie had ik er 2 mee. De kleine altijd en de superzoom erbij. Maar dat is ook niet ideaal.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 06 januari 2015 @ 16:15:

Bij het gebruik van een zoom krijg je wel minder pixels.

.Nee hoor. Alleen bij een digitale zoom worden de pixels opgeblazen. Bij een gewone, echte zoom niet.
.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet hoe meer megapixels, hoe mooier. Heel veel megapixels op een kleine sensor (wat bij een mobiele telefoon al snel het geval is) geeft al snel een korrelig beeld, 40 megapixel op een mobiele telefoon lijkt mij echt niet mooi. Sowieso is 40 megapixel extreem veel, dat heb je echt niet nodig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven