Desktop pc, zonder kabel internet?

30-08-2015 13:55 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



Ik heb een vraagje. Wij hebben een desktop pc gehad (als ik het goed heb heet zo'n ding zo...hihi. Het is geen laptop, maar zo'n rechthoekige kast van ongeveer 50x40x20). We hebben geen zin om te slungelen met kabels door het huis. Of om een gat in het plafond te boren. Het internet kastje (knp met tv) staat op de begane grond en de pc staat boven.



Ik dacht dat je met behulp van een dongel internet op de desktop kon krijgen, maar een kennis ontkrachte dit.

Weet iemand of dit klopt en of er iets bestaat waardoor je internet op de pc krijgt zonder het gebruik van allerlei kabels?

(Het liefst een niet al te dure oplossing.)



Alvast bedankt voor de tips!
Je hebt hier speciale 'usb-sticks' voor. Al heten ze anders. Die stop je in de desktop, installeer je en dan pikken zij het WiFi-signaal op. Maar ik ben vergeten hoe het heet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolily schreef op 30 augustus 2015 @ 13:57:

Je hebt hier speciale 'usb-sticks' voor. Al heten ze anders. Die stop je in de desktop, installeer je en dan pikken zij het WiFi-signaal op. Maar ik ben vergeten hoe het heet.



Als je googled op 'wifi usb adapter' krijg je volgens mij wat jij ook bedoeld.



Heb ik in het verleden ook voor mijn desktop gehad (heb nu laptop)
pochacco wijzigde dit bericht op 30-08-2015 14:01
Reden: Typefout
% gewijzigd
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Met WiFi?
Alle reacties Link kopieren
quote:lolily schreef op 30 augustus 2015 @ 13:57:

Je hebt hier speciale 'usb-sticks' voor. Al heten ze anders. Die stop je in de desktop, installeer je en dan pikken zij het WiFi-signaal op. Maar ik ben vergeten hoe het heet. Dat is dus een dongel, volgens mij....Kan dat dan?
quote:Pochacco schreef op 30 augustus 2015 @ 14:00:

[...]





Als je googled op 'wifi usb adapter' krijg je volgens mij wat jij ook bedoeld.



Heb ik in het verleden ook voor mijn desktop gehad (heb nu laptop)ja inderdaad, die bedoel ik. Dank je
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 30 augustus 2015 @ 14:01:

Met WiFi?...voel me nu nog meer een digibeet, hihi. Ja wifi of internet... Wil iig kunnen interneten op de pc...(en een virusscanner erop zetten).
Alle reacties Link kopieren
quote:lolily schreef op 30 augustus 2015 @ 14:04:

[...]

ja inderdaad, die bedoel ik. Dank je





Hihi, oke. En jij had dat gebruikt en toen had je internet?

(Ik dacht ook dat het kon, maar een kennis zei van niet. Ben nu dus aan het twijfelen of het kan)
Alle reacties Link kopieren
TO, google op 'wifi usb adapter', die steek je in een usb poort van jouw desktop (kast ) en dan kun je internetten via wifi ipb kabel
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad: een wifi dongle. Of Wifi usb stick. Te koop vanaf 6,12 euro volgens Tweakers Pricewatch.



Maarre: wifi komt slecht door een betonnen vloer. En dus heel slecht door twee betonnen vloeren. Mocht dat een probleem voor je zijn, dan kan je een Powerline-setje kopen: dat is bekabeld ethernet via het stopcontact. Geen last van betonnen vloeren en muren.

Ik heb zelf een TP-Link PA411 setje ("TP-Link TL-PA411KIT Mini Powerline adapter startset"). Kost 33 euro per set inclusief verzendkosten. Werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
mezelf quoten ... niet handig!
Alle reacties Link kopieren
quote:evaq schreef op 30 augustus 2015 @ 14:12:

Inderdaad: een wifi dongle. Of Wifi usb stick. Te koop vanaf 6,12 euro volgens Tweakers Pricewatch.



Maarre: wifi komt slecht door een betonnen vloer. En dus heel slecht door twee betonnen vloeren. Mocht dat een probleem voor je zijn, dan kan je een Powerline-setje kopen: dat is bekabeld ethernet via het stopcontact. Geen last van betonnen vloeren en muren.

Ik heb zelf een TP-Link PA411 setje ("TP-Link TL-PA411KIT Mini Powerline adapter startset"). Kost 33 euro per set inclusief verzendkosten. Werkt prima.



Hier word ik vrolijk van! Thnx! Zo'n vermoeden had ik al, dat de wifi dan traag is ivm het plafond of de afstand. Ik ga voor zo'n setje kijken!

Als dit via het stopcontact gaat, moet je dan geen rekening houden met op welke groep die zit?

Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed waarom je je in allerlei bochten aan het wringen bent? Je kunt toch gewoon WiFi ontvangen op een desktop? Waarom zou je dan een dongel kopen? Dongels zijn om een simkaart in te doen met internet voor als je geen WiFi signaal hebt.
een powerline adapter zoals dit bv

http://www.bol.com/nl/l/c ... TFPQHVTGMK5N6-62236722044
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 30 augustus 2015 @ 14:25:

Ik snap niet zo goed waarom je je in allerlei bochten aan het wringen bent? Je kunt toch gewoon WiFi ontvangen op een desktop? Waarom zou je dan een dongel kopen? Dongels zijn om een simkaart in te doen met internet voor als je geen WiFi signaal hebt.



Niet iedere pc heeft een wifikaart. Die in de pc zetten zou mijn advies zijn.

To, weet je zeker dat de pc geen wifikaart heeft?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 30 augustus 2015 @ 14:39:

[...]





Niet iedere pc heeft een wifikaart. Die in de pc zetten zou mijn advies zijn.

To, weet je zeker dat de pc geen wifikaart heeft?... daar heb ik geen idee van. Hoe kan ik daar achter komen? Of die erin zit?
Alle reacties Link kopieren
Rechtsonderin op je taakbalk het wifi-icoontje of via

Start, configuratiescherm, netwerk en internet, netwerkcentrum.

Als daar jullie wifi staat, zit er een wifikaart in.



Dan kun je dus kijken of het signaal sterk genoeg is. Zo nee dan een versterker kopen. Daar zijn verschillende mogelijkheden voor.



Als er geen wifikaart in de pc zit kun je kijken of daar nog plek voor is in de pc. Er is vast wel iemand in de omgeving die dat kan bekijken en plaatsen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
En als je geen zin hebt om je pc open te laten schroeven (of er is geen plaats in je kast) een wifi-adaper aanschaffen die je vanachter in je pc in een usb-poort kan inpluggen.

Deze oplossing heb ik zelf jaren gebruikt en dat werkte prima.

Tegenwoordig internet ik weer via een kabel. Het is dat de vorige eigenaar van mijn appertement een gat in de muur had geboord voor zijn kabel (als dat gat er niet had gezeten had ik mijn adapter weer terug ingeplugd).



Wifi-adapters
Rock and Roll, Sent Us Insane
Alle reacties Link kopieren
quote:zilver84 schreef op 30 augustus 2015 @ 14:18:

[...]





Hier word ik vrolijk van! Thnx! Zo'n vermoeden had ik al, dat de wifi dan traag is ivm het plafond of de afstand. Ik ga voor zo'n setje kijken!

Als dit via het stopcontact gaat, moet je dan geen rekening houden met op welke groep die zit?

Dank je wel!



De groep maakt niet uit.

(De fase kan wel uitmaken, maar de meeste huizen hebben maar 1 fase.)
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 30 augustus 2015 @ 14:25:

Ik snap niet zo goed waarom je je in allerlei bochten aan het wringen bent? Je kunt toch gewoon WiFi ontvangen op een desktop? Waarom zou je dan een dongel kopen? Dongels zijn om een simkaart in te doen met internet voor als je geen WiFi signaal hebt.



Nee. Wikipedia: "Een dongle is een klein stukje hardware dat aangesloten wordt op de pc. Dongles kunnen verschillende functies hebben. Vroeger werden dongles vooral gebruikt als hardwaresleutels, tegenwoordig dienen zij vaak als netwerkontvangers."



Er zijn dus verschillende soorten dongles: voor een SIM, voor Wifi, voor versleuteling. In deze thread gaat het om een Wifi-dongle.



Als de OP ingebouwde Wifi in haar desktop had, dan had ze vast deze thread niet geopend.
Alle reacties Link kopieren
Hier in huis ook twee desktops waar geen wifi-kaart inzit (voor de zakelijke markt wordt meestal uitgegaan van bekabeling). In eerste instantie hier ook gebruikt met zo'n stickje erin, maar na verplaatsing van de router nu ook zo'n set die via het electriciteitsnet gaat, levert stabielere verbinding op nu de computers twee verdiepingen van de router afstaan. Kost geen drol, in het stopcontact, kabeltje, klaar.
Alle reacties Link kopieren
En met ingebouwde Wifi zit je nog steeds met een sterk verminderd signaal twee verdiepingen hoger. Of je moet er weer een versterker tussen gaan zetten. Dan zou ik het toch nog via het stopcontact doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven