Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 01 oktober 2014 @ 17:06:

Ik zou je banner kleiner maken. Voor de rest echt wel een leuke blog!Ja die wordt in de nieuwe layout ook wat minder hoog! En dankjewel! Verder nog tips?
Zal straks je blog nog eens goed bekijken (heb hem opgeslagen, staan precies echt leuke dingen in ). Ga nu eerst even naar mijn schoonmoeder. Dus sorry als ik niet direct antwoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 01 oktober 2014 @ 17:06:

Ik wil het al heel lang... Hou een stuk of 15 websites bij en schrijf hiervoor blogs voor m'n werk. Privé wil het helaas niet lukken qua tijd haha.Wat jammer zeg! Kun je geen gastblogs schrijven voor een andere site dan? Als je het zo leuk vind? 1 keer per 2 weken een vaste rubriek ofzoiets?
Alle reacties Link kopieren
quote:knuffeltijgetje schreef op 01 oktober 2014 @ 17:12:

Ik heb ook een blog, sinds april op mijn eigen domein en zo. Wil aan de ene kant niet teveel bezig zijn met schrijven om het bezoekers trekken, aan de andere kant vind ik het natuurlijk leuk als ik gelezen word



Wat, heb ik gehoord, in ieder geval helpt bij een blog is nieuwe blogjes op social media gooien (facebook, twitter, google+ en zo - die laatste vooral voor de SEO, want geen hond die google+ gebruikt ), en zorgen dat mensen je kunnen volgen.



Ik ben trouwens ook nieuwsgierig naar blogs van anderen hoor Waar gaat je blog over? Ik schrijf ook niet puur om bezoekers te trekken maar vind dat wel heel leuk, vooral als ze reacties achterlaten!



En social media gebruiken helpt absoluut! Ik gebruik zelf facebook en instagram, ga me eens verdiepen in google+ want het is heel logisch dat dat goed is voor mijn SEO. Stom dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 01 oktober 2014 @ 17:11:

Misschien hier meer van toepassing. Tenzij, heb je een pb gestuurd met mijn emailadres. Als je logo een dagje werk is, wil ik dat heus wel gratis voor je doen.Wat een lieverd ben je! Ik heb je gemailed!
Alle reacties Link kopieren
quote:lean_72 schreef op 01 oktober 2014 @ 17:14:

Ik ben nitwit hoor, maar oprecht benieuwd. Sommige blogs zien er best professioneel uit (en vaak ook met een dienst of webwinkel inderdaad, waar je dan natuurlijk meteen naar kunt linken). Maar doe je dan zoiets puur als hobby of verdien je er ook nog wat mee? In het eerste geval zou je net zo goed de link neer kunnen zetten toch?Ik verdien er nu nog niks mee maar dat ligt wel in de lijn der verwachting voor in de toekomst. Wel heb ik al wat bedrijven die met me samen willen werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 01 oktober 2014 @ 17:17:

Ik blog voor een zakelijke site, en ik heb een eigen wordpress-blog. De eerste wordt goed gelezen en heeft impact, de tweede wordt door geen hond gelezen en doet er totaal niet toe Wil je me de link van je blog sturen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 01 oktober 2014 @ 17:24:

Ben dus wel anders dan jullie. Ik vind het juist leuk de site zelf te schrijven (de lay out, de menu's, ...). De inhoud laat ik aan iemand anders over .Ik vind de layout enzo juist vreselijk. Heb in mijn hoofd helemaal zitten hoe ik het wil maar krijg dat echt niet voor elkaar. Ik schrijf en bedenk liever recepten enzo!
Alle reacties Link kopieren
quote:knuffeltijgetje schreef op 01 oktober 2014 @ 17:33:

lean, de meesten doen het voor de hobby, sommigen beginnen voor de hobby en verdienen er uiteindelijk wat mee, en sommigen beginnen om er wat mee te verdienen. Ik hoop zelf ooit bij die tweede groep te gaan horen, maar als ik er niets mee verdien vind ik het eigenlijk ook prima, want het is gewoon een leuke hobby.



Vaak is het bij de webshop erbij wel de bedoeling er iets aan te verdienen. Dat kan ook door bv. advertenties op je blog, of door (als je zoals ik ook over boeken blogt) met een apart linkje doorlinkt naar bol.com, of door andere diensten aan te bieden via je blog. Maar veel is het meestal niet, volgens mij wordt niemand er slapend rijk van - en de mensen die dat wel zouden willen haal je er zo tussenuit, die stoppen er vaak ook snel mee omdat ze het niet leuk vinden. Meestal is het dus een (eventueel verdienende) hobby Oh ik heb net gelogen, ik ben wel bol.com partner idd. Maar eh daar verdien ik echt bijna niks mee!
Reageren op andere blogs helpt ook. Dan komen die bloggers en hun lezers vaak ook bij jou kijken. Winacties helpen ook vaak goed om meer volgers/lezers te krijgen. En natuurlijk interessante content. Goed voor je vindbaarheid en om meer volgers te krijgen.
quote:Tenzij schreef op 01 oktober 2014 @ 17:56:

[...]





Ik vind de layout enzo juist vreselijk. Heb in mijn hoofd helemaal zitten hoe ik het wil maar krijg dat echt niet voor elkaar. Ik schrijf en bedenk liever recepten enzo!

(Nog een laatste dan. Zit hier al met jas aan en bloemen in de hand )



Je mag me altijd zeggen hoe je wilt dat je blog is. Vind het vormgeven van websites juist zo leuk. Heb een goedbetaalde baan, voor mij is dit echt mijn creatieve uitlaatklep.
Alle reacties Link kopieren
quote:willemijn80 schreef op 01 oktober 2014 @ 18:04:

Reageren op andere blogs helpt ook. Dan komen die bloggers en hun lezers vaak ook bij jou kijken. Winacties helpen ook vaak goed om meer volgers/lezers te krijgen. En natuurlijk interessante content. Goed voor je vindbaarheid en om meer volgers te krijgen.Ik heb binnenkort een winactie. Wat daarbij ook belangrijk is is om in je statistieken te bekijken waar je lezers vandaan komen. Zo heb ik behoorlijk wat belgische lezers en heb dus ook met het betreffende bedrijf afgesproken dat belgische lezers ook mee mogen doen aan de winactie. Anders sluit je meteen een groot gedeelte uit en dat is zonde!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 01 oktober 2014 @ 18:07:

[...]



(Nog een laatste dan. Zit hier al met jas aan en bloemen in de hand )



Je mag me altijd zeggen hoe je wilt dat je blog is. Vind het vormgeven van websites juist zo leuk. Heb een goedbetaalde baan, voor mij is dit echt mijn creatieve uitlaatklep.Haha zullen we een dealtje sluiten ;) Jij maakt mijn layout en mijn huisstijl enzo, kom ik je kerstdiner voor jou en je familie koken



(En nu hup, gaan met die banaan! ;))
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al een tijdje te denken dat een eigen blog wel leuk is. Ik weet alleen niet hoe te beginnen. Welke sites kun je bijvoorbeeld gebruiken? En hoe kom je aan mensen die het willen lezen?



Ik snap ook dat jullie t misschien leuker vinden om met meer ervaren mensen te kletsen, zie dan maar mijn reactie als niet geplaatst
@snowy, als je goede content hebt dan vinden de lezers je vanzelf. Je kunt extra promoten door bijv. Facebook erbij in te zetten en op andere blogs te reageren.

Je kunt Wordpress gebruiken of Blogger. Blogger is erg makkelijk in het gebruik.
quote:Tenzij schreef op 01 oktober 2014 @ 18:07:

[...]



Ik heb binnenkort een winactie. Wat daarbij ook belangrijk is is om in je statistieken te bekijken waar je lezers vandaan komen. Dat is inderdaad wel handig ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tenzij schreef op 01 oktober 2014 @ 16:44:

Tips om meer bezoekers te krijgen, meer pageviews, hoe je je content nog aantrekkelijker kan maken, aan zulke dingen zat ik te denken



Ik heb zelf een foodblog/afvalblog en merk dat mijn bezoekersaantallen behoorlijk stijgen de laatste tijd. Superleuk! Ben nu bezig met een nieuwe layout en daar gaat echt teveel werk inzitten, maar ja, moet wel gebeuren.



@Biloba; een creatief blog dus. Hoevaak update je? Hoe zit het qua bezoekers?



@van-vert; een webshop in wat voor soort producten?Klinkt leuk! Mag ik de link? Of kan dat niet ivm reclame?
Alle reacties Link kopieren
quote:snowy84 schreef op 01 oktober 2014 @ 18:14:

Ik zit al een tijdje te denken dat een eigen blog wel leuk is. Ik weet alleen niet hoe te beginnen. Welke sites kun je bijvoorbeeld gebruiken? En hoe kom je aan mensen die het willen lezen?



Ik snap ook dat jullie t misschien leuker vinden om met meer ervaren mensen te kletsen, zie dan maar mijn reactie als niet geplaatst

Mijn aller eerste nlog begon ik op een gratis blogsport account, lang lang geleden. Opeen gegeven moment kreeg ik wat meer lezers en ben ik overgestapt op een gratis wordpress blog, dat vond ik fijner dan blogspot. Op een gegeven moment heb ik een eigen domein gekocht en ben daarop verder gaan bloggen. Die blog heb ik 3 jaar gehad, ik verdiende daar ook geld mee. In het begin spamde ik mijn vrienden en familie helemaal dood met de link van mijn site, ze moesten het lezen want ik wilde lezers! Op een gegeven moment kreeg ikd oor dat reageren bij andere blogs ervoor zorgde dat ik meer lezers kreeg, dat ben ik toen gaan doen. Toendertijd was ik nog heel jong en had ik geen kaas gegeten van ondernemen of wat dan ook, daarop is het eigenlijk ook een beetje stukgelopen.



Nu blog ik over een totaal ander onderwerp, wederom op een eigen domein. Mijn lezers trek ik aan doordat ik recepten deel over clean eten, en dat is hip op het moment. Daarnaast schrijf ik ook persoonlijke stukken over heel veel af moeten vallen, ook dat trekt lezers omdat afvallen iets is wat veel mensen bezig houdt.



Het is belangrijk dat je schrijft over iets wat je leuk vind. Denk je echt goed geld te kunnen gaan verdienen met bloggen en ga je daarom schrijven? Gedoemd te mislukken. lezers voelen het haarfijn aan als je niet oprecht bent.



Ga dus echt bloggen over iets wat je interesse heeft, en stuur mij de link in een privebericht ;) Als het leuk is om te lezen groei je vanzelf



quote:willemijn80 schreef op 01 oktober 2014 @ 18:23:

@snowy, als je goede content hebt dan vinden de lezers je vanzelf. Je kunt extra promoten door bijv. Facebook erbij in te zetten en op andere blogs te reageren.

Je kunt Wordpress gebruiken of Blogger. Blogger is erg makkelijk in het gebruik.Ik vind blogger echt vreselijk! Wordpress vind ik vele malen fijner!
Alle reacties Link kopieren
quote:sunshine_h schreef op 01 oktober 2014 @ 18:26:

[...]





Klinkt leuk! Mag ik de link? Of kan dat niet ivm reclame?Ik stuur je een privebericht!
Ik heb sinds iets meer dan 2 jaar een eigen blog (wordpress) en dan voornamelijk met recepten, maar ook wat creatieve dingen. Eerste jaar eigenlijk elke week wel een nieuwe post erop, nu wat minder, maar wel vrij regelmatig. Ik zit nu op ong 48.000 views en heb kijkers uit meer dan 60 landen gehad op mijn blog. Een deel zal het niet kunnen lezen omdat het in het nederlands is, maar ja. Oh en ik zet linkjes op Pinterest en Welke.nl . Krijg ik heel veel bezoekers vandaan.
Wordpress vind ik voor een leek best lastig (vergeleken) met Blogger. Maar misschien ben ik niet zo handig

Ik gebruik ze overigens allebei.
Alle reacties Link kopieren
@tenzij

Ik verkoop (interieur)posters en stickers.

De website is nu even offline voor onderhoud.



@ismene

Ik heb nu nog een standaard webshop omdat ik snel wilde beginnen en weinig startkapitaal.

Als het lekker loopt laat ik er een bouwen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf grafisch vormgever trouwens maar van zelf websites bouwen heb ik minimale kaas gegeten :-D
Alle reacties Link kopieren
quote:friezinnetje2014 schreef op 01 oktober 2014 @ 18:37:

Ik heb sinds iets meer dan 2 jaar een eigen blog (wordpress) en dan voornamelijk met recepten, maar ook wat creatieve dingen. Eerste jaar eigenlijk elke week wel een nieuwe post erop, nu wat minder, maar wel vrij regelmatig. Ik zit nu op ong 48.000 views en heb kijkers uit meer dan 60 landen gehad op mijn blog. Een deel zal het niet kunnen lezen omdat het in het nederlands is, maar ja. Oh en ik zet linkjes op Pinterest en Welke.nl . Krijg ik heel veel bezoekers vandaan.Welke.nl ken ik niet, zal eens kijken wat dat is. Ik gebruik overigens ook pinterest ja, krijg daar alleen nog geen bezoekers ia binnen.



Mag ik de link? Recepten zijn altijd leuk namelijk!

En bezoekers uit 60 landen is een hoop!
Alle reacties Link kopieren
quote:van-vert schreef op 01 oktober 2014 @ 18:49:

@tenzij

Ik verkoop (interieur)posters en stickers.

De website is nu even offline voor onderhoud.



@ismene

Ik heb nu nog een standaard webshop omdat ik snel wilde beginnen en weinig startkapitaal.

Als het lekker loopt laat ik er een bouwen :-)Mag ik de link als ie weer online is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven