Een betrouwbare winkel voor PC met goede service.. waar?

22-01-2017 18:41 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na een lange tijd ben ik aan een nieuwe PC toe. Geld is voor mij nogal een issue dus het is best belangrijk dat ik gelijk de goede keuze maak. Ik kan me niet meer veroorloven dan een euro of 700 (liefst minder!). Ik heb een aantal PC's op het oog, maar ik lees op bijna alle review-pagina's van de computerwinkels dat de reparatieservice bedroevend slecht is. Vrienden van me zeggen ook dat het allemaal heel erg achteruitgegaan is qua service. Als je apparaat stuk is, is het eigenlijk gewoon einde verhaal. Geld voor een hele dure computer heb ik echter niet. Dus ik durf niet zomaar iets te bestellen ergens waar je op verschillende sites hele lijsten met slechte reviews hebt (Coolblue, Mediamarkt, zelfs Paradigit terwijl die vroeger best goed waren).



Heeft iemand misschien de gouden tip voor een betrouwbare (web)winkel die wél goede service verleent als er iets mis is? (PC-tips ook welkom uiteraard)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit een pc bij een webwinkel besteld. Ga gewoon naar een goed aangeschreven normale winkel in je buurt, heb ik de beste ervaringen mee, zowel qua service als garantie als nazorg.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Aldi heeft soms aanbiedingen en ik hoor niets dan lof over hun service. Misschien een idee om daar de aanbiedingen eens in de gaten te houden?
Alle reacties Link kopieren
Informatique: zij kunnen ook een pc bouwen die precies aan jouw wensen voldoet
Wehkamp. Goede service, bij bepaalde computers extra garantie en je kan bij bepaalde computers garantie bij kopen zoals bij HP.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk gebruik je jouw computer alleen maar voor hele "standaard" dingen.

Daar kun je gerust een goedkoop standaard ding voor kopen. Die kunnen alles wat jij wilt. De ontwikkeling van desktop pc's is klaar. Alle duurdere modellen kunnen van alles wat je nooit doet of ooit gaat gebruiken. Ik koop iedere drie a vier jaar een nieuwe voor €250-€350,- bij de media markt of iets dergelijks.

Voor hulp bij installatie en uitleg kun je iemand inhuren bij studentaanhuis.nl.

Dat is veel handiger en goedkoper als een winkel.
Alle reacties Link kopieren
Alternate: zij kunnen ook een pc bouwen die precies aan jouw wensen voldoet
Niet geschoten is altijd mis
Informatique.
Alle reacties Link kopieren
Coolblue
Ik zou niet bij zo'n grote keten gaan kijken, maar juist bij een lokale winkel die ook reparaties doen. De service is daar vaak beter, omdat ze dingen zelf afhandelen en niet van alles moeten opsturen.

Je zegt dat je niet te veel geld kan/wil uitgeven voor de computer en soms kan je daar ook een goede 2e hands kopen die door hun helemaal is nagekeken en waar zij een aantal maanden garantie op geven.
Yep. Informatique.. Goeie ervaringen.
Extra garantie is sowieso oplichting.



Zo'n apparaat heeft een gemiddelde levensduur en dat is altijd langer dan de zogenaamde garantietermijn waarna er extra termijn gekocht kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg tevreden over de MyCom in mijn woonplaats. Goede hulp en service bij aankoop en reparaties. Ook wel eens dat ikmet een probleem bij ze aankwam en ze me vertelden hoe ik het thuis zelf kon oplossen zodat het mij niks zou kosten als zij het zouden doen, heel fijn. Kan per winkel verschillen misschien.
Ik heb mijn laptop destijds bij bol.com besteld. Ben er zeer tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met de service van mediamarkt. Wij zitten op dit moment ook te kijken naar een nieuwe en voor een 300 euro heb je al een vrij goede PC (alleen de kast, geen monitor ed). En wij hebben met deze laptop ook gewoon pech gehad, hij is al 2 keer kapot gegaan binnen de garantie. Normaal gesproken gaan ze niet zo gauw kapot. En als ze buiten de garantie kapot gaan kun je ook gewoon naar een computerreparatieservice in de buurt gaan. Laptop is nu buiten de garantie, dus als hij weer stuk gaat gaan we dat doen (bij mediamarkt moet hij opgestuurd worden en dan ben je hem 3-4 weken kwijt).



Wij gaan hiervoor wel altijd naar de winkel en we bestellen hem niet via Internet.
Alternate goede webwinkel, maar ook een winkel waar je gewoon naar toe kan. Heel kundig, prima service.
Alle reacties Link kopieren
quote:R-Woman schreef op 22 januari 2017 @ 22:13:

Ik ben erg tevreden over de MyCom in mijn woonplaats. Goede hulp en service bij aankoop en reparaties. Ook wel eens dat ikmet een probleem bij ze aankwam en ze me vertelden hoe ik het thuis zelf kon oplossen zodat het mij niks zou kosten als zij het zouden doen, heel fijn. Kan per winkel verschillen misschien.En dit, de service kan per filiaal gewoon verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Neem de "grote" hoeveelheid slechte reviews van grote winkels met een korrel zout. Veel klanten betekent ook dat je meer klachten hebt dan de PC winkel om de hoek die 2 PC's per week verkoopt.



Maar PC's zijn zo standaard geworden dat je die eigenlijk overal kunt kopen. Op maat laten maken was vroeger leuk, maar je moet tegenwoordig wel hele extreme wensen hebben als dat nodig is. Standaard PC's voldoen in vrijwel alle situaties.
Ik heb mijn huidige desktop bij Azerty besteld. Nooit problemen gehad met service. Ik heb twee keer binnen de garantieperiode dingen moeten laten repareren. Beide keren kon ik het naar azerty sturen en regelden zij het met de fabrikant. Één keer kreeg ik uiteindelijk te horen dat het onderdeel niet gemaakt kon worden, niet meer leverbaar was en zij me niets vergelijkbaars aan konden bieden. Had binnen één week het volledige aankoopbedrag terug op mijn rekening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven