Deel van mijn uitgaande mail komt niet aan

15-06-2015 23:24 19 berichten
Hai,



Ik heb windows 8.1 en mail vanuit Outlook. Gewoon de versie die in windows zit.

Maar nu merkte ik laatst iets vreemds. Een deel van mijn mails komt nooit aan! Ik krijg geen foutmelding, ze 'verdwijnen' gewoon.

Vervolgens staat die mail ook niet bij concepten of verzonden items.

Het vage is, hij lijkt dit willekeurig te doen. Zo mail ik al een aantal weken met iemand op en neer en komt laten we zeggen 80 procent van mijn mails wel aan. Nu ook weer, De notaris mailde mij vrijdag en ik mail terug dat mijn ID kaart eraan komt. Vervolgens ben ik die gaan ophalen op het gemeentehuis, ingescand en wederom mailtje naar haar gestuurd met het document. Kom ik vandaag daar, zegt ze Ja je mailde dat je hem ging halen maar je hebt daarna nooit meer die kopie doorgestuurd. Huh?

En zo gaat het dus met meerdere mensen. Vroeger had je een zichtbaar postvak uit waar dan een cijfertje achter stond als iets nog niet verzonden was. Dat mis ik in de nieuwe outlook! Zoals ik al zei in concepten en verzonden items zitten die mails niet. Als ik mezelf een testmail stuur krijg ik die gewoon netjes binnen.

Iemand een idee hoe dit nu weer kan???
Alle reacties Link kopieren
Gmail gaan gebruiken
never a failure, always a lesson
Ik gebruik G mail maar deels via de website als ik op mijn werk ben en deels via outlook. Heb even gehad dat het verschil zat in outlook vs de webbrowser maar de meeste vanuit outlook verstuurde mail gaat wel gewoon goed hier.

Wat ik zo raar vind, ik heb jarenlang outlook gebruikt op mijn windows xp systeem voordat ik een 4 jarig uitstapje naar Apple maakte en daar had ik nooit ruzie of problemen mee.

Ik snap dus niet waarom het nu ineens niet goed werkt. De logica ontgaat me ook. Ik bedoel of je kan mailen of niet en dat hij sporadisch zelf bepaalt wat hij wel of niet verstuurt is toch maf?
Alle reacties Link kopieren
Download Windows Live Mail en ga dat gebruiken. Er zit een groot verschil met Windows Mail. Je geeft aan dat je Outlook hebt, maar als je geen Microsoft Office hebt, dan heb je ook geen Outlook, maar het uitgeklede Windos Mail.
Als ik mijn mail via webmail verstuur, zie ik het thuis ook niet in mijn Outlook terug (outlook op PC, niet in de cloud). Dan bcc ik altijd mezelf even.

Kan dat het verschil niet verklaren?
quote:-Courage- schreef op 15 juni 2015 @ 23:43:

Als ik mijn mail via webmail verstuur, zie ik het thuis ook niet in mijn Outlook terug (outlook op PC, niet in de cloud). Dan bcc ik altijd mezelf even.

Kan dat het verschil niet verklaren?



Nee het gaat echt om de mail vanuit het mailprogramma van windows. Ik tik het, verstuur het en het staat niet bij verzonden items. Dan mail ik daarna die zelfde persoon vanuit hetzelfde programma wederom en dan staat het er wel.

Vraag ik of de eerste mail is aangekomen dan is het antwoord nee.



Inderdaad ik gebruik het mailprogramma wat standaard in Windows zit. Ik heb geen office bedenk ik me net. Haha echt ik dacht dat het altijd outlook heette als het van Microsoft was. Sorry voor de verwarring.
Ook heel raar,

Ik stuurde iemand 2 weken geleden een mail vanuit dat programma naar een collegaatje en kreeg gister een out of office op die mail met ook als datum gister. In de tussentijd is mijn internet verbinding nooit down geweest en zijn er andere mails die dag wel gewoon beantwoord (ik was met iemand aan het heen en weer mailen over iets wat ik op Marktplaats heb staan).

En dan ben ik een rare dan wil ik snappen hoe dat kan. Want heel vroeger had ik de server voor uitgaande mail eens verkeerd ingesteld maar dat heb je zo door dan komt er niks meer bij mensen aan.

Dat is hierbij niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Courage- schreef op 15 juni 2015 @ 23:43:

Dan bcc ik altijd mezelf even.





BCC lijkt me ook een goede controle vanuit een mailprogramma: dan merk je zelf onmiddellijk of de mail de deur uit gaat en bij jou aankomt.



Maar, zoals gezegd: gewoon gmail (de webinterface dus) gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar!



Alleen hier heb ik er last van bij Apple mail gekoppeld aan gmail. Én bij de browserversie van gmail. Mails die gewoon verdwijnen. En inderdaad in totale willekeur.



Met mezelf bcc-en ondervang ik het nog wel regelmatig, maar is het nog altijd niet opgelost.
quote:hokkie schreef op 15 juni 2015 @ 23:40:

Download Windows Live Mail en ga dat gebruiken. Er zit een groot verschil met Windows Mail. Je geeft aan dat je Outlook hebt, maar als je geen Microsoft Office hebt, dan heb je ook geen Outlook, maar het uitgeklede Windos Mail.Dit klopt, heb ik ook gedaan bij Windows 8.1. Ik kan alle mails die ik verstuurd heb, gewoon terugvinden. Krijg ook nooit klachten dat mails niet aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Is het een laptop die je op verschillende locaties gebruikt ?

Gebruik je dan de SMTP-server van je provider ?



De SMTP-server van je provider kan je alleen thuis gebruiken.

Gebruik dan voor alles de SMTP-server van GMail, dat zou altijd moeten werken.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Helaas werkt Windows Mail niet meer met SMTP! Dit programma werkt alleen met IMAP. Wil je met SMTP (POP3) werken, volg mijn raad op en je zult zien, dat het gaat werken!
Ik ga die live mail wel even installeren dan. Enne ik gebruik mijn laptop alleen thuis op Wifi dus dat kan het ook niet zijn.

Die bcc is ook een goeie tip om erachter te komen wat wel en wat niet aankomt thanks ik voel me heel stom dat ik daar niet zelf opgekomen ben.
Heb je je virusscanner zo ingesteld dat hij de uitgaande mail checkt? Dan kan dat de oorzaak zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zij het altijd e-mails met attachment die verdwijnen? Dan kan het idd een virusscan-probleem zijn. Of een te grote bijlage, waardoor de mail aan de andere kant niet in de box past...
Nee niet altijd. Als ik antwoord op een bod van Marktplaats dan zit er geen attachment bij.
Alle reacties Link kopieren
Als je met meerdere accounts mailt kun je wellicht beter overgaan op mozilla oid en daar al je accounts inzetten,

Wel opletten dat je smtp gebruikt zodat op alle devices alle mail staat
Je bent zelf een theepot
Goed plan is dat Thunderbird?
Alle reacties Link kopieren
Ja, is een fijn mailprogramma!
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven