De toekomst van de mobiel

11-01-2015 21:41 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat verwachten en willen jullie in de toekomst zien van de mobiel? Zet het hieronder.



Wat ik wil:

Split Screen Concept

ios 9 concept



Ik verwacht niet dat een van deze gebeurt, aangezien ze allebij al gepubliceerd zijn dus geen bedrijf er patend op kan aan vragen. Misschien dat ver in de toekomst 5-15 jaar dit een van deze ideeën wel wordt op gepakt.
anoniem_213563 wijzigde dit bericht op 11-01-2015 21:44
Reden: onvolledige beschrijving
% gewijzigd
splitscreen bestaat al een paar jaar op mobiele telefoons.
Sowieso wil ik niks waar iOS op draait.
Alle reacties Link kopieren
Helaas niet op alle.

(Antwoord op:'Je hebt al split screens')
quote:Isabella19770628 schreef op 11 januari 2015 @ 22:00:

Helaas niet op alle.

(Antwoord op:'Je hebt al split screens')Overstappen op android dan
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij nou juist super als het een flexibele telefoon word.

Oprolbaar handig en klein.

en met mogelijkheid van hologrammen lijkt me echt gaaf.
Info om mee te werken
Alle reacties Link kopieren
Dat er een universeel oplaadgat komt, en er dus nog maar 1 oplader is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 11 januari 2015 @ 23:13:

Dat er een universeel oplaadgat komt, en er dus nog maar 1 oplader is.Dat je mobiel kan opladen. Niet vast zit aan een oplaadpunt. Of, nog beter, helemaal niet meer opladen. Dat is de volgende revolutie. Weg met de stekker.
.
quote:impala schreef op 11 januari 2015 @ 23:18:

[...]





Dat je mobiel kan opladen. Niet vast zit aan een oplaadpunt. Of, nog beter, helemaal niet meer opladen. Dat is de volgende revolutie. Weg met de stekker.



Jaaaa, gewoon een zonnecel erop die we vroeger op een rekenmachine hadden (dat kleine celletje zal wel te weinig energie genereren voor een smartphone, maar de technologie bestaat, dus het kan verbeterd worden).

Of een kinetische energie-opwekker (bestaat ook voor horloges weet ik).

Lijkt me hemels.
Alle reacties Link kopieren
Draadloos opladen.



Is er al: https://www.youtube.com/watch?v=FI6XW7CmcdQ
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik wil er gewoon één die je kan opwinden zoals je heel vroegah je horloge deed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Personal1978 schreef op 11 januari 2015 @ 22:05:

Het lijkt mij nou juist super als het een flexibele telefoon word.

Oprolbaar handig en klein.

en met mogelijkheid van hologrammen lijkt me echt gaaf.Hologram chip bestaat al:

hologram chip



iPhone 6 is al flexibel
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 11 januari 2015 @ 23:40:

[...]





Jaaaa, gewoon een zonnecel erop die we vroeger op een rekenmachine hadden (dat kleine celletje zal wel te weinig energie genereren voor een smartphone, maar de technologie bestaat, dus het kan verbeterd worden).

Of een kinetische energie-opwekker (bestaat ook voor horloges weet ik).

Lijkt me hemels.op de achterkant is er genoeg ruimte voor een zonnecel, zouden ze ook bij laptops, tablets en smartwatches moeten doen
anoniem_213563 wijzigde dit bericht op 12-01-2015 06:50
Reden: autospellingcorectie verkeert verbeterd
% gewijzigd
Het enige wat ik van een mobiel verlang, is dat je er mee kunt bellen.
Alle reacties Link kopieren
Je mobiel wordt straks je persoonlijke pc. Je hebt deze nl altijd bij je. De toekomst is dat je er een toetsenbord en scherm aan kunt connecten en dat je zo gaat werken. Ben je klaar dan koppel je de rest weer los en steek ie hem in je zak. De smartphone vervangt straks je pc.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een besturingssysteem dat je privacy waarborgt.



Dus dat je gewoon weer zelf eigenaar wordt van je (adressen)bestand en dat je acties niet meer gevolgd kunnen worden. Ook geen locatiegegevens doorgeven, etc. Ik wil met mijn telefoon op zak door de supermarkt kunnen lopen zonder dat de supermarkt weet waar ik ben. En het briefgeheim terug graag, ook voor smsjes whatsappjes en mailtjes.



En dat opladen zonder stekker wil ik ook wel.





En als dat allemaal niet kan dan zoek ik straks gewoon weer een ouderwetse telefoon die alleen kan bellen en smssen en waarvan de batterij 14 dagen meegaat .
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 12 januari 2015 @ 07:37:

Je mobiel wordt straks je persoonlijke pc. Je hebt deze nl altijd bij je. De toekomst is dat je er een toetsenbord en scherm aan kunt connecten en dat je zo gaat werken. Ben je klaar dan koppel je de rest weer los en steek ie hem in je zak. De smartphone vervangt straks je pc.Dat is opzich wel slim, misschien gebeurt dat in de toekomst, maar wel beetje lastig werken op zo'n klein scherm, word/powerpoint gebruik ik toch liefer op formaat van een kleine tablet ofzo. Je mobiel scherm is er denk ik net te klein voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 11 januari 2015 @ 23:13:

Dat er een universeel oplaadgat komt, en er dus nog maar 1 oplader is.Wat ook handig zou zijn: om een universeel stopcontact te hebben. Kan je op vakantie gewoon je eigen apperatuur mee nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 12 januari 2015 @ 11:42:

Ik wil een besturingssysteem dat je privacy waarborgt.



Dus dat je gewoon weer zelf eigenaar wordt van je (adressen)bestand en dat je acties niet meer gevolgd kunnen worden. Ook geen locatiegegevens doorgeven, etc. Ik wil met mijn telefoon op zak door de supermarkt kunnen lopen zonder dat de supermarkt weet waar ik ben. En het briefgeheim terug graag, ook voor smsjes whatsappjes en mailtjes.



En dat opladen zonder stekker wil ik ook wel.





En als dat allemaal niet kan dan zoek ik straks gewoon weer een ouderwetse telefoon die alleen kan bellen en smssen en waarvan de batterij 14 dagen meegaat .



Daarom heb ik de Facebook app ook gedelete, zo mogen echt letterlijk alles wanneer je die app download:



Wat ze van je mogen hebben:

-aderes gegeven

-berichten, die je op Facebook plaatst, maar ook die in andere apps/sms'jes

-privé informatie

-lokatie

-geschiedenis

-gegevens

-en nog veel meer



Wat Facebook mag:

-namens jouw (op Facebook/andere locaties) berichten verzenden

-bellen namens jouw

-de dingen op het vorige lijstje verkopen aan andere bedrijven (bijv. waar je werkt)

-van af jouw mobiel bellen/sms'en

-nog veel meer
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt het ook wel handig als je gewoon scherpe foto's kan maken met je mobiel. Gewoon dat als je je foto besnijd tot 1/16e (ik maak wel eens foto's waarvan ik maar zo'n klein deel mooi vind) van het origineel dat hij dan nog steeds scherp is, ook op grote beeltschermen.

Als je nu zulke foto's wil nemen moet je zo'n grote camera nemen met een enorm lang lens, met een extreem hoge prijs.
Alle reacties Link kopieren
Of twee camera's er op om 3D (IMAX (Bestonden ongeveer 1/2jaar geleden maar 10 camera's waarmee je IMAX kon filmen, hoe het nu is weet ik niet) )beelden te creëren.



Ik denk niet dat je binnenkort IMAX camera's op je mobiel krijgt, misschien binnen 40 jaar. Lijkt me wel heel mooi.
Met een universeel oplaadstation voor alle oplaadbare apparaten zou ik ontzettend blij zijn.

Wat een ellende met zoveel verschillende kabeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik in de toekomst wil van een mobiel...

Dat je er net zo lang mee kunt bellen als die oudjes van Vroegah.

En dat ie je roept als je 'm vergeet
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabella19770628 schreef op 12 januari 2015 @ 17:25:

Mij lijkt het ook wel handig als je gewoon scherpe foto's kan maken met je mobiel. Gewoon dat als je je foto besnijd tot 1/16e (ik maak wel eens foto's waarvan ik maar zo'n klein deel mooi vind) van het origineel dat hij dan nog steeds scherp is, ook op grote beeltschermen.

Als je nu zulke foto's wil nemen moet je zo'n grote camera nemen met een enorm lang lens, met een extreem hoge prijs.

Die zijn er wel hoor. En je hebt tegenwoordig opzet lensjes voor mobiele.

Btw, zijn het joodse foto's dat ze besneden worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 12 januari 2015 @ 19:07:

[...]



Die zijn er wel hoor. En je hebt tegenwoordig opzet lensjes voor mobiele.

Btw, zijn het joodse foto's dat ze besneden worden?En bedankt, thee tegen mijn beeldscherm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven