Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
quote:Rebecca189 schreef op 29 november 2015 @ 23:37:

iedereen blogt. Waarom zou je willen bloggen, voor het succes of om er geld mee te verdienen?Ik ben begonnen met bloggen voor mijn toenmalige webshop. Uiteindelijk ben ik de richting van een mama blog op gegaan en dat doe ik omdat ik het oprecht heel erg leuk vind. Nu gaat het heel goed en heb ik bijna 20000 unieke bezoekers per maand en dat maakt je ook interessant voor bedrijven. Ik word er niet rijk van, maar heb al wel heel veel leuke dingen meegemaakt en krijg regelmatig leuke dingen thuis gestuurd. Het zijn de extraatjes bovenop iets wat je al heel erg leuk vindt
quote:Bumba1985 schreef op 25 november 2015 @ 17:10:

Ik ben wel benieuwd wat je niche is, Pangea



Ik schrijf (bijna) dagelijks. Het is ook echt mijn uitlaatklep



Ik spreek een taal die niet zo heel veel mensen spreken, maar waar wel de vraag alsmaar voor blijft stijgen. Ik blog dus over de taal en de cultuur. Uiteindelijk wil ik er een verdienmodel aan hangen (cursussen oid), maar voor nu focus ik me op het opbouwen van relevante bezoekers en spui ik gewoon lekker door over alles wat ik leuk vind.



Voor mij is het echt van mijn hobby mijn werk maken, uiteindelijk.
quote:Mamablogger schreef op 05 december 2015 @ 13:46:

[...]





Ik ben begonnen met bloggen voor mijn toenmalige webshop. Uiteindelijk ben ik de richting van een mama blog op gegaan en dat doe ik omdat ik het oprecht heel erg leuk vind. Nu gaat het heel goed en heb ik bijna 20000 unieke bezoekers per maand en dat maakt je ook interessant voor bedrijven. Ik word er niet rijk van, maar heb al wel heel veel leuke dingen meegemaakt en krijg regelmatig leuke dingen thuis gestuurd. Het zijn de extraatjes bovenop iets wat je al heel erg leuk vindt20.000... daar kan ik alleen maar over dromen! Hoe lang heb je er over gedaan?
Alle reacties Link kopieren
haha, Pangea, nu ben ik natuurlijk benieuwd naar die taal



Ik zag bovenaan die reactie van Rebecca weer staan quote:iedereen blogt. Waarom zou je willen bloggen, voor het succes of om er geld mee te verdienen?

en besefte me dat dat voor alle hobby's wel geldt he.



Iedereen voetbalt, waarom zou je willen voetballen?

Iedereen breit, waarom zou je willen breien?

Iedereen fotografeert, waarom zou je willen fotograferen?
Later is nu
quote:pangea schreef op 12 december 2015 @ 11:45:

[...]





20.000... daar kan ik alleen maar over dromen! Hoe lang heb je er over gedaan?Ik blog nu iets langer dan een jaar dagelijks en vaak ook twee a drie per dag. Ligt er maar net aan of er relevante onderwerpen zijn. Nu moet ik het wel vol zien te houden natuurlijk en dat zorgt ook wel voor een zekere druk, want je wilt het wel volhouden. Het is een kroon op je werk, zo voelt het echt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



het is me niet helemaal duidelijk... mag ik hier de url naar mijn blog posten of niet?

Leuk topic trouwens! Ben benieuwd naar jullie blogs!



Gr
Alle reacties Link kopieren
Volgens de OP mag het, goedgekeurd door de moderators. Vervolgens zijn er urls weggehaald. Beetje wazig idd. Maar ik ben ook wel benieuwd naar blogs van anderen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Blij dat het niet alleen voor mij onduidelijk is.

Stuur je me jouw blog even door Dreamer? Dan kan ik beginnen lezen. ;)



Ik zet de url hier dan even neer. Is niet commercieel, maar persoonlijk.

Mocht het niet oké zijn, zal die wel verwijderd worden.

Reacties zijn meer dan welkom.

www.dejobvanmijnleven.be
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je niets sturen, Saaar want je hebt uitstaan dat je pb's kunt ontvangen. Ik zet mijn blog hier niet neer, want dan is mijn privacy echt weg. En voor velen zal ik al heel herkenbaar zijn, aangezien ik hier al bijna 16 jaar post
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het nu zou moeten lukken me een pb te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt bericht



Mooie blog heb je! Bijzonder onderwerp
Later is nu
Ik blog niet. Maar...... Kan je er dan iets mee verdienen?



Google slaat veel gegevens op. Zodoende kan je ongewild allerlei rotzooi doorgeven....

Reden voor mij om hier ook nauwelijks meer te komen.

Ik zoek dus naar het google account dat er voor mij is aangemaakt.

Iemand een tip. Ik heb een Duitse en Belgische. Ben wel 100% NL.

Een blog is gekoppeld aan google. Vandaar.... De laatste keer dat ik erover heb gelezen wel.
En via Google en andere zoekmachines kan ik dat ANTWOORD op de vraag "Hoe vind ik een buitenlandse google-account die ik zelf niet heb aangemaakt?"niet vinden.

De mogelijkheid om een blog aan te maken via google. Verder heb ik er geen tijd voor gehad om dat verder te bekijken.

Ondertussen is er ongetwijfeld van alles mogelijk. Maar ik beperk me even tot google voor de eenvoud.
Alle reacties Link kopieren
Hoe heet je blog, Pump? Weet je dat nog?



Wat ik bij google merkte is dat ik, als ik op een buitenlandswifi/internet inlog, de extension van dat land heb. Dus in Spanje had ik .es en in Duitsland .de achter mijn eigen blog staan. Grote kans dus dat je blog niet als buitenlands herkend wordt.



Ik ben nu ook net begonnen met een boekenblog op een site over boekenlezen en dergelijke. 1 blog geschreven, maar wil er natuurlijk meer maken. Leuk, weer een ander onderwerp.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En ja.. er zijn mensen die wat verdienen met hun blog. Ik ben daar nog niet mee bezig. Lijkt me wel leuk, maar dan moet ik zeker weten dat ik doorblog en niet na een jaar stop. En ik moet meer lezers
Later is nu
Ik heb momenteel last van een troll... iemand die elke keer heel lelijk reageert bij mijn blogs. Erg vervelend en het vergalt het plezier in het bloggen wel. Zeker als je over een gevoelig onderwerp schrijft en dan echt heel nare reacties krijgt waar je zelfs van wakker ligt ´s nachts.
Blokken en bannen die handel! Ik heb ook een blog, en ik krijg soms dingen van opgestuurd van bedrijven. Ik heb in het seizoen ongeveer 200 unieke bezoekers per dag, de meeste via Google.
Kan dat via blogger? Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden
Oh ik heb wordpress maar ik denk dat het bij blogger ook kan.

Gewoon sowieso comments modereren. Doe ik wel altijd om te voorkomen dat mensen gaan spammen.
Modereren doe ik inderdaad sowieso. Alleen dan lees ik zelf natuurlijk alsnog wel alles wat er binnenkomt en dat is soms echt niet mals.
Deel je veel persoonlijke dingen?
Het is een persoonlijke blog / dagboek. Normaal gesproken weinig last van vervelende reacties, maar er is nu gewoon duidelijk iemand aan het trollen. Ik merk het aan de stijl van schrijven dat het constant dezelfde persoon is. Hij / zij wordt er trouwens ook op aangesproken door andere lezers die het allemaal heel stom vinden wat ie schrijft. Maargoed, gister ging het gewoon te ver. Had iets geschreven over ons huisdier wat gister was overleden en kreeg een reactie dat het maar goed was dat ie dood was, want dat beest had toch geen leven bij ons. En dan nog wat gemene dingen erbij.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Bumba! Kun je de IP latten blokken door Google ofzo?
Later is nu
Even mijn reactie.

Ik heb GEEN blog. Ik heb ooit gelezen in een boek "hoe maak ik mijn eigen website...."

Daarin las ik dat het op die manier kan worden aangemaakt. Ik gok dat bepaalde gegevens via google zijn opgeslagen. Ik wil kijken of dat te schonen is via een account. Ik heb zelf nooit iets aangemaakt.



Ik heb nooit een google account aangemaakt. Vlak erna was ik overgestapt op een andere laptop.

In het verleden had ik wel meerdere accounts op een site.



Maar ik zou wel een blog willen proberen als ik bepaalde ideeën heb die ik samen met anderen zou willen oppakken. Gewoon voor hobby en niet commercieel. Mocht dat een leuk bijverschijnsel zijn dan is dat natuurlijk leuk. Het is wel bruikbaar om een netwerk te bouwen, maar is moeilijk.

Ondertussen ben ik over gestapt op andere manieren. Ik wil gewoon zwaar gedateerde rommel ruimen. Van die losse flodders waar niemand iets aan heeft. Minder rommel, meer overzicht.
O ja, die andere IP. Daar dacht ik aan, maar moet er wel even gecontroleerd worden hoe licenties zijn gekoppeld. (Licenties zonder hard copy.)



Ik ben niet zo ver, maar ik wil wel zeker zijn dat ik bepaalde licenties niet kwijt raak en opnieuw moet kopen.

Ik ben een aantal codes van licenties even kwijt. Die zijn wel nodig voor de schoning. Anders gesteld, ik wil ze wel hebben voordat ik er aan begin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven