(draadloze) muzieksystemen. Wat klinkt het mooist in huis?

01-08-2016 10:30 16 berichten
We zijn geen echte kenners op het gebied van audio maar we zijn muziekliefhebbers en we willen wel graag een mooi, diep en vol geluid in huis. Er is zoveel informatie te vinden op internet en vooral veel commerciële praat.... maar we willen graag (deskundig) advies zonder commerciële achtergrond.



Bose en Sonos hebben mooie nieuwe muzieksystemen, helemaal afgestemd op nu. We twijfelen tussen deze twee. Bose heeft een mooier geluid met vollere bass, maar geen stereo..... wat Sonos weer wel heeft. Sonos is ook uitbreidbaar tot het kleinste kamertje op zolder.



We maken dankbaar gebruik van streamdiensten maar we hebben de indruk dat Bose en Sonos veel geld vragen voor de namen. Nu vinden wij het geluid beide merken al erg goed maar ik vraag me af of we voor dit geld niet 'meer' kunnen kopen, en misschien ook wel beter want we zien door de bomen het bos(e) niet meer.



Er is zoveel meer, zoals de merken KEF, Harman Kardon, Magnat, Denon en ga zo nog maar even een tijdje door. Ik weet dat ze andere merken ook draadloze speakers verkopen alleen ze hebben geen mooi eigen netwerk wat uitbreidbaar is.



Wie o wie heeft hier verstand van geluid en kan ons adviseren?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zelf sonos in elke hoek van de kamer staan. Echt prachtig geluid en heel makkelijk in te stellen
Love the life you live. Otherwise make it the life you love
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan luisteren in een grote hifi-winkel en dan je lievelingsmuziek meenemen. je maakt je aantekeningen en daarna ga je aanvullende info online opzoeken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bose is ook uitbreidbaar. We hebben een Bose Soundtouch 30 en het verbaasde ons hoe goed het geluid is wat daaruit komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Absb1409 schreef op 01 augustus 2016 @ 10:34:

Wij hebben zelf sonos in elke hoek van de kamer staan. Echt prachtig geluid en heel makkelijk in te stellenDit is ook mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zowel Bose als Sonos geen echt mooi geluid hebben. Wij hebben een paar B&W luidsprekers staan, aan een antieke versterker, en dat klinkt echt zoveel beter. Daaraan hangt dan een of ander kastje in de meterkast dat alle muziek regelt, met spotify en muziek op de nas en internetradio en nog wat dingen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Wij twijfelden ook tussen sonos en Bose, en het is uiteindelijk Bose geworden.

Maar ik vond ze allebei goed!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
Hier in de woonkamer een Sonos Connect (alleen een versterker zonder interne luidspreker) met daaraan twee oude maar hele goede boxen, en dat klinkt geweldig.

Sonos luidsprekers klinken een stuk minder, het blijft een beetje iel en blikkerig. We hebben een paar losse Play 3's staan op plekken waar perfect geluid minder van belang is. Vind man dan, want ik vind het zelf eigenlijk al snel goed genoeg.

De software is veelzijdig en de bediening is heel eenvoudig. Uitstekende integratie met o.a. nas, spotify en internetradio. Ik heb niet veel ervaring met andere systemen, maar het lijkt me moeilijk te overtreffen
Alle reacties Link kopieren
Als je een echt goed all-in-one systeem wilt: https://www.naimaudio.com/mu-so



Daarbij valt al het andere in het niet.
Dank jullie wel dames. Het wordt niet gemakkelijker



Ik kijk zo eens naar jouw link @viva1966. Bedankt!!
Damn, Naim Mu-So vandaag geluisterd.... en het lijkt erop dat dit het wel gaat worden. Wat een prachtig geluid zeg!!!



Overigens, het kan wel beter op draadloos gebied, Devialet is fenomenaal maar dan moeten we nog dieper in de buidel tasten. Maar voor dit budget is Naim Mu-So inderdaad onovertrefbaar.



Bedankt voor de tip @viva1966!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Bose soundtouch 20. Hij staat in een kamer van 35 m2 en het geluid is helemaal fantastisch. Mocht je groter wonen, dan is 'ie wel uitbreidbaar, maar je zou dan ook voor de soundtouch 30 kunnen gaan.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Wij hebben 3 sonos speakers en een sonos soundbar in de woonkamer. Echt geweldig!!!
Alle reacties Link kopieren
Met KEF en Harman Kardon zit je al in het prijzige maar wel betaalbare topsegment. Voor ongeveer 1300-2000 eu kan je echt jaaarenlang genieten van extreem goede kwaliteit geluid, dan heb je twee uitermate goede speakers en het systeem. Je kan ook wat minder uitgeven, maar veel lager dan 800 voor een compleet systeem zou ik dan weer niet gaan, dan zou ik zeker nog even doorsparen. Denon is inderdaad ook erg goed, maar die vind ik persoonlijk dan weer net zeg maar AA-klasse waar de voorgaande twee tot AAA-klasse behoren. Een vriend van mij heeft zo'n minisysteem van Denon op zijn slaapkamer, allemachtig wat een mooi geluid komt daar uit zeg en dat voor maar een paar honderd euro.



Bose en Sonos zijn juist eerder vergelijkbaar met Apple producten, nog prijziger voor mindere kwaliteit omdat ze veel reclame maken en die kosten ook moeten dekken met hogere prijzen. Niet dat ze slecht zijn, maar voor hetzelfde geld kan je veel meer kwaliteit halen bij anderen. Beetje A-klasse en goedkopere producten van hun zijn gewoon ronduit B-klasse, bedoelt voor de buhne.



Ook zul je niet veel meer moeten/willen uitgeven dan 2000 eu, omdat daar ongeveer het omslagpunt is waarbij speakers niet nog veel beter worden tenzij je vele duizenden euros wil uitgeven.

KEF is persoonlijk mijn favoriet en hun speakers staan heel vaak ergens bovenaan in top 20-30 lijsten van speakers.
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant moet je vooral niet minder dan 800 euro uitgeven, maar aan de andere kant kun je een 'allemachtig mooi geluid' krijgen door een denon minisysteem te kopen? Wat wil je nou?



En wat is het verschil tussen een A, AA en AAA-merk, en hoor ik dat ook, of hoor je dat alleen als je muisstil op precies de juiste plek gsaat zitten luisteren?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
We hebben nu onze zinnen gezet op de Naim Mu-So. We zijn echt verkocht van de geluidskwaliteit. Zo gedetailleerd.



Ja, ruim €2000,- is aardig wat geld voor een set wat bestaat uit slechts 2 delen maar ik geloof dat we hier heel veel plezier van gaan beleven.



De Devialet was nog zuiverder, nog gedetailleerder en het was prachtig, maar €3000,- voor 1 speaker.



Naim it is. Gelukkig heeft de dealer een zomeractie van €250,- korting voor de set. Deze week wordt de knoop doorgehakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven