Dummie, krijg de tv niet aan.

20-08-2015 07:18 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben geen tv kijker en dummie op het gebied van digitale tv. Krijg hem niet meer aan.



Heb mijn zoon een oude tv (zonder afstandsbediening alleen geluid en contrast knopje op tv) gegeven, het is 2x gelukt om deze aan te krijgen en iets te kijken via interactieve tv.

Het is geen hd tv gewoon klein oud bakkie.



Interactieve tv van Kpn. Scart en kabel aangesloten. Tweede tv ontvanger van Kpn. Als je de tv en ontvanger aanzet (30 sec stroom eraf) moet ie eerst gegevens ophalen. Dat kan elke keer wel 10 minuten duren ondertussen hoofdpijn wekkende wiebel strepen.... met geluk en ik weet niet wat meppen op knoppen gaat ie heel af en toe aan. Moet anders kunnen ? Moet ie altijd opnieuw zeer langdurig gegevens ophalen ? Of doe ik iets fout en moet ie gewoon na 1x voortaan met 1 druk op wie weet welke knop aankunnen ?



Dus hoe haal ik de gegevens op ? (nu lukt dat meestal niet.)



En hoe zet ik hem uit en aan zonder opnieuw te hoeven beginnen met gegevens ophalen ?(, áls dat al lukt.)



ThanXx
Alle reacties Link kopieren
KPN bellen

Hebben een gratis nummer en zijn 24 uur per dag bereikbaar

Ik heb het ook 1 keer gehad en toen moest de software opnieuw geinstalleerd worden

Geen stress, kan gewoon op afstand!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik je tv niet te vorige eeuw om op digitale tv te kunnen draaien?

Misschien gewoon 'n modern model kopen, als het 'n kleine mag zijn ben je amper 200 euro kwijt.

En heb je er gelijk afstandsbediening bij.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het over stroom eraf.

Als je de stroom er steeds af doet als je niet kijkt (das dus wat anders dan stand by) dan gaat hij die gegevens steeds ophalen.



Tv uitzetten en evt ook de ontvanger als je niet meer kijkt is voldoende. Als het goed is heb je dat probleem dan niet meer. En anders idd even KPN bellen.
Digitale tv ontvangen gaat volgens mij alleen via een decoder, als je een oud toestel hebt. Dit gaat het zo dus niet worden....
Alle reacties Link kopieren
Thanx,



Heb ff geen gelegenheid te bellen.



Nee doe de stroom er niet af maar standby ( althans druk op witte afstandsbediening rechtsboven ) en toch moet het dan opnieuw.



Kan wel aan de hele oude simpele kleine tv liggen.

Ff geen ¤200 liggen, er komt wel zat voorbij gratis of goedkoop maar we vonden het niet erg dat deze oud en klein is.



Nu moet alles steeds opnieuw langdurig opgehaald als dat dus al lukt (meestal niet) dat ligt misschien aan dat deze tv niets op kan slaan ofzo, geen idee). Zijn er meer mensen die een hele oude tv hebben die het niet steeds opnieuw op hoeven te halen of ben ik de enigste nog uit het stenen tijdperk hier...?



Drukken jullie voor standby enkel op die witte Kpn afstands bediening rechts boven I-tv ? (of links op tv ? Of ? Of via de andere afstands bediening ? (Die ik niet heb). En hoe zet je hem aan ook rechtsboven op I-tv drukken ? En dan op een zenderknop... ( getal of P+ ).
quote:unuance schreef op 20 augustus 2015 @ 07:56:

Thanx,



Heb ff geen gelegenheid te bellen.



Nee doe de stroom er niet af maar standby ( althans druk op witte afstandsbediening rechtsboven ) en toch moet het dan opnieuw.



Kan wel aan de hele oude simpele kleine tv liggen.

Ff geen ¤200 liggen, er komt wel zat voorbij gratis of goedkoop maar we vonden het niet erg dat deze oud en klein is.



Nu moet alles steeds opnieuw langdurig opgehaald als dat dus al lukt (meestal niet) dat ligt misschien aan dat deze tv niets op kan slaan ofzo, geen idee).



Drukken jullie voor standby enkel op die witte Kpn afstands bediening rechts boven I-tv ? (of links op tv ? Of ? Of via de andere afstands bediening ? (Die ik niet heb). En hoe zet je hem aan ook rechtsboven op I-tv drukken ? En dan op een zenderknop... ( getal of P+ ).nee daar ligt het niet aan, je moet een decoder hebben.....
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt een ontvanger ? Dat heb ik, mijn huisgenoot heeft de 1ste ik de 2de Kpn tv ontvanger.

Van de week heeft mijn zoontje hier boven op onze verdieping Alvin & the chipmunks kunnen kijken dus hij deed het wel sindsdien lukte het nog maar 1x de gegevens op te halen... nu blijft ie storen....



Ik doe de stroom van de ontvanger 30 sec af, erop, hij geeft aan dat ie op gaat halen, dan gaat het beeld wiebelen, ik wacht 10 min maar er komt niets. Druk op i-tv rechtsboven, alles opnieuw maar komt niets behalve wiebel beeld...
Alle reacties Link kopieren
Dat wiebelbeeld weet ik ook niet, maar je moet volgensmij zowel linksboven als rechtsboven op de aanknop drukken.

De een is voor de tv, de ander is voor de ontvanger.
Alle reacties Link kopieren
Als je de ontvanger uit zet, haal je dan de stekker van het kastje eruit?

Als er stroom op het de ontvanger blijft houd hij de gegevens vast, en schakelt zich na verloop van tijd uit.

Als je de stekker er uit haalt moet hij alles weer opnieuw laden, althans bij mij.



Dus als de stroom erop blijft is dat laad proces als het goed is niet elke keer nodig.
nobelenobody wijzigde dit bericht op 20-08-2015 08:43
Reden: iets toegevoegd
% gewijzigd
tis goed bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Oh okay dat ga ik beide uitproberen
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik het goed begrijp heeft de combinatie TV en ontvanger als eens naar behoren gefunctioneerd??
tis goed bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Yep. vd week nog Alvin & the Chipmunks gekeken.



Nu lijkt ie wel steeds snel te laden maar het beeld blijft (heel heftig) wiebelen.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen afstandsbediening bij deze tv ( tv gehad zonder ).

Dus kan niet een ander kanaal zoeken.

Zit alleen een menuknop op de tv waarmee volume, helderheid, contrast, sharpness color & timer ingesteld kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Beneden bij mijn huisgenoot doet alles het wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Hai heb je de scart kabel nog s goed aangedrukt in de tv aansluiting en de tuner?Misschien is t wat los gekomen.Als je de tuner gewoon stand-by zet moet je gelijk beeld krijgen als je de knop rechtsvoor op de ab indrukt met links gaat de tv aan en uit.Succes!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad misschien iets met de scart aandrukken, of het kan zijn dat de scart in een andere ingang moet, soms schakeld de tv automatisch naar het kanaal waar deze signaal krijgt.



Als het eens heeft gewerkt, zou het dus moeten kunnen.



Ik kijk zelf naar digitenne met een beeldbuis tv, en mijn moeder in het zelfde huis naast mij , gebruikt de interactieve aansluiting.

Dus ik heb digitenne als tweede aansluiting ipv een interactief kastje, dit is ivw beperkte internet aansluiting.
tis goed bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Hartelijk dank voor de uitgebreide reacties.



Scart er nog eens goed ingedrukt etc. Alle tips opgevolgt. Toch weten te bellen naar Kpn. Uiteindelijk na testen beneden de ontvanger aangesloten waar ie het meteen goed doet blijkt dus dat de tv stuk is... dat wordt een "nieuwe" zoeken.



Nogmaals dank !Xx
Alle reacties Link kopieren
Succes met zoeken, ik vorig jaar nog een "nieuwe" beeldbuis gekocht op marktplaats, prima ding voor 25 euro
tis goed bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik wel een dummy hoor maar waarom wel digitale tv en geen toestel....Dat snap IK dan weer niet.

Btw ik krijg wel gewoon de tv aan.
Alle reacties Link kopieren
Thanx Nobelenobody, ja Marktplaats is altijd wel wat leuks te vinden.



Knap van je hoor Nina, maar ik kijk nooit tv. Daar werk ik te hard voor, om digitale tv te kunnen betalen



Nee serieus, kijk écht bijna nooit tv, hooguit eens een half oogje met kids of huisgenoot mee. Ik ben echt altijd te druk met andere dingen. Werk nu al maanden zonder 1 dag vrij. Dat heb je af en toe als zelfstandig ondernemer. Kan af en toe wel iets af en toe me niets permiteren. Ik hoef voor mezelf bijna nooit iets en kijk dus geen tv. Maar vindt het wel leuk dat als ik dan toch zo hard werk dat mijn kids en huisgenoot af en toe tv kunnen kijken. is dat érg fout, Nina ? De prijs voor deze alles in 1 wat ik ook nodig heb voor de zaak is zelfs nog voordeliger dan gewone tv die ik eerst had.



En kan dus af en toe me wel (bij zaken weet je nooit waneer je iets verkoopt of een opdracht krijgt) een toestel permiteren af en toe niet.

En ik had dit toestel toevallig nog staan waarom zou ik dan in hemelsnaam zonder het uit te proberen een nieuwe kopen ? En waarom nieuw kopen als een ander één weg kiepert die het nog prima doet ? Van mij hoeft het niet fancy of ultra plat of groot te zijn. Ook al zou ik zwemmen in het geld. Je hebt ook nog zoiets als duurzaamheid. Of moet ik je dat ook al gaan uitleggen wat dat is, Nina ?
Alle reacties Link kopieren
Interactieve TV van KPN kun je toch ook gewoon via de computer kijken.

http://www.kpnvandaag.nl/#itvonline

Waarom zou je een tweede TV nodig hebben?
Bij de Kringloop staan ook veel TV's voor een paar tientjes.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de link, dat hield ik hem ook al voor maar mijn zoon heeft de droom van "een eigen tv op de kamer" en afgezien daarvan een laptop of pc is duurder en ik wil / kan mijn werk laptop niet opofferen aan zijn tv kijken.



Ja leuk kringloop of marktplaats of iets dat "vanavond nog weg moet anders pleur ik hem 7 hoog achter uit het raam"... komt hier in de stad zat gratis voorbij waar vaak niet eens reacties op zijn. Ik moest laatst 2x een enorm bakbeest kwijt (wil heb zelf geen bezwaar tegen een wat kleiner nog te tillen en plaatsen bakbeest, waren afgedankte absurd dikke zware krijgertjes (iedereen stapt over op ultra plat) maar gewoon geen plek meer voor, de kamer van mijn zoontje is meer een soort formaat bedstee alles passen en meten, frustrerend onhandig maar knus) en de eerste kon ik alleen kwijt aan een ijzer of onderdelen boertje en de 2de staat nu ondanks 2x aanbieden bij de ijzerboer en de weg geef groep inmiddels gesloopt bij het grofvuil. Die kleine tv was ook gehad van de buren.



Das hier heel leuk hoor in de buurt is iedereen heel spontaan met weg geven. Heb bv een (te) grote tafel 2x, enorme als nieuw zijnde koelkast, fatieul of hoe schrijf je dat, poppenhuis, tv's half hoogslaper, matras, lamp, een klap (haha ja echt) bijna een bank (vond 'r niet mooi) veel kleding voor de kids etc etc van buurtgenoten gehad. En zelf veel weg gegeven. We hebben hier ook enorm levendige gratis ophalen en weg geef groepen. En een kringloop en een lommerd etc. mag het iets kosten.



Dat is echt het voordeel van een grote levendige volksbuurt in een grote stad.

(de klap is een keerzijde maar wordt dan weer net zo makkelijk een sorry en een zoen).
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 20 augustus 2015 @ 23:54:

Thanx Nobelenobody, ja Marktplaats is altijd wel wat leuks te vinden.



Knap van je hoor Nina, maar ik kijk nooit tv. Daar werk ik te hard voor, om digitale tv te kunnen betalen



Nee serieus, kijk écht bijna nooit tv, hooguit eens een half oogje met kids of huisgenoot mee. Ik ben echt altijd te druk met andere dingen. Werk nu al maanden zonder 1 dag vrij. Dat heb je af en toe als zelfstandig ondernemer. Kan af en toe wel iets af en toe me niets permiteren. Ik hoef voor mezelf bijna nooit iets en kijk dus geen tv. Maar vindt het wel leuk dat als ik dan toch zo hard werk dat mijn kids en huisgenoot af en toe tv kunnen kijken. is dat érg fout, Nina ? De prijs voor deze alles in 1 wat ik ook nodig heb voor de zaak is zelfs nog voordeliger dan gewone tv die ik eerst had.



En kan dus af en toe me wel (bij zaken weet je nooit waneer je iets verkoopt of een opdracht krijgt) een toestel permiteren af en toe niet.

En ik had dit toestel toevallig nog staan waarom zou ik dan in hemelsnaam zonder het uit te proberen een nieuwe kopen ? En waarom nieuw kopen als een ander één weg kiepert die het nog prima doet ? Van mij hoeft het niet fancy of ultra plat of groot te zijn. Ook al zou ik zwemmen in het geld. Je hebt ook nog zoiets als duurzaamheid. Of moet ik je dat ook al gaan uitleggen wat dat is, Nina ?Ja leg eens uit..



Ik vind het toch net zo iets als rennen voordat je kunt lopen. Wij hebben hier géén tv kastje/kabel/schotel of digitenne, wél een goede tv. Want ik kijk ook nooit tv dus waarom zou ik zo'n duur digitaal abo nemen? Op de computer kun je veel uitzending gemist kijken en we hebben netflix. Via wifi en chromecast kan ik internet kijken op de tv. Geen tv abo nodig dus.

Vandaar dus mijn commentaar over geen tv wel zo'n abo. Als je toch zo veel per maand wil betalen neem er dan een goede tv bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven