Digitenne van KPN, ervaringen gevraagd

04-05-2007 16:00 39 berichten
Hoi allemaal,



Heb vanmiddag Digitenne aangevraagd, komende week wordt de tuner bezorgd.

Ik wilde dit al een tijdje, voornamelijk voor de voetbal.



Nu zat ik even te kijken op de site van Radar, en zie best veel negatieve ervaringen. Nu heb ik het idee dat daar ook alleen maar klachten opstaan, omdat mensen als ze positief zijn, daar niet gaan kijken, dacht ik zo...



Heeft iemand ervaringen met Digitenne ?

Ben nl. toch een ietsiepietsie bang, dat ik straks problemen ga krijgen met ontvangst, beeld, etc.



Positief en negatief, alles is welkom !
Alle reacties Link kopieren
shit, wou dat ik het nooit had gedaan. Wat een narigheid. Heb er zoveel spijt van.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
ik heb Digitenne, en ja..het verloopt niet vlekkeloosmaar over het algemeen ben ik tevreden. Meestal is de kwaliteit oke maar soms heb je ook avonden dat bijv. 1 bepaalde zender ontzettend stoort (krijg je van die blokjes te zien of het geluid piept). Heel irritant als je net naar die zender zit te kijken. Ook heeft KPN inmiddels al 3 keer instellingen veranderd waardoor ik nu 2 kanalen rtl4, rtl5 en sbs6 heb waarvan er 1 telkens zwart is. Moet dus telkens voorbij een dood kanaal zappen om bij het goeie kanaal te komenTsja het zijn de bekende opstartproblemen die digitale televisie met zich meebrengt. Maar ik vind bijv. de digitale tvgids die je in beeld kan oproepen weer superhandig. het ligt ook een beetje aan het gebied waar je zitik woon in rotterdam en het signaal is daar vrij goed.
Oeps....enigszins negatieve ervaringen....



Ik woon in Noord Holland, en volgens de postcode check zou ik geen bereik hebben, volgens het kaartje van Nederland wel.

Heb gebeld met KPN, en hun hebben het gechecked, en ik heb wel bereik.

(aan de kust, vlakbij Alkmaar)



Hebben jullie ook de voetbal zenders ? Ik dacht eigenlijk dat je zelf kon kiezen welke wedstrijd je kan kijken, maar dat schijnt ook niet zo te zijn.



Gelukkig kan ik het 1 maand gratis uitproberen, als ik niet tevreden ben, stuur ik alles terug. (hopelijk krijg je dan ook je geld snel terug ;))



Van die blokjes in beeld heb ik ook al vaker gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Waardeloos, dramatisch, afgrijselijk, enz. Enorm veel spijt dat ik 3 jaar geleden mijn schotel heb weggedaan en digitenne heb genomen. Ik woon in de polder, het schijnt dat als er brommers en auto's voorbij komen dat je dan alleen nog maar "blokjes tv hebt". Nou die komen hier niet voorbij maar toch kun je zelden een film zien zonder blokjes, wegvallende beelden, zwart beeld, en opnieuw zender lokaliseren. Continu met de ontavnger met veel te kort snoertje naar alle kanten van de kamer lopen omdat het beeld weer wegvalt, en uiteindelijk accepteren dat je de halve film gemist hebt. Met dubbelglas schijn je ook slechter beeld te hebben, dat hebben wij dus. Als demagnetron aanstaat of iemand mobiel belt valt het beeld ook al weg. Opnemen op de video en tegelijkertijd op een andere zender kijken kan niet,maar wordt wel beloofd bij aankoop van de twintuner. Vooraf een programma programeren is zo'n enorme klus, want EN video instellen, EN tuner instellen op exact dezelfde manier is zo'n gedoe dat je dat wel laat. Wehebben nu een buitenontvager erbij,maar dan moeten er eerst een snoer gekocht worden, gat in de buitenmuur geboord worden, kabel getrokken worden en kastje buiten hoog bevestigd worden. Maar heb al gehoord dat dan de zenders 1,2, en 3 ineens niet meer te ontvangen zijn. Ineens is dan ook discovery weg bijvoorbeeld. Werkelijk schandalig dat het systeem zo gepromoot word en dat er beloftes worden gedaan over goed beeld ed. Nog nooit een positief verhaal gehoord over digitenne!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een gebied waar het volgens zeggen super bereik moet hebben. Ik heb geen verkeer langs mijn huis. (nee ik woon niet in een flat). Alle voorgaande meldingen heb ik ook. Geen beeld, het rond lopen met je ontvanger aan de kabel, erg handig. Sommige kanalen niet kunnen ontvangen. Veel storingen.  Enzenz. Als ik dit vooraf geweten had, was ik niet overgestapt. Ellende met een hoofdletter E. Tuurlijk kan je bellen maar je bent alleen geld kwijt en komt niet verder. Heb tijden helemaal geen signaal gehad terwijl mijn bereik op 99% stond. Alleen om aan te geven, denk echt even goed na voor dit te doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Waardeloos, dramatisch, afgrijselijk, enz. Enorm veel spijt dat ik 3 jaar geleden mijn schotel heb weggedaan en digitenne heb genomen. Ik woon in de polder, het schijnt dat als er brommers en auto's voorbij komen dat je dan alleen nog maar "blokjes tv hebt". Nou die komen hier niet voorbij maar toch kun je zelden een film zien zonder blokjes, wegvallende beelden, zwart beeld, en opnieuw zender lokaliseren. Continu met de ontavnger met veel te kort snoertje naar alle kanten van de kamer lopen omdat het beeld weer wegvalt, en uiteindelijk accepteren dat je de halve film gemist hebt. Met dubbelglas schijn je ook slechter beeld te hebben, dat hebben wij dus. Als demagnetron aanstaat of iemand mobiel belt valt het beeld ook al weg. Opnemen op de video en tegelijkertijd op een andere zender kijken kan niet,maar wordt wel beloofd bij aankoop van de twintuner. Vooraf een programma programeren is zo'n enorme klus, want EN video instellen, EN tuner instellen op exact dezelfde manier is zo'n gedoe dat je dat wel laat. Wehebben nu een buitenontvager erbij,maar dan moeten er eerst een snoer gekocht worden, gat in de buitenmuur geboord worden, kabel getrokken worden en kastje buiten hoog bevestigd worden. Maar heb al gehoord dat dan de zenders 1,2, en 3 ineens niet meer te ontvangen zijn. Ineens is dan ook discovery weg bijvoorbeeld. Werkelijk schandalig dat het systeem zo gepromoot word en dat er beloftes worden gedaan over goed beeld ed. Nog nooit een positief verhaal gehoord over digitenne!
Dit is eigenlijk wat ik wilde zeggen, maar 1x is wel meer dan genoeg.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar of 3 Digitenne gehad, en afhankelijk van waar ik woonde (ben redelijk vaak verhuisd) deed ie het beter of slechter. In het laatste huis was woonkamer niet aan de straatkant, en daar heb ik nooit problemen gehad. De tv-gids is idd handig! Maar het ding stoort wel bij brommers, magnetrons, telefoon, trams. Ga nu aan een drukke straat wonen en overweeg daarom om maar weer gewone tv te nemen: op een of andre manier komt er altijd net een brommer langs op het spannendste stukje van de film ;).
Woehahahaha, begin al spijt te krijgen haha.

 

Ik woon dus aan een vrij drukke weg, waar heel veel brommers langsgaan...

Heb geen dubbel glas.



1 mazzel: ik heb geen eigen kabelaansluiting, dus hoef niets op te zeggen.

(kabel is vanaf hoofdadres naar onze appartementen doorgetrokken)

Als Digitenne niet bevalt, plug ik zo de kabel er weer in.



Dus opnemen op video is ook lastig ? Da's wel balen, ik neem vrij regelmatig wat op.



Ik heb het 1 maand op proef, heeft iemand ervaring met het terugsturen van de hele zooi als het niet bevalt ? Gaat dat makkelijk ?
Alle reacties Link kopieren
Opnemen gaat wel makkelijk als je de tuner op de op te nemen zender zet. Dan is het een kwestie van de opname knop van je video instellen of de tijd programeren in je video. Wat ook ergerlijk is is dat het beeld steeds blijft hangen, dan is de film al verder maar jij kijkt nog 10  seconden naar het vorige beeld. Bij kpn vind je geen gehoor, veel bellen en doorverbonden worden, das t enige. Inderdaad zijn de zenders al heel vaak gewisseld. Wat ook raar is dat je alsnog met een kabel door je huis zit, en die is megakort dus kom je niet overal.Gelukkig staat mijn tv bij een raam anders had ik helemaal geen ontvangst gehad. Dat kastje aan die kabel, voor de ontvangst is al zo vaak gevallen dat het omhulsel helemaal eraf is. Er blijft af en toe iemand achter de draad hangen namelijk. En de ontvangst is het beste als ie hoog in het raam hangt. Soms.Het is bijna associaal dat je zo´n product op de markt brengt en dat het na jaren nog net zo slecht is! Maar niet voor niks bij radar en kassa met al die klachten!
Alle reacties Link kopieren
Sinds begin dit jaar digitenne en totaal geen problemen met ontvangst. Had ik veel eerder moeten doen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Pfff, hehe, eindelijk een positieve reactie ;)
Alle reacties Link kopieren


Pfff, hehe, eindelijk een positieve reactie ;)



Ik woon dus in Rotterdam langs een behoorlijk drukke weg met tram,aoto's brommers etc.Nergens last van.Alleen het opnemen is even puzzelen.
En nog een positieve ! Pffff, toch wel een beetje opluchting !
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb digitenne, en ben er totaal niet tevreden mee. Sowieso stoort de tv heel erg vaak (elke 5 minuten een halve seconde ofzo, echt om gek van te worden want dan valt ook het geluid weg). Bovendien valt het beeld zeker 5 seconden weg als er een brommer langsrijdt. Brommers blijken best vaak langs mijn huis te rijden.



Echt tenenkrommend slecht die digitenne.
Kreeg vandaag de bevestigingsbrief van KPN, als ik wil kan ik het nog voor 08-05-07 annuleren ;)

Nee hoor, dat doe ik niet, ik ga het eerst proberen. Kan dan binnen een maand alsnog alles terugsturen als het me niet bevalt.



Nog 1 vraag: ik neem dus Digitenne voornamelijk voor de voetbal (heb het voetbal pakket erbij)

Nu heb ik ergens gelezen dat je dus niet de wedstrijd van je keus kan bekijken, maar dat de zender bepaalt welke wedstrijd ze uitzenden, is dit zo ?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe adt met het voetbal zit, maar ik denk idd dat ze gewoon wat uitzenden en niet dat jij dat kunt bepalen.

Over die korte kabel bij de antenne: die kun je gewoon verlengen door er een normale tv-kabel tussen te doen (althans dat kon bij ons kastje).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier nu 1.5 jaar digitenne en eigenlijk nooit problemen gehad. Alleen heel af en toe 'blokjestv ' maar verder vind ik het prima.
Alle reacties Link kopieren
Heb nu sinds 3 jaar digitenne op de slaapkamer (schotel kon niet worden aangesloten op 2 tv's) en ik heb geen klachten. ALs er een brommertje voorbij komt heb je inderdaad even storing, maar dat is heel kort.



Verder prima ontvangst, en de wijzigingen in frequenties en instellingen enzo worden tijdig aangegeven.



Geen klachten dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een redelijk tevreden gebruiker. Omdat we alleen Ned 1,2,3 hebben kan ik niks zeggen over de commerciële zenders, maar de genoemde publieke zenders hebben prima ontvangst. Het enige minpuntje is dat als er een pizzabezorger langs sjeest het beeld even stil staat. We hoeven ook niet met de ontvanger door de kamer te wandelen, hij staat gewoon bij het raam.(Ik woon trouwens in een redelijk grote stad in een verkeersvrije straat).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een redelijk tevreden gebruiker. Omdat we alleen Ned 1,2,3 hebben kan ik niks zeggen over de commerciële zenders, maar de genoemde publieke zenders hebben prima ontvangst.
Bij mijn digitale televisie zitten gelukkig wel meer dan 3 kanalen. Maar sommige buitenlandse sites heeft hij soms wat moeite mee, wat meer storingen. Altijd leuk als je net het eind van een film niet kan zien.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
er waren tegen de 1000 klachten binnen gekomen over digitene, hier al 4 a 5 positieve verhalen, jeetje, t gaat de goede kant op:P
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Digitenne op de camping met een superbeeld ben er erg blij mee. Hebben de kabel ook opgezegt en nemen ook Digitenne thuis. Zijn er erg tevreden over
Ik moet zeggen dat ik ook wel blij ben met de positieve reacties !:)
Nou, het Digitenne "avontuur" is weer voorbij !

 Wat een stakkers bij KPN !



Had specifiek gevraagd  hoe het nou zat met de bereikbaarheid in mijn woonplaats, omdat de postcode check negatief was, en volgens hun kaartje mijn woonplaats wel bereik zou hebben.



Ja hoor ! Zei Kpn medewerker, u heeft bereik ! Dus aangevraagd...

Afgelopen donderdag tuner en toebehoren ontvangen, aangesloten, en je raadt het al.... geen bereik...

Gebeld met een andere medewerker, en die begreep absoluut niet hoe haar collega dit aan mij verkocht had !

Nou, ben ik dus weer lekker mee, RMA nummer gekregen, de hele hups teruggestuurd, en nu maar afwachten wanneer ik mijn 89.95 terug krijg...



Verder bleek na email contact, dat mijn abonnement nog liep (dacht dat dit werd stopgezet na terugsturen) maar ik moet nog een hoop moeite doen om ervan af te komen.



Nou ja, even afwachten, maar zodra ze aansluitkosten of abonnement afschrijven, laat ik de boel storneren door de bank.



Al met al dus aardig teleurgesteld... Had me zo verheugd op het voetbalpakket, maar helaas...

Nu maar afwachten tot er wel bereik is in mijn woonplaats.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven