Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
quote:Bumba1985 schreef op 30 mei 2015 @ 13:30:

@Mammablogger: zou jij jouw blog willen toevoegen aan Bloglovin? Ik probeer je te volgen, maar het lukt elke keer niet!!Ik heb wel Bloglovin. Wat gek, ik weet niet hoe het dan komt dat het niet lukt.... Zal er morgen even naar kijken.
quote:kookwekkertje01 schreef op 29 mei 2015 @ 19:01:

Wat lief! Ik ga een poging doen om het probleem uit te leggen.

Ik heb de plug-in Google Analytics voor WP geactiveerd. Ik krijg echter geen statistieken te zien. Op de site van Google Analytics krijg ik de melding "ontbrekende trackingcode".

In WP heb ik bij Google Analytics- General Settings gebruik gemaakt van de knop "autorize plug-in" De ontvangen code heb ik geactiveerd. Maar ik blijf de melding krijgen dat de code ontbreekt.



Op de site van Google kan ik naar "beheerder" en daar naar "trackinginfo". Wanneer ik op trackingcode klik staat er "Dit is de Universal Analytics-trackingcode voor deze property. Kopieer en plak deze code op elke webpagina die u wilt bijhouden om te profiteren van alle voordelen van Universal Analytics voor deze property."



Ik vermoed dus dat ik de code die ik daar zie staan nog in de editor op WP moet plakken. En ik kom er niet uit waar....



Lastig om het op deze manier uit te leggen, ik hoop dat je er iets mee kunt. Sowieso heel fijn dat je me wil helpen. Alvast bedankt daarvoor.





[...]



Heb je ook een UA code (ik dacht dat het zoiets was) moeten invoeren? In de meeste plug-ins staat het duidelijk waar je die moet plaatsen. En dat is die Universal Analytics code, veel mensen vinden het verwarrend. Ik vind het lastig om van een afstand dit voor je op te kunnen lossen. Anders zou ik even kijken naar een andere plug-in ervoor. Zoek eens naar Yoast Google Analytics. Deze is misschien wat makkelijker. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen...



Voor de Wordpress gebruikers, maken jullie ook gebruik van de SEO checker van Yoast?
quote:Mamablogger schreef op 30 mei 2015 @ 16:39:

[...]





Ik heb wel Bloglovin. Wat gek, ik weet niet hoe het dan komt dat het niet lukt.... Zal er morgen even naar kijken.Het is inmiddels gelukt!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt mammablogger. Als het niet lukt, probeer ik inderdaad een andere plugin. Ik kijk er vanavond naar. Fijn dat je de moeite neemt.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:Bumba1985 schreef op 30 mei 2015 @ 16:48:

[...]





Het is inmiddels gelukt!! Gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet voor mijn opleiding blogs vergelijken en kom erachter dat ik alleen vrouwen lees. Iemand een tip? (en liever geen vivablogger)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Al gevonden.. op blogbal.blogspot.nl staat een hele lijst met bloggers
Later is nu
Van 2004?
Alle reacties Link kopieren
hoe bedoel je, Ikeaverslaafde?



Er staat gewoon een lijst bloggers, mannen en vrouwen door elkaar, trouwens. Ik zoek een beetje een blog in de stijl, die ik veel lees, die kan ik helaas nog niet in mannelijke variant vinden, maar misschien is dat maar beter. Ik moet tenslotte blogs vergelijken, die ik lees
Later is nu
Als ik dat blogbal.blogspot.nl invoer, kom ik op een site met vage dingen uit 2004, bovenste post heet rape birth work death (klinkt gezellig) en ik zie nergens een lijst met bloggers.
Of bedoel je HETblogbal.blogspot.nl.
Alle reacties Link kopieren
Oh.. dat zou maar zo kunnen. Ik heb 'm alweer weggeklikt, sorry



(even nagezocht.. sorry, je hebt helemaal gelijk... het is hetblogbal.blogspot.nl .. ik hoop dat dit blijft staan want er zitten leuke bloggers bij deze lijst, maar hetblogbal zou nog wel eens commercieel kunnen zijn.. ik heb er dan weer geen aandelen in)
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 19 juni 2015 @ 12:36:

Ik moet voor mijn opleiding blogs vergelijken en kom erachter dat ik alleen vrouwen lees. Iemand een tip? (en liever geen vivablogger)http://www.thesfiles.nl/



Vind ik wel een leuke
Alle reacties Link kopieren
Die is inderdaad leuk Bumba! Jammer dat ie niet op blogspot zit. Dat volgt makkelijker
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een blog waarop in schrijf over mijn creatieve avonturen. Gewoon omdat ik het leuk vind om mijn passies met anderen te kunnen delen. Ik vind heel veel dingen leuk, van tuininrichting en badkamers ontwerpen tot foto's maken, taarten decoreren en vilten.

Nu ben ik het bloggen nog helemaal aan het ontdekken en ook het programma blogger probeer ik uit te vogelen. Ik heb al wat instellingen kunnen personaliseren, maar ben ook benieuwd of jullie nog tips hebben voor me.

Creatief van A tot Z
Alle reacties Link kopieren
Even een 'HELP", ja, met hoofdletters



Ik heb één googleaccount, waar ik nu 2 blogs aan heb hangen. De ene blog al heel lang, de ander dus net begonnen, heb ik hierboven ergens verteld. Nu leef ik in de eerste blog gewoon in de Europese tijd, niets aan de hand. Maar de nieuwe blog is op 'Pacific dailight time' en ik heb géén idee hoe ik dat kan veranderen? Iemand?



Ik heb dus een blog geschreven, vertel wat ik gedaan heb vandaag, en zie dat het volgens mijn blog 7 uur 's morgens is. Erg bijzonder. Erg irritant ook.



Gevonden
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hee bloggers, ik val even in op dit topic met een kleine vraag. Ben beginnend blogger en nogal onzeker om iets te plaatsen . Heb er geen idee van of het duidelijk wordt wat ik wil zeggen. Nu zoek ik iemand die deze eerste keer wil proeflezen. Het gaat over psychologie, dus wel een vereiste dat dat onderwerp je boeit..
Ja hoor.... Stuur maar een PB met de link naar je blog als je wilt
Ik wilde net hetzelfde typen als Bumba.



Uiteindelijk moet je er gewoon doorheen. Waarom bang zijn iets te plaatsen? Hoppa.
Nou, ik heb al bijna 1.000 blogberichten op mijn blog staan, maar zelfs ik ben nog wel eens nerveus als ik iets heb geplaatst hoor :P Meestal kan ik van tevoren al aanvoelen hoe mensen gaan reageren en dat is niet altijd positief, maar ik post het toch. Sinds ik reacties van tevoren modereer heb ik er wel minder last van.
Nerveus, echt? Daar heb ik nooit last van gehad eigenlijk (met mijn sociale fobie ). Maar ja, bij mij reageert ook bijna nooit iemand, dat scheelt.
Wat was jouw blog ookalweer??
Bumba, zie pb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken jouw blog ook niet, Ikeaverslaafde? Ik voel Bumba wel



Ik plaats vooral foto's van een fotoperdag opdracht met daar een verhaaltje bij. Heb ook een ander blog, dat volgens mij helemaal niet gelezen wordt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn! Ik stuur een PM!

(en ben ook benieuwd naar jullie blogs)

Ja, nerveus. Misschien omdat het niet voor mijn eigen blog is, maar voor een organisatie. Maar ik moet er inderdaad doorheen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven