Computer herkent e-reader niet

30-10-2014 19:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe e-reader (Kobo Touch) en heb heel leuk allerlei boeken klaar staan in een mapje op mijn laptop om ze te uploaden op de e-reader, maar...daar ben ik dus al een paar dagen mee bezig en het lukt niet: de laptop herkent de e-reader niet als ik het aansluit. Ik zie op de e-reader wel dat de batterij oplaadt als ik 'm op de laptop aansluit, maar de rest, ho maar.

Inmiddels ben ik goed chagrijnig van dit ding. Heb twee verschillende kabeltjes geprobeerd, maar zonder succes. Wat doe ik fout? Iemand de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook wel eens. Is hij helemaal opgeladen? Zet je hem nog aan als je hem hebt aangesloten?
Alle reacties Link kopieren
Ja, opgeladen en ja, heb 'm aangezet, uit gehouden, computer opnieuw opgestart, alles.

:(
Alle reacties Link kopieren
Ook geprobeerd om de USB kabel al in de computer te hebben en dan de reader er aan? En de usb-kabel in de reader en dan in de computer?

Is bij mij wel eens, geen idee of het daar dan aan ligt maar soms doet hij t ineens!

Gisteren lag het trouwens aan het kabeltje, was niet de originele... Deed die het eerder wel mee, nu dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Jup. Alles gedaan. Net harde reset ook.

Ding geeft nu aan dat ik 'm moet verbinden met computer via meegeleverde USB-kabel. Kabel erin, doet mooi niks. Grr.
Gebruik je een USB hub? Dan die er tussenuit halen.

Heb je nog andere USB poorten vrij op je pc? Een andere proberen werkt hier soms wel bij weigerachtige apparaten.

Krijg je op het schermpje van de ereader wel de optie verbinden, of komt ie daar al niet toe?
Probeer ook eens de kobo desktop software op je pc te installeren en daarna nog eens of ie dan de ereader wel vindt.
Alle reacties Link kopieren
Na de harde reset vroeg ie of ik via de computer of WiFi contact wilde maken met de e-reader. Ik koos computer, want vorige keer koos ik WiFi, zien of het verschil zou maken. E-reader gaf toen op een gegeven moment aan dat ik 'm aan moest sluiten met de USB kabel, maar toen ik dat had gedaan, gebeurde er niets. Niets op de e-reader en niets op de computer. Inmiddels zit ik wel in het menu van de e-reader, door contact te maken via WiFi, en ik zie dat via de USB de batterij wel geladen wordt. Verder verschijnt er niets. Raar toch??

Ik heb ergens één hit gevonden over dat Windows 8 de Kobo Touch niet zou herkennen, maar kon er verder niets over vinden. Wat een gezeik dit zeg.
Alle reacties Link kopieren
Kun je hem via windows verkenner ook niet vinden als schijf?
Alle reacties Link kopieren
Nee, helemaal niets. Zo raar.

Ik heb die Kobo desktop gedownload en ook daar maakt ie geen contact met de e-reader.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat frustrerend! Ik zou er mee terug gaan. Jammer voor je ongeduld maar dit wekt ook alleen maar irritatie op denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Kobo Glo (of mijn computer) doet dat ook wel eens. In Adobe Digital Editions doet hij het dan wel. Je kunt dit programma gratis downloaden. Het is een soort boekenkast voor al je digitale boeken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je; dan doet ie het wel? Maakt ie dan wel contact met dat programma?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me sterk, als je hem al niet onder windows verkenner ziet hangen dan kan dat Adobe er ook niets mee.
Alle reacties Link kopieren
Precies. Gedownload en doet ook niets.

E-reader in de prullenbak. Onding.
Alle reacties Link kopieren
Niks niet prullenbak, terug met dat ding en een andere halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of het aan dat ding ligt. Ik vermoed eerder dat het aan Windows 8 ligt. Daar lees ik nu het een en ander over, dat dat een bekend probleem is. Dat 8 het niet ondersteunt ofzo. Wat een bullshit weer. Ik probeer het morgen in eerst nog even op een andere computer in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Probeer even een ander kabeltje.

Ik heb een Bebook die door de computer het met heel veel (in mijn ogen dezelfde kabeltjes) niet herkent wordt.
Als je het geheugenkaartje in een adapter doet en dan in de cardreader zou je er ook boeken op kunnen zetten. Als dat nog niet lukt kan je het kaartje zolang in een fototoestel, tablet of mobieltje stoppen en vanaf daar de boeken er op kunnen zetten en dan het geheugenkaartje terug in de ereader. Zo heb ik dat ook wel eens gedaan als het niet rechtstreeks met mijn ereader lukte.
Alle reacties Link kopieren
Heb al twee kabeltjes geprobeerd, werkt niet. Inderdaad nu het idee het de micro sd. Heb er een besteld met een adapter, dat moet vast werken. Kan niet wachten!
Als je niet kan wachten, heb je niet nog een kaartje ergens inzitten? Dan sluit je dat apparaat aan op de computer en zet het bestandje er op en dan het kaartje in je ereader.
Alle reacties Link kopieren
Uhm, nee volgens mij nergens zo'n kleintje. Alleen maar de gewone SD kaarten. Ik zit te denken...uh nee, heb het echt niet geloof ik.
Ik denk dat ik misschien de oplossing voor je heb. Ik heb het programma calibre op mijn computer, dat is een soort van bibliotheek op mijn computer, je kan er boeken toevoegen en vervolgens met dat programma toevoegen aan je ereader. Best kans dat via calibre de schijf van de ereader wel wordt herkend. Ik vind calibre sowieso een gigantisch leuk programma. Het zoekt automatisch de juiste cover en beschrijving bij een boek en je kan desgewenst zelf beschrijvingen bij de boeken toevoegen. Je kan Calibre gratis downloaden.
Alle reacties Link kopieren
Oke, dank je voor de tip! Het laatste wat ik ga proberen (vraag me af waarom dat wel zou werken en dat andere gedownloade programma niet), en anders alle hoop op de micro SD morgen.
Alle reacties Link kopieren
Hm, gedownload, maar er gebeurt weinig. Al m'n boeken staan in de bibliotheek, maar dan..?

(smileys doen het niet hier, ook irritant)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven