Ebooks waar?

26-07-2014 00:04 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Sinds ik erachter ben gekomen dat ik ebooks via iBook kan lezen, ben ik helemaal verslaafd aan ebooks. Alleen waar kom ik aan ebooks? Op dit moment bestel ik al mijn ebooks via bol.com, maar ik vraag mij af of er nog andere manieren zijn? Via de bibliotheek waar ik lid van ben zijn alleen maar saaie boeken trouwens, dus dat is geen optie.



Hoe komen jullie aan ebooks?



Groetjes Mignon
O, je bent op zoek maar gratis e-booken! Zeg dat dan gewoon.
Netjes: kopen, bieb, bibliotheek.nl



Niet netjes: downloaden en via anderen.
Via vrienden. We ruilen. Mag niet officieel, ik weet het, maar om mijn schuldgevoel af te kopen betaal ik wel netjes voor al mijn muziek
Alle reacties Link kopieren
http://www.tomkabinet.nl
Alle reacties Link kopieren
Om nou iedere keer weer 15 euro neer te leggen voor een ebook. Ik lees nogal snel en ik lees een boek maar 1 keer. Ik ben dus benieuwd of er ook een andere manier is; maar ik ben niet op zoek naar iets illegaals.



Ruilen is zo gek nog niet, toch?! Ik heb geen vrienden die lezen. Alleen mijn moeder leest, maar zij leest alleen maar boeken waar ik geen belang bij heb.
quote:_mignon schreef op 26 juli 2014 @ 00:08:

Om nou iedere keer weer 15 euro neer te leggen voor een ebook. Ik lees nogal snel en ik lees een boek maar 1 keer. Ik ben dus benieuwd of er ook een andere manier is; maar ik ben niet op zoek naar iets illegaals.



Ruilen is zo gek nog niet, toch?! Ik heb geen vrienden die lezen. Alleen mijn moeder leest, maar zij leest alleen maar boeken waar ik geen belang bij heb.Nou zeg dat dan gelijk. Tom kabinet. Of e-pub.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eens gratis ebooks proberen te downloaden via een downloadsite, nou dat doe ik ook niet meer. Ik kreeg als resultaat allemaal naakte mensen in pop-ups op mijn beeldscherm.



Super die site van tomkabinet!! Ff lezen
Alle reacties Link kopieren
bruna heeft regelmatig leuke aanbiedingen
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Heb je alle gratis ebooks al gelezen uit de appstore? Daarnaast zou je even kunnen kijken op sites die ebooks aanbieden uit het Publiek Domein. Die ebooks zijn gratis omdat er geen auteursrecht (meer) op zit. Er zijn zoveel sites dus google even op "publiek domein ebooks" en je komt er een hoop tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook tomkabinet.nl zeggen.

Ik zou eigenlijk zoiets in het Engels willen. :-)
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=gratis+e+books
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb sinds kort ook een ereader, ik heb dus ook geprobeerd om ze gratis te downloaden maar lukte me niet, mijn pc liep almaar vast en moest van alles installeren.



Maar een vriendin had iets van 12000 boeken op een stickje staan, ook vrij recente boeken, wie weet heb jij ook iemand in je omgeving die dat heeft?



Ik ben lid van de bieb, dus voel me ook niet schuldig omdat ik geen boeken koop. Ik vind ze te duur en je kan ze ook niet weer doorverkopen. Dat kan wel met een echt boek.
Trouwens bedankt voor de tip van Tom kabinet,

Op die manier zijn de boeken betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe beide: kopen en downloaden van de piratebay. Ik voel me er niet vervelend over, ik koop ook heel vaak 'echte' boeken omdat ik een papieren boek toch ook heel fijn vind.

De gedownloade boeken zijn over het algemeen prima, maar soms zijn er boeken die heel slecht overgezet zijn, die gooi ik dan weer weg.

Er zijn ook nieuwsgroepen waarop je boeken kunt uitwisselen, maar je moet inderdaad wel van alles installeren...
Ik download ze, vind de ebooks echt buiten proportie qua prijs. 20 Euro voor papier waar veel werk in zit, 15 euro voor een bestandje. Vandaar dat ik ze download. Ik wil best wat geld er aan uitgeven, maar niet zo'n bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Via the download site kickass.to en het programma u torrent om ze binnen te halen kun je aan boeken komen.



Maar het klopt er verschijnen geregeld blote dames op het scherm bij kickass.



Ik ben nog steeds lid van de bib (uitgebreid abonnement) Maar via de bib zijn er nauwelijks e-books te lezen. Ik neem aan dat dat in de loop van de tijd wel zal verbeteren.
ebooks.nl ?
Alle reacties Link kopieren
Ik koop ze meestal bij Kobo.com, van Engelse boeken hebben ze vaak verschillende edities, Britse of Amerikaanse uitgevers. En dan is 1 van de twee vaak goedkoper (rond 6/7 euro).
http://www.smashwords.com/



Daar staan ook Nederlandse e-books op. Even Nederlands in het zoekveld tikken. En wat dacht je van Amazon. Zeker in de kindle store staan verschillende niet al te dure e-books, ook Nederlands
Alle reacties Link kopieren
Als je lid bent van de bibliotheek kun je via de bibliotheek-app ook boeken lenen. Dat kan op je telefoon of tablet, maar je kunt ze ook downloaden voor op je ee-reader. Ze zijn dan 3 weken beschikbaar en daarna verdwijnen ze weer. Je hebt ze dus maar beperkt, net als bij de echte bieb.

En er is ook nog de app vakantiebieb. Die heeft een beperkt assortiment en is alleen beschikbaar in de schoolvakantieperiodes. Ze hebben er ook luisterboeken. Daar kun je ook gebruik van maken als je geen lid van de bieb bent.
..
Alle reacties Link kopieren
Onze bieb heeft trouwens van die USB-sticks te leen met daarop 5 of 6 boeken in een bepaald genre. Daar zit ook wel eens wat leuks tussen, maar ze krijgen niet vaak nieuwe sticks, helaas.
..
Alle reacties Link kopieren
Toevallig ben ik sinds gisteren weer lid van de bibliotheek omdat het assortiment e-books ontzettend is uitgebreid. Weet niet of dit landelijk is? Ik kan ze gewoon via internet downloaden.
Alle reacties Link kopieren
Hint: via torrents is ontzettend veel te vinden
Alle reacties Link kopieren
Maar de mensen die downloaden via piratebay, daar krijg je toch virussen van? En voor ik het weet heb ik vier dansende naakte vrouwen voor m'n neus, vind ik altijd irritant om te zien ebooks zijn verder wel handig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven