Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Wat leuk Dreamer! Ik moet jouw blog nog even lekker doorlezen en dat ga ik vandaag lekker even doen!



En hahaha Fientje, inderdaad niet zo heel erg moeilijk xD Misschien ben ik nu wel heel erg herkenbaar maar dan is dat maar jammer... Naam kan toch niet gewijzigd worden toch?
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier vandaag dan maar, Sproetjespost
Later is nu
Ik kom weer even bijlezen!



Wat betreft herkenbaarheid: ik heb gister een aantal tweets zitten verwijderen uit paranoia. Ik heb namelijk mijn eerste volger uit de kennissen kring. Ik wil graag onherkenbaar blijven en kreeg het er een beetje warm van
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet inherent aan je blog, BZB, dat je er warm van wordt?



Maar goed, ik kan het me voorstellen .. Ik vind het met mijn blog al raar, dat ik gelezen word door bekenden.
Later is nu
Haha BZB! Een collega van mij begon gisteren over een blog van me. Tja, ik blog niet anoniem, dus dat kan allemaal gewoon, maar ik moest er toch weer even van slikken. Het voelt af en toe wel wat 'naakt' ofzo dat iedereen kan meelezen. Maar ja, ik wilde hogere bezoekerscijfers en die heb ik nu...
Haha Dreamer; absoluut, maar wel op een andere manier



Skaep, die naaktheid herken ik Maar heb je niet dat je extra oplet wat je post als je weet dat er bekenden meelezen?
quote:Dreamer schreef op 31 augustus 2016 @ 10:51:

Veel plezier vandaag dan maar, Sproetjespost



Dankjewel! Eerst nog even snel de was etc. Dan naar GGD (mweeeeh ikwilgeenprik hahaha). Daarna even struinen bij Hema/Bruna want ik wil een organizer denk ik. Of toch maar voor een normale agenda. Ik wil namelijk ook dat extra papieren in kunnen dus dan is een organizer wel heel handig eigenlijk... Nja. Even kijken. En dan thuisthuis kan ik door je blog gaan!



Vanavond komen mijn ouders weer thuuuuis dus ga ze afhalen van station (niet Schiphol hoor haha). Zijn ze heel blij mee en dan kunnen we meteen ook nog even wat kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Oooh zo'n organizer, die zijn heerlijk! Ik houd mijn agenda al jaren bij in mijn telefoon, gekoppeld aan de gmail-agenda. Reuze makkelijk. Man kan er ook in kijken, zodat we eea gesynchroniseerd hebben. Maar ik miste heel lang het boekje, waar ik losse papiertjes in kon bewaren. Daar heb ik nu mijn schrijfboekje voor, waar ik onderweg ook klad-blogs in kan schrijven.
Later is nu
Telefoon-agenda is ook heel handig maar ik vind het stiekem zo'n gedoe. Ben ik nou de enige die dat vindt? :P

Ik ga inderdaad eerst maar eens kijken of ik het kan vinden, moet niet ook direct zo'n dure worden. Anders gewoon een Hema-agenda van een euro of drie. Lang leve de Hema haha.
Alle reacties Link kopieren
Hema heeft ook leuke organizers.



Voordeel van telefoonagenda is voor mij wel dat het te synchroniseren is. Veel afspraken zet ik erin in de computer.



Veel plezier ook met je ouders, trouwens
Later is nu
quote:BZB schreef op 31 augustus 2016 @ 11:09:

Skaep, die naaktheid herken ik Maar heb je niet dat je extra oplet wat je post als je weet dat er bekenden meelezen?





Ik denk wel bewust na over wat ik wel deel en wat niet. Maar het blijft een beetje schipperen, omdat de kracht van mijn blog nou ook juist is dat hij vrij persoonlijk is. Volgens mij gooi ik geen wilde ontboezemingen in de openbaarheid en bovendien gooi ik er regelmatig een sausje zelfspot overheen. Maar ik hou IRL gewoon niet zo van aandacht en daarom vind ik wat ik deel denk ik al vrij snel een openbaring.
Ik heb een action-schoolagenda van 90 cent, en die werkt heerlijk om mee te slepen naar mijn werk. Ik zorg dat ik belangrijke afspraken erin heb staan, en als ik met mijn leidinggevende moet gaan zitten om mijn rooster voor de komende weken te maken heb ik hem zo erbij gepakt. De agenda van mijn telefoon vind ik verschrikkelijk, al staat daar via-via wel ongeveer alles in. Ik zet namelijk ook alle afspraken in de agenda op mijn tablet, die ik weer met mijn man gedeeld heb. Maar het afspraken in mijn telefoon krijgen vind ik zo'n gehannes, dat ik dat gewoon niet doe. Dan pak ik liever een papieren agenda dus.



Het bloggen gaat op mijn gewone blog even wat minder. Ik merk echt dat ik minder tijd en energie heb nu ik weer ben gaan werken, en daardoor heb ik ook wat minder 'goede inspiratie' zeg maar. Maar dat komt ook wel weer goed.
@schattigmeisje, had jij niet een tijd zonder werk gezeten? Of vergis ik me nu met iemand anders? Zo ja, wat fijn dat je weer werk hebt! Kan me voorstellen dat dat even wennen is.



Ik zit op een frequentie van 1 à 2 blogs per week en tot nu toe heb ik daar voldoende inspiratie voor. Ben ook de hele zomer blijven bloggen. Ik moet zeggen dat meer bezoekers en meer reacties wel stimulerend werkt. Er zijn ook steeds meer mensen die IRL tegen me over mijn blogs beginnen. Bijna altijd positief of complimenteus. Ik zit dus best in een lekkere flow!
Klopt, ik heb behoorlijk lang zonder werk gezeten. Het is dus echt enorm wennen, maar ontzettend fijn
Kan me voorstellen!



Ik krijg nog steeds ongeveer 2 meldingen per dag van pogingen tot inloggen in mijn database. Meestal kansloze pogingen, met gebruikersnaam 'admin' of 'test'. Ik acht de kans erg klein dat ze mijn wachtwoord van 18 tekens gaan kraken, maar irritant is het wel...
Ik wil voor mezelf een planning gaan maken. Ik moet alleen even kijken op welke manier zo'n planning prettig werkt want ik moet bijvoorbeeld ook een weekplanning maken met het eten (het eten gaat zo verschrikkelijk slecht dat ik dat nodig heb.. baal ervan, maar dit is offtopic haha).



Heeft iemand een prettige weekplanner die je duidelijk zichtbaar ergens op kunt hangen in de kamer o.i.d.? Als ik het in een boekje opschrijf, raak ik het of kwijt of ik heb er geen omkijken meer naar. Ik wil het dus ergens ophangen zodat het in zicht blijft. Zodat ik ook kan beslissen hoe ik het met mijn blog ga doen. Ook belangrijk namelijk haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag hier natuurlijk geen reclame maken, maar blogaholic heeft blogplanners, te vinden onder kopje blognieuws. Bedoel je zoiets?



Anders kun je natuurlijk de familieplanners indelen, puur voor jezelf. Die zijn al zo'n beetje te koop, denk ik?
Later is nu
Ik ben zojuist voor het eerst (via een comment) uitgemaakt voor hoer.

Ik had die al veel eerder verwacht, maar toch. Hij heeft een nep email adres gebruikt (anders had ik hem een vriendelijk bedankje gestuurd met wat feedback) en ik kan alleen aan zijn IP zien dat hij in A'dam zit.



Uiteraard sta ik het comment niet toe, maar ik neig heel erg naar naming en shaming in een blog post. Zouden jullie dat doen?
@BZB, ik heb ooit een wijze les geleerd: alles wat je aandacht geeft groeit. Ik zou zo'n post deleten en overgaan tot de orde van de dag.



Mijn bezoekerscijfers zijn een paar dagen geleden enorm ingezakt. Ik denk te weten waar het van komt. Mijn blog stond nmiddels in de lijstjes van een aantal goed gelezen blogs. Dat zijn allemaal blogs van Blogger. En nu heeft Blogger blijkbaar bedacht om alle blogs die niet van Blogger zijn onderaan in die lijstjes te plaatsen. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit in zo'n lijstje gestaan, dus nee

Wel balen in elk geval!



Ik zou het ook geen aandacht geven, BZB. Hij zoekt speciaal jouw blog op met jouw onderwerp. Hoezo zou jij dan een hoer zijn? Gewoon een zielig persoon die geen aandacht genoeg krijgt ofzo
Later is nu
Inderdaad geen aandacht geven verder, BZB. Dan is de lol er waarschijnlijk snel af.
Wauw BZB, wat kinderachtig. Geen aandacht aan geven is inderdaad denk ik ook het beste zoals al gezegd.



En Dreamer, ja zoiets, maar dan ook voor het algemene deel zodat ik bijvoorbeeld ook kan opschrijven wat ik die avond ga eten o.i.d. Ik denk dat ik voor zo'n familieplanner ga en dan dat ik in plaats van namen 'koken', 'blog' en 'school' opschrijf... misschien dat dat ook werkt.
Ik blog op dit moment over het vinden van een baan in het onderwijs en over mijn ervaring als startend leerkracht vorig schooljaar.
Oh, wat leuk! Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig naar waar je dan zoal over schrijft Dus als je hem wilt pb-en (of hier wilt plaatsen): graag
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt mij ook wel leuk

Vooral het zoeken naar een baan, hoeveel kun je daar over schrijven, vraag ik mij zo af. Ik heb namelijk dat ook wel eens als onderwerp bedacht, maar ik zoek niet zo heel erg actief.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven