digitale tijdperk beetje zat..

07-10-2015 19:14 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wilde soms dat ik 100 jaar geleden geboren was .

moet nu filmpje van kat van camera naar gedragsther. sturen, maar lukt me niet.....grr

ben al 2 uur aan het prutsen met youtube, en nu is het filmpje ook nog erg donker...
Herkenbaar! Ik heb een nieuwe camera. Om een heeel lang verhaal kort te maken, ik kan alleen foto's op mijn tablet zetten en die met bluetooth naar mijn telefoon sturen. En dan niet allemaal tegelijk want dan loopt de boel vast, natuurlijk, zou ik toch moeten weten!



Geef mij maar een polaroid hoor!
Kan het me voorstellen. De technologie gaat tegenwoordig ook veel te snel. Heb je net het ene apparaatje in huis, is er alweer een nieuw apparaatje uitgevonden... en dan te spreken over de privacy die je nu hebt tegenover 100 jaar geleden.... van mij hoeft het ook allemaal niet zonodig, allemaal dat digitale gedoe, maar ja.
Toch wel fijn dat je dat dan digitaal met ons kan delen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het ook niet meer bijbenen. Heb ook vaak geen zin om me er in te verdiepen. Heb een i pad en een i Phone, maar weet nog steeds niet hoe de i cloud enzo werkt.
Don't complain, don't explain.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hulp nodig? Misschien kan ik je 'er door heen' praten en lukt het dan wel?
gedragstherapie voor katten is ook zo honderd jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
En ik begrijp nog steeds niet hoe ik hier plaatjes kan plakken
Waarom niet filmpje op de computer zetten en uploaden via Wetransfer? Da's makkelijker dan via youtube..
Alle reacties Link kopieren
quote:ducktape schreef op 07 oktober 2015 @ 19:45:

Waarom niet filmpje op de computer zetten en uploaden via Wetransfer? Da's makkelijker dan via youtube..Dat heb ik ook al geprobeerd, maar er ging wat mis bij wetransfer...
Alle reacties Link kopieren
Irritant ja. Ik heb een iphone en krijg met geen mogelijkheid de filmpjes op een externe harde schijf. Met mijn oude vertrouwde Canon was dit nooit een probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 07 oktober 2015 @ 19:22:

Toch wel fijn dat je dat dan digitaal met ons kan delen.
100 jaar geleden hadden katten geen gedragstherapeuten.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 07 oktober 2015 @ 19:30:

En ik begrijp nog steeds niet hoe ik hier plaatjes kan plakken Nou dat is toch wel heeel makkelijk hoor. Dat leer je binnen 10 seconden.
Alle reacties Link kopieren
De schoolfoto's op de school van mijn kinderen zijn dit jaar (ehhh ik bedoel vorig schooljaar, mei ofzo) online te bestellen ipv dat je een envelop met foto's krijgt waarvan je een deel houdt en een deel weer inlevert.

Ten eerste, dat soort dingen komt op mijn eindeloze to-do-lijst dus we hebben ze nog steeds niet besteld.

Ten tweede, probeerde gister over te loggen (dat ik die codes nog had mag een wonder heten) maar DAT GING DUS NIET, foutmelding na foutmelding



Vriend mag het morgen oplossen . Word daar zó chagrijnig van.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
oh god die schoolfoto's.

Bij ons krijgen de kinderen alleen een code mee en kan je dus zelf op die site kijken. Zoon was de code natuurlijk kwijtgeraakt en dat vertelde hij pas een ruime tijd later toen ik me eens ging afvragen waar de foto's nou bleven.

De schoolfotograaf geeft zelf geen nieuwe codes uit als je erom vraagt (okay begrijpelijk, privacy enzo), ik moet dat via de school regelen. Maar je snapt, ondanks herhaaldelijk vragen geen code gekregen.

Vind dat best wel heel erg jammer
Verder ben ik heel gelukkig in het digitale tijdperk. wat moesten we ons toch vreselijk behelpen zonder internet en sinds ik een smartphone heb kan ik gewoon niet meer zonder.

Gister bv met boodschappen doen. Verkeerde pas mee. Die rekening was nagenoeg leeg, maar via de rabo-app kon ik direct geld overboeken en betalen. Anders had ik de boodschappen bij de kassa moeten laten (fijn voor je houdbare en diepvriesproducten), naar huis rijden, goede pas meenemen, weer in de rij en dan betalen. Pffff.

Ik google in de winkel ook regelmatig een recept als ik ter plekke een idee krijg. Zo handig!
quote:Starshine schreef op 07 oktober 2015 @ 19:27:

gedragstherapie voor katten is ook zo honderd jaar geleden. Ook mijn eerste gedachte!
En voor op mijn werk heb ik een medicijnen-app. Daarin kun je bijsluiters opzoeken. Superhandig, want je hoeft als je twijfelt over iets bij een cliënt, niet eerst de hele map met bijsluiters door te spitten.
Alle reacties Link kopieren
Tja als je ziet wat er op medisch gebied tegenwoordig allemaal mogelijk is dan ben je denk ik toch wel heel blij dat je in dit tijdperk geboren bent. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het soms vermoeiend kan zijn. Hoewel als je 100 jaar geleden geboren was, dan zat je wel in twee wereldoorlogen...



Is het trouwens al gelukt? Of kunnen wij nov ergens mee helpen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ook. Vind het te veel bij elkaar samen. Ik gebruik zelf alleen een oude Iphone, Ipad en thuis internet. Dat vind ik al (te veel) genoeg hoor voor mij en ik merk ook dat ik het allemaal niet meer wil bijbenen, wat een paar jaar geleden zo wel was.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 07 oktober 2015 @ 20:30:

Verder ben ik heel gelukkig in het digitale tijdperk. wat moesten we ons toch vreselijk behelpen zonder internet en sinds ik een smartphone heb kan ik gewoon niet meer zonder.

Gister bv met boodschappen doen. Verkeerde pas mee. Die rekening was nagenoeg leeg, maar via de rabo-app kon ik direct geld overboeken en betalen. Anders had ik de boodschappen bij de kassa moeten laten (fijn voor je houdbare en diepvriesproducten), naar huis rijden, goede pas meenemen, weer in de rij en dan betalen. Pffff.

Ik google in de winkel ook regelmatig een recept als ik ter plekke een idee krijg. Zo handig!

Oh, dit ben ik helemaal met je eens hoor. Ik was pas een weekend weg met een vriendin. De gereserveerde kamer was echt héél slecht (geen douche terwijl dat telefonisch was afgesproken, heeeel veel spinnen, slecht schoongemaakt). Fijn dat je dan ter plekke een andere accommodatie kan zoeken en bellen (we hadden nog niet betaald gelukkig).

Treintijden opzoeken, een recept, hoe heet die ene acteur ook weer, kan iemand met notenallergie dit product eten. .. Over het algemeen vind ik het ideaal. Maar soms. ..



(Foto Marcel soms? )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 07 oktober 2015 @ 19:22:

Toch wel fijn dat je dat dan digitaal met ons kan delen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook.



En na vandaag helemaal.

Echt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik kan het ook allemaal niet meer hoor. Ik vraag gewoon mijn dochter .



Geschiedenis herhaalt zich. Toen ik puber was kwam er bij ons thuis een stereotoren, je kon daarmee bandjes opnemen van de radio of pick-up. Dus zat ik voor mijn moeder op een vakantieochtend plaatjes op te nemen uit de gouden uren ofzo. Haar jeugd/puber muziek. Het was zoooooooooooo simpel, maar zij kreeg het zelf niet voor elkaar.



Maar nu? Ik weet nauwelijks nog hoe de tv aan moet, auto, wasmachine en droger hebben steeds meer knopjes en programma´s en ik heb een smartphone maar gebruik (gokwerk) hooguit 10% en zie mijn dochter dingen uitvoeren op dat kreng waarbij ik denk; ik loop zwaar achter.



Maar ik weet dan wel weer dat er zoiets als dropbox bestaat. Geen idee hoe het werkt maar het schijnt dat je daar filmpjes in kunt mikken (als een digitaal fotoalbum) en dan de link doorsturen naar degene die dat moet kunnen openen.

Afijn. Zoiets dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven