Digitale ontvanger Ziggo doet raar

02-07-2016 20:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een aantal jaar een digitale ontvanger voor alleen tv van Ziggo. Gisteren begon dat ding uitzichzelf raar te doen. Aan uit aan uit etc. reageerde niet meer op de afstandsbediening. Van arre moede de stekker er maar uitgetrokken en maar analoog gekeken. Ik hoop dat het vanavond wel goed gaat anders bel ik morgen Ziggo wel.



Is het ding nu op zijn einde of zit er een fout in de software? Wie heeft dit ook gehad en heeft een oplossing???.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
De zenderindeling is per 1 juli veranderd bij Ziggo. Ik heb, als klant, daar bericht van gekregen, met de mededeling dat je misschien last van storingen kunt krijgen.

Misschien kun je eens even op hun site kijken wat je moet doen, daar staat vast een stappenplan op voor je digitale ontvanger.
Alle reacties Link kopieren
Die zenderindeling is niet overal veranderd. Wij hebben er iig geen bericht van gehad. Wat bij ons helpt als het ding raar doet is hem resetten. Soms moet dat 2 keer. Sowieso doen Fox en SBS9 het niet goed bij ons, maar daar kijk ik toch al nooit naar. Analoog kijken is voor ons geen optie, daarvoor doet onze TV het niet goed genoeg meer.
Alle reacties Link kopieren
Wat is raar??



Wij kregen ineens blokjes in plaats van gezichten. Op de ene zender wel, op de andere niet. Daardoor niet echt in de gaten dat het toch echt aan de decoder lag.

De vorige ging hemelen na vijf jaar, die daarvoor heeft het nog geen twee jaar volgehouden. Als je toevallig lid bent van Canal Digitaal, gauw bellen, ze hebben nu een aanbieding, ik heb de afgelopen week 69 euro betaald (weet niet of die aanbieding nog geldt trouwens).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 02 juli 2016 @ 20:53:

Wat is raar??



Wij kregen ineens blokjes in plaats van gezichten. Op de ene zender wel, op de andere niet. Daardoor niet echt in de gaten dat het toch echt aan de decoder lag.

De vorige ging hemelen na vijf jaar, die daarvoor heeft het nog geen twee jaar volgehouden. Als je toevallig lid bent van Canal Digitaal, gauw bellen, ze hebben nu een aanbieding, ik heb de afgelopen week 69 euro betaald (weet niet of die aanbieding nog geldt trouwens).Ze heeft ziggo, dus geen canal digital. Bij ziggo moet je tegenwoordig een huurdecoder. Dat is 1 van de redenen dat ik het ook nog met mijn oude doe. Want hij is nl ook niet overgesprongen naar de zomertijd. Deze oude is mijn eigendom, dus als hij het echt niet meer doet dan pas stap ik over. De zenders waar wij vaak naar kijken doen het wel allemaal gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hele apparaat van Ziggo wil gewoon niet meer aan. Alleen als ik hem reset doet hij het voor een minuut of 2, daarna valt hij weer uit. Bellen met Ziggo heeft geen enkele zin heb ik nu ontdekt, want de 'behulpzame' jongeman die mij te woord stond vond het nodig om mij te verkondigen dat mijn internetabonnement niet bij me past (want schijnbaar zijn ze daar nu helderziend en weten ze exact wat ik allemaal doe), in plaats van gewoon zijn werk te doen en me te vertellen wat ik hier aan kan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:wilma36 schreef op 02 juli 2016 @ 20:58:

[...]



Ze heeft ziggo, dus geen canal digital. Bij ziggo moet je tegenwoordig een huurdecoder. Dat is 1 van de redenen dat ik het ook nog met mijn oude doe. Want hij is nl ook niet overgesprongen naar de zomertijd. Deze oude is mijn eigendom, dus als hij het echt niet meer doet dan pas stap ik over. De zenders waar wij vaak naar kijken doen het wel allemaal gewoon.Ah. Ik woon niet in Nederland dus geen idee verder .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:wilma36 schreef op 02 juli 2016 @ 20:50:

Die zenderindeling is niet overal veranderd. Wij hebben er iig geen bericht van gehad. Wat bij ons helpt als het ding raar doet is hem resetten. Soms moet dat 2 keer. Sowieso doen Fox en SBS9 het niet goed bij ons, maar daar kijk ik toch al nooit naar. Analoog kijken is voor ons geen optie, daarvoor doet onze TV het niet goed genoeg meer.Als je niet aangemeld bent voor de nieuwsbrief, krijg je waarschijnlijk ook geen bericht van Ziggo.
Bij ons wekt de humax ook al weken erg slecht
Ik heb soms ook dat mijn ontvanger zich uit zichzelf herstart en dat is heel irritant. Weet niet waardoor het komt want geen afstandsbediening in de buurt. Mijn vorige kastje had dat ook en ging op een gegeven moment niet meer aan en las het kaartje niet meer. Nieuw kastje gekocht 2de hands en die deed het prima tot een week of 3 geleden. Werd er gek van dus nu staat die uit totdat ik daadwerkelijk digitale tv ga kijken. Nu kan ik tenminste nog DVD's en mijn beeldscherm klonen op mijn TV zonder die irritante onderbreking van de ontvanger.



Zo ver ik weet is het geen storing door Ziggo want de andere kastjes in huis hebben het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 02 juli 2016 @ 21:08:

[...]





Als je niet aangemeld bent voor de nieuwsbrief, krijg je waarschijnlijk ook geen bericht van Ziggo.Ik heb regelmatig een mail van ziggo in mijn inbox over werkzaamheden ed. En ook als er een nieuwe zenderindeling komt, lijkt het me handig dat ze me dat vertellen. Hebben wij tenminste wel gehad toen het bij ons de laatste keer veranderd is. Want het is nogal vervelend als je naar TLC wilt kijken en die zit ineens niet meer op 21, maar op een heel ander nummer.
Alle reacties Link kopieren
Hij deed weer vreemd. Ging na een minuut weer uit. Ziggo gebeld en wat blijkt het is een landelijke storing die bij hen vandaan komt. De ontvanger loopt dus niet op zijn einde. Ze weten niet wanneer het voorbij is dus voorlopig maar analoog kijken. Internet heb ik bij KPN.



Het gaat om de ontvanger: Samsung DCB-H380R.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Balen voor de Ziggo-voetbalfans.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Gebeurde het bij jou in 1x of had je eerst ook dat de ontvanger soms wel/soms niet op de afstandsbediening reageerde? Dat gebeurde nl bij ons voordat hij er mee ophield (zoals jij in de OP beschrijft)
Alle reacties Link kopieren
Het begin idd eerst met de afstandsbediening die al een paar weken moeite had met het cijfer 1 en de 2. Sinds vrijdag kreeg de ontvanger kuren en ging die vanzelf aan en uit meerdere keren. Reageerde ook niet op de afstandsbediening. Dus stekker er maar uit getrokken. Gisteren weer hetzelfde en Ziggo gebeld. Bleek een probleem te zijn met de betreffende ontvanger die meerdere abonnees getroffen heeft. Ze werken hard aan een oplossing. Tot die tijd maar analoog kijken.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapicobella schreef op 02 juli 2016 @ 22:38:

Balen voor de Ziggo-voetbalfans.Kijk het EK wel via de NOS of de Belgen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn werkzaamheden bezig bij Ziggo. Vandaar dat je storingen kunt krijgen. Bitterballetje erbij?
Biertje?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 03 juli 2016 @ 14:21:

Het begin idd eerst met de afstandsbediening die al een paar weken moeite had met het cijfer 1 en de 2. Sinds vrijdag kreeg de ontvanger kuren en ging die vanzelf aan en uit meerdere keren. Reageerde ook niet op de afstandsbediening. Dus stekker er maar uit getrokken. Gisteren weer hetzelfde en Ziggo gebeld. Bleek een probleem te zijn met de betreffende ontvanger die meerdere abonnees getroffen heeft. Ze werken hard aan een oplossing. Tot die tijd maar analoog kijken.Ja bij ons ook precies zo, erg irritant!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven