Domeinnaam + wordpress site

25-02-2014 12:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een eigen bedrijfje begonnen, en heb daarvoor een simpele website gemaakt in wordpress. Nu wil ik daar een 'echte' domeinnaam aan koppelen, dus domein.nl ipv domein.wordpress.com.

Maar hoe doe ik dat? Ik ben een echte leek en snap er niets van. Ik zie overal aanbiedingen dat je voor een euro per jaar een domeinnaam hebt, maar als je dan verder klikt, komen er zoveel kosten bij aan webhosting dat je gelijk op 60 euro zit. Maar heb ik dat webhosting wel nodig? Of is alleen een domeinnaam voldoende? Maar hoe koppel ik dat dan aan de wordpress site? Ik heb in het verleden een domeinnaam via wordpress zelf geregistreerd, en als je dan naar 'domein.nl' ging kwam je wel op de site, maar stond er vervolgens wel 'domein.wordpress.com' in de adresbalk. En dat wil ik dan weer niet, ik wil dat je de .nl domeinnaam blijft zien. Iemand die dit alles in jip en janneke taal voor me uit kan leggen? Wat de makkelijkste manier is om een .nl domeinnaam aan mijn wordpress site te koppelen?
Nee, je hebt wel hosting nodig. Kijk eens bij Antagonist. Host ik ook en de prijs valt mee. Volgens mij iets van ¤ 29,95.
Alle reacties Link kopieren
Oke. Ik dacht: hij staat online bij wordpress, dus wordt hij dan niet gehost bij wordpress?
Alle reacties Link kopieren
Als je een .nl domein wilt kun je deze eerst registeren. Ik heb dit bij Webxtra gedaan, koste me iets van 7 euro. Als deze eenmaal geregistreerd is, dien je de naamservers aan te passen en daarna bij Wordpress een 'doorverwijsabbonement' te kopen.



Via Wordpress vind je een hele handleiding: http://en.support.wordpress.com/domains ... ng-domain/



Het is mij ook gelukt en trust me, ik ben hier ook niet goed in.
Via Wordpress kun je alleen .com domeinen krijgen.

Een .nl domein moet je daarom eerst elders registreren en daarna kun je het aan je Wordpress-site koppelen.

Hier kost het bijna niks: http://www.datact.nl/