Contact met aliexpress

20-01-2017 14:20 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb iets op aliexpress besteld. Het probleem is dat het pas een paar dagen later aankomt dan dat ik het nodig heb. Ik zou aliexpress willen vragen of er spoed op kan komen, zou dit lukken? (Verwachte aankomstdatum: 3 maart) en via waar moet ik contact opnemen? (We hebben al een mail gekregen dat het pakketje op de boot zit een paar dagen geleden)
Als het pakketje al op de boot zit, hoe wil je het dan voor elkaar krijgen dat het eerder aankomt?
Had jij net ook niet al een soortgelijk topic geopend? En nee, ze versnellen het niet. Da's het risico van daar bestellen. De boot gaat niet harder varen voor jou.
Telefoonnummer aliexpress



Denk dat je daar beter verder kunt gaan.



Je weet dat het een Chinees verzamelpunt is van verkopers? Aliexpress kan zelf dus niks voor je doen en een verkoper heeft geen invloed op levertijden als het eenmaal is verzonden.
Alle reacties Link kopieren
Je moet dit altijd bij de specifieke verkoper aanvragen, maar als het uit china komt en het is reeds onder weg met een postdienst is daar weinig meer aan te doen.

Dan had je dat bij het aanschaffen al met andere verzendvoorwaarden (duur!) moeten aangeven.



de specifieke verkoper vind je in de bevestiging van jouw aanschaf. En je kan contact opnemen via een link/berichtenscherm als je ingelogd bent op Aliexpress.
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
Alle reacties Link kopieren
Het telefoonnummer was niet goed genoeg? En net wat pruttie zegt: je wil graag dat aliexpress je pakje uit de container laat halen en een helicopter naar die boot stuurt om dat pakje (van een paar euro) met spoed naar je over te vliegen?
Alle reacties Link kopieren
Als het nu op de boot zit dan heb je denk ik gewoon pech. Dan heeft de verkoper daar geen invloed meer op, het ligt dan bij de vervoerder en vervolgens hangt het er vanaf hoe snel het in Nederland verwerkt wordt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Je had het aan de verkoper moeten vragen voordat je het bestelde of als opmerking bij je bestelling moeten toevoegen. Als het al onderweg is wat verwacht je dan van de verkoper? En soms kloppen die levertijden van Aliexpess niet. Heb 6 december een grote bestelling gedaan. Sommigen waren er al binnen een week en deze week kwam er ook wat aan en wacht nog op 1 ding.



Kortom je kan niks anders doen dan afwachten.
quote:S-Groot schreef op 20 januari 2017 @ 14:24:

Het telefoonnummer was niet goed genoeg? En net wat pruttie zegt: je wil graag dat aliexpress je pakje uit de container laat halen en een helicopter naar die boot stuurt om dat pakje (van een paar euro) met spoed naar je over te vliegen?



Als je betaalt is er veel mogelijk, maar ik denk dat dat nou net niet de bedoeling is



Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 20 januari 2017 @ 14:24:

Als het nu op de boot zit dan heb je denk ik gewoon pech. Dan heeft de verkoper daar geen invloed meer op, het ligt dan bij de vervoerder en vervolgens hangt het er vanaf hoe snel het in Nederland verwerkt wordt.



En dat kan mee- of tegenvallen. Afhankelijk van vervoer, verwerking, codering, douane, vervoer.



Soms heb je je spullen binnen twee weken, andere keren binnen twee maanden. En als er érgens in het lijstje iets mis gaat, dan kan het ook nog drie maanden of langer duren. Of niet aankomen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Je zou de kapitein kunnen mailen om te vragen of hij zijn roeiers wat harder wil laten roeien.





:
Welk prul heeft er zo veel spoed trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Wat de anderen al zeggen die datum die ali aangeeft zegt helemaal niks.

Soms wacht je maanden op een artikel en soms is het er binnen een week al. Niet te voorspellen en nu niks meer aan te doen.



Gewoon afwachten, je hebt best nog even dus goede kans dat het op tijd binnen is. Als je het echt perse op tijd binnen had willen hebben had je het of niet bij ali moeten bestellen of nog vroeger. Meer smaken zijn er niet bij ali tenzij je heel veel geld wil zijn aan verzendkosten maar dat zal niet het geval zijn.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:Phaedra_ schreef op 20 januari 2017 @ 14:34:

Je zou de kapitein kunnen mailen om te vragen of hij zijn roeiers wat harder wil laten roeien.





:



Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar dit soort vragen na verscheping vaak voor kwamen. Klanten geven zelf het antwoord al wanneer ze zeggen dat het al verzonden is... Ik snap niet hoe mensen denken een boot sneller te laten varen?



"We hebben al een mail gekregen dat het pakketje op de boot zit een paar dagen geleden."
Als het al onderweg is heb je toch echt dikke vette pech.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen kunnen zich maar beter niet aan China-shopping wagen en TO is daar een van denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dat iets 'geshipped' is betekent niet altijd dat het op de boot zit he TO, maar al zit het nu in het vliegtig dan kun je er verder ook weinig aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Gratis verstuurde chinese prullaria gaan niet met het vliegtuig hoor, die zitten gewoon in een container op een vrachtship. Geshipped betekent meestal dat het pakketje het chinese warehouse heeft verlaten. Dan wachten ze in de haven tot de container vol zit (of bij een groter warehouse gaat de volle container meteen daar weg), wachten ze daarna tot er een boot is met een goedkope plek, en dan gaan ze varen. Reken ongeveer 30-33 dagen vanaf dat moment, dan komt je container in Rotterdam aan. Daarna inklaring, douane, gedoe, en als hij daar doorheen is kan het pakketje in 24 uur bij je zijn.



Verwachtte datum is 3 maart, wat mij doet vermoeden dat hij ofwel nog niet op de boot zit, of dat de boot een aantal tussenhavens aandoet. Daar doe je niks tegen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Als je naar de advertentie gaat en helemaal naar beneden scrollt staat er contact seller en heb je een chat. Heb altijd reactie gehad!
Alle reacties Link kopieren
Bij Ali moet je gewoon uitgaan van maximaal 12 weken wachten. Meestal komt het veel eerder maar soms ook niet. Heb je geen 12 weken moet je daar gewoon niet bestellen.

Denk niet dat je iets kunt doen, behalve opnieuw bestellen en een snellere en duurdere verzendmethode kiezen.
Is het je trouwjurk ?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een tijdje lid geweest van zo'n FB groep over Aliexpress. Uiteindelijk mezelf verwijderd, want ohhhhh wat werd ik daar geïrriteerd door al die domme (ja, ik zeg het echt: ...domme...) vragen. Mensen die echt geen flauw benul hebben hoe iets in zijn werk gaat, mensen die totaal geen Engels kunnen en dan, uiteraard, constant in conflict liggen met verkopers. Bizar. TO, je antwoord heb je al gekregen en ik denk echt dat je voortaan beter iets in Nederland kunt bestellen
Aankomstdatum van Ali verschilt. Je moet je T&T nooit geloven. En als je iets echt op een bepaalde dag nodig hebt een maand of 3 van te voren bestellen.



En nee, nu is het verzonden, dus kun je er niets meer aan doen. En nee, AliExpress bellen had niet gekund of geholpen.



Ik hou niet van mensen die de site gebruiken zonder te snappen hoe het werkt/te kunnen Googlen.
bruiloft uitstellen is minder gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven