Dagboekprogramma

09-02-2015 10:04 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik wil beginnen met een dagboek bijhouden, maar dan niet online. Daarvoor ben ik op zoek naar een programmaatje dat voldoet aan de volgende eisen:

- Bedoeld om tekst in te verwerken

- Alleen te openen met een wachtwoord (zodat niemand erin kan neuzen)

- Niet online, maar echt lokaal op de lappie

- En het liefst gratis..



Heeft iemand een idee van een dergelijk programma??



Alvast bedankt!
Word.
Open office
Alle reacties Link kopieren
Open Office?

Of moet het specifiek voor dagboeken zijn?
Alle reacties Link kopieren
DayOne is hiervoor prima geschikt, helaas niet gratis. Zie Appstore. Zeker zijn geld waard.
Een bestand in Word of Open Office Writer kun je ook beveiligen met een wachtwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik iDailyDiary, het is een soort Word om een dagboek offline bij te houden.

Lekker simpel, werkt prima!

http://idailydiary.nl.softonic.com/
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen ''ouderwets'' schrijf dagboek..

Dat is toch veel leuker... en zelf na 15 jaar weer erg leuk om na te lezen..
quote:flinndevlinder schreef op 09 februari 2015 @ 10:40:

Waarom geen ''ouderwets'' schrijf dagboek..

Dat is toch veel leuker... en zelf na 15 jaar weer erg leuk om na te lezen..Eén tip: niet met potlood schrijven...
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 09 februari 2015 @ 10:44:

[...]





Eén tip: niet met potlood schrijven...





HAHAHHA Dat was 1 van de eerste dingen die mijn moeder zei toen ik ben begonnen met dagboeken schrijven ;)..

En deze tip heb ik weer doorgeven aan mijn meissie toen ze haar eerste dagboek kreeg
Alle reacties Link kopieren
quote:zenga schreef op 09 februari 2015 @ 10:30:

Ik gebruik iDailyDiary, het is een soort Word om een dagboek offline bij te houden.

Lekker simpel, werkt prima!

http://idailydiary.nl.softonic.com/huh, wat raar dat het programma iDaily heet, en vervolgens niet beschikbaar is voor een macbook
That's a fine looking high horse
Alle reacties Link kopieren
Word en Open office zijn niet geschikt, want ik kan die niet afschermen met een wachtwoord... Of toch wel? Iemand een idee van hoe dat moet? Ikeaverslaafde?



Een papieren dagboek heeft hetzelfde idee. Die heb ik veel gehad, maar durf ik niet te laten liggen, uit angst dat er toch een nieuwsgierig aagje erin gaat neuzen.



Dayone is voor macbook zie ik, niet voor een windowsdingetje?



Idairy ga ik nu eens bekijken.



BEDANKT voor het meedenken! :D
Alle reacties Link kopieren
Idaily kan alleen de eerste keer na het downloaden hier geopend worden, daarna niet meer... heel vreemd!
Jij kunt het misschien niet afschermen, maar dat kun je leren. Google op Word/Open Office Writer en wachtwoord en er gaat een wereld voor je open.
Alle reacties Link kopieren
Ook word bestanden kun je een wachtwoord opzetten. Ik zal even opzoeken hoe dat ook alweer moest...
Bad decisions make good stories
Alle reacties Link kopieren
Gevonden:

Als je het bestand gaat opslaan krijg je dat scherm waar je een map kunt selecteren, daar staat onderaan extra.. Als je daar op klikt kun je algemene opties aanklikken en kun je een wachtwoord voor openen instellen. Zo kan niemand meer in jouw bestand komen.
Bad decisions make good stories
Alle reacties Link kopieren
quote:chocoladetaartje schreef op 09 februari 2015 @ 12:14:

Idaily kan alleen de eerste keer na het downloaden hier geopend worden, daarna niet meer... heel vreemd!Vreemd inderdaad, hier werkt het zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren
Word document inderdaad met een wachtwoord opslaan, en opslaan in een onzichtbare map. Dan moet iemand echt wel héél erg gericht soeken om bij jouw dagboek te komen! Even googlen op 'map onzichtbaar maken'.
Alle reacties Link kopieren
quote:flynn21 schreef op 09 februari 2015 @ 12:54:

Gevonden:

Als je het bestand gaat opslaan krijg je dat scherm waar je een map kunt selecteren, daar staat onderaan extra.. Als je daar op klikt kun je algemene opties aanklikken en kun je een wachtwoord voor openen instellen. Zo kan niemand meer in jouw bestand komen.Dank je dit wist ik helemaal niet! Heb het net geprobeerd en werkt prima. Ga ook maar eens beginnen om dingen van mij af te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ok, bedankt voor de tip! Ik heb het geprobeerd Flyn, en het is gelukt. :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven