Delta-homes

25-04-2015 08:09 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje heb ik het probleem dat een bepaalde site/zoekmachine zich op mijn internet opent. Ik heb een paar keer eerder last gehad van delta-homes, en toen heb ik al m'n internetbrowsers verwijderd en er opnieuw gezet, maar gisteren was het opeens weer terug.



De site opent als ik chrome opstart (alsof het m'n startpagina is), als ik dan kijk bij de pagina's die hij moet openen als ik internet opstart, staat delta-homes er opeens bij. Die heb ik verwijderd. Ook staat hij opeens als m'n zoekmachine ingesteld -heb ik ook verwijderd.



Vandaag startte ik m'n laptop weer op en opende internet opeens met delta-homes, maar dit keer stond 'ie niet als startpagina ingesteld.



Mijn internetgedrag is op deze laptop hetzelfde als op een andere computer, maar daar heb ik er geen last van.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen?



Met googelen kom ik er niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee want sinds gisteren heb ik dit ook. Wel vaker dit soort rommel op de computer gehad maar altijd kunnen verwijderen. Maar deze is hardnekkig: ik verwijder het en toch komt het weer terug...
MBAM downloaden en laten scannen.



Delta Homes verwijderen bij 'Programma's en onderdelen'.



Ook verwijderen bij je Chrome plugins.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 25 april 2015 @ 09:32:

MBAM downloaden en laten scannen.



Delta Homes verwijderen bij 'Programma's en onderdelen'.



Ook verwijderen bij je Chrome plugins.Het staat niet tussen programma's en onderdelen. Als ik via instellingen het bij zoekmachines beheren verwijder en de standaardzoekmachine op google zet staat het er later weer tussen en is het toch weer mijn zoekmachine geworden. Grrrr.
Dat is een browser hijacker.



Internet afsluiten, rechtermuisknop, instellingen, en dan staat er ergens waarvanuit hij het programma opent. Dus Chrome.exe, daarachter staat nog een heleboel tekst dat er niets mee te maken heeft. Dat moet je deleten, dat is de code die ervoor zorgt dat je startpagina steeds verandert.
Het kan ook zijn dat het achter startpagina staat, dus www.google.nl en dan een heleboel tekst daarachter. Weet het niet meer precies, want zit even niet achter de computer.



In ieder geval niet vanuit de browser naar instellingen gaan, maar dus met rechtermuisknop op de snelkoppelingen klikken terwijl het programma gesloten is.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet hier je oplossing bij staan: https://support.google.com/chrome/answer/2765944
Alle reacties Link kopieren
quote:mieniemie schreef op 25 april 2015 @ 11:12:

Dat is een browser hijacker.



Internet afsluiten, rechtermuisknop, instellingen, en dan staat er ergens waarvanuit hij het programma opent. Dus Chrome.exe, daarachter staat nog een heleboel tekst dat er niets mee te maken heeft. Dat moet je deleten, dat is de code die ervoor zorgt dat je startpagina steeds verandert.Moet ik dan dus met mijn rechtermuisknop op het chrome-icoontje gaan staan dat hij opent? Want daar zie ik helemaal geen instellingen.
Eigenschappen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:mieniemie schreef op 27 april 2015 @ 15:00:

Eigenschappen dan?Dat knopje is er inderdaad wel, maar ik zie dan geen 'Chrome.exe' staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu het stappenplan doen van de link die nimbus heeft neergezet, ik laat zometeen weten of dat de oplossing is!

De verwijdertool voor ongewenste software van chrome vond in ieder geval 1 programma dat hij er nu aan het afhalen is.
Alle reacties Link kopieren
M'n chrome is nu ook teruggezet naar de standaardwaren (daar gaan m'n handige extensies en m'n mooie thema!). Ik ga nu de computer voor de zekerheid even opnieuw opstarten en laat dan weten of het weg is, dan weet jij ook of dat werkt ririanneke (als je ook chrome gebruikt iig).
Alle reacties Link kopieren
Het heeft gewerkt! Delta-homes is weg.

Nu nog even een nieuwe AdBlock installeren en een mooi thema uitzoeken
Alle reacties Link kopieren
PROMETHIUM: 'Sinds een tijdje heb ik het probleem dat een bepaalde site/zoekmachine zich op mijn internet opent. Ik heb een paar keer eerder last gehad van delta-homes, en toen heb ik al m'n internetbrowsers verwijderd en er opnieuw gezet, maar gisteren was het opeens weer terug.'



Ja, hebt u uw browser gedesinstalleerd.

Dat is goed! Nu moet je het virus te verwijderen! Het omvat Een meer complexe procedure OM Zich te ontdoen van de Keiharde malware Zelf. http://cookieverwijderen.nl/hijackers/delta-homes
Alle reacties Link kopieren
https://www.malwarebytes.org/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven