Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik blog ook nog. Momenteel vooral over lezen en boeken. Pijnblog schiet er een beetje bijin. Fotoblog pak ik komende week weer op, is de bedoeling.
Later is nu
Ik blog ook nog! En het gaat lekker, de nummers schieten steeds weer meer omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Ik blog ook nog steeds. Hele lange periode vrij onregelmatig geblogd, maar nu weer meer regelmaat met een schema. Werkt zoveel beter! Gebruiken jullie ook een blogschema? (Dus wanneer en hoelaat artikelen online komen etc.)
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik gebruik geen schema. Ik heb niet altijd even veel inspiratie. Mijn boekenblog gaat op dit moment goed, maar voor mijn andere blog heb ik niet zoveel inspiratie. Ik probeer wel elke week wat te plaatsen, zodat het blog niet doodbloed.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog! Afgelopen tijd razend druk gehad, maar ondertussen ben ik rustig bezig om mijn website te bouwen. De structuur hoe ik het wil hebben heb ik nu staan. Ondertussen rustig al teksten aan het schrijven om die straks toe te kunnen voegen. Binnenkort lekker een week vrij en dan hoop ik echt veel te kunnen doen. Ik vind het best wel spannend eigenlijk! En trots ben ik ook wel, al heb ik nu nog weinig! Ik hoop straks gewoon een hele mooie site te hebben. Ondertussen lees ik ook veel andere blogs en kijk ik daar nu ook met andere ogen tegen aan. Dat vind ik wel leuk, dat absoluut niet. En ook al heb ik de structuur nu staan, het kan best zijn dat later iets toch niet helemaal bevalt, dat zien we dan wel weer. Ik begin aardig door te krijgen hoe ik dingen moet aanpassen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog! Afgelopen tijd razend druk gehad, maar ondertussen ben ik rustig bezig om mijn website te bouwen. De structuur hoe ik het wil hebben heb ik nu staan. Ondertussen rustig al teksten aan het schrijven om die straks toe te kunnen voegen. Binnenkort lekker een week vrij en dan hoop ik echt veel te kunnen doen. Ik vind het best wel spannend eigenlijk! En trots ben ik ook wel, al heb ik nu nog weinig! Ik hoop straks gewoon een hele mooie site te hebben. Ondertussen lees ik ook veel andere blogs en kijk ik daar nu ook met andere ogen tegen aan. Dat vind ik wel leuk, dat absoluut niet. En ook al heb ik de structuur nu staan, het kan best zijn dat later iets toch niet helemaal bevalt, dat zien we dan wel weer. Ik begin aardig door te krijgen hoe ik dingen moet aanpassen!
Koekkie, het klinkt alsof je super bezig bent!

Ben je er wel van bewust, dat een blog regelmatig een artikel/post/stuk tekst toegevoegd krijgt? Je leest nu alsof je alles op de achtergrond schrijft, om het vervolgens in één keer erop te zetten en dan statisch zo te laten namelijk. Voor je SEO is het ook beter om elke week iets te schrijven dan om alles in één keer erop te zetten trouwens, zegt men
Alle reacties Link kopieren
Lekker Koekie, dat het opschiet
Later is nu
quote:schattigmeisje schreef op 14 februari 2017 @ 07:53:

Koekkie, het klinkt alsof je super bezig bent!

Ben je er wel van bewust, dat een blog regelmatig een artikel/post/stuk tekst toegevoegd krijgt? Je leest nu alsof je alles op de achtergrond schrijft, om het vervolgens in één keer erop te zetten en dan statisch zo te laten namelijk. Voor je SEO is het ook beter om elke week iets te schrijven dan om alles in één keer erop te zetten trouwens, zegt men Misschien bedoelt ze dat ze bij de start al wat stukjes heeft staan. Ik ga over enkele weken beginnen met een boekenblog en dan wil ik dat er minimaal 10 blogspots staan. Anders is het wel heel kaal. En dan minimaal 3 tot 5 keer iets per week posten. Het liefst werk ik wel vooruit. Ongeveer een maand.
Alle reacties Link kopieren
Schattig meisje,

Ik ben hem nu aan het opbouwen inderdaad. Dit zijn statische teksten, voornamelijk informatief. Maar.... ik wil ook een blog op mijn website en het is de bedoeling dat ik dan straks wekelijks er wat op zet. Heb een paar onderwerpen die ik wekelijks terug wil laten komen.



Fientje,

Ik vind lezen heerlijk, maar kom er alleen in de vakantie aan toe.... boekenblog zou bij mij dus aardig leeg blijven vrees ik! Maar het klinkt wél goed!
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk, een boekenblog. Zolang je blijft lezen is er altijd wat te schrijven, dat scheelt ook
Later is nu
Ja heb er onwijs veel zin. Ik lees elke dag zoveel, dat komt wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd.

Ik wil ook wel graag boekenblogs lezen, maar dat komt zo in het vaarwater van het boeken lezen
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 15 februari 2017 @ 18:35:

Ik ben benieuwd.

Ik wil ook wel graag boekenblogs lezen, maar dat komt zo in het vaarwater van het boeken lezen
Herkenbaar En ondertussen kom ik juist op zoveel leuke boeken om te lezen door die blogs, waardoor mijn stapel te lezen boeken groeit, en ... Whiiiieeee allemaal smoesjes om me thuis op te sluiten met lezen Oftewel: ik ben helemaal gek op boekenblogs
Ik ben echt zo jaloers dat jullie zoveel lezen. Ik las vroeger ook echt enorm veel, maar sinds ik onbeperkt op internet kan blijf ik altijd veel te lang plakken op Facebook en forums Weet je wat? Ik ga nu de laptop uitzetten en een boek pakken. Beloofd!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedacht laatst al dat ik misschien met m'n baan moet stoppen, zodat ik meer kan lezen

Eerst dat miljoen maar winnen bij welke loterij dan ook, anders gaat dat 'm niet worden (en dan wil ik het waarschijnlijk nog niet.. maar misschien kan ik dan een baan vinden in de boekenwereld)
Later is nu
Haha ik zit vaak in mijn pauze te lezen, of als het op mijn werk als telefoniste erg rustig is (vrijdagmiddag leesmiddag ). Ook ik zit vaak wel eigenlijk teveel te forummen en zo hoor. Of dus blogs te lezen haha.
Maar Dreamer wil je nu al in een boekenwinkel werken? Als dat je droom is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik dat niet kan, veel staan en slepen enzo. Verder lijkt dat me heerlijk!

Ik dacht dus meer in de uitgeverswereld.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
(En daar doe ik wel een opleiding voor, maar met een miljoen achter de hand is lerend freelancen meer mogelijk, zeg maar )
Later is nu
Ja snap ik. Goed dat je een opleiding volgt. Wie weet!
Ik zag net ook de boekbloggersoverzicht van Hebban. Wel leuk om te kijken wie ik wil volgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm ook bekeken, maar weet inmiddels, na jaaaren en jaaaren internet, dat ik niet én forum én blogs kan volgen. Ik volg een paar blogs, maar als ik ook nog een leven wil hebben naast internet (soms twijfel ik daaraan) dan is het gewoon niet vol te houden
Later is nu
quote:Bumba1985 schreef op 16 februari 2017 @ 08:56:

Ik ben echt zo jaloers dat jullie zoveel lezen. Ik las vroeger ook echt enorm veel, maar sinds ik onbeperkt op internet kan blijf ik altijd veel te lang plakken op Facebook en forums

Herkenbaar! Ik heb het zelfs in de trein. Dan heb ik een boek mee, maar ga ik de hele tijd op mijn telefoon twitter, FB en Bloglovin zitten checken... Zucht...



Ik schreef hier eerder mee onder een andere nick (ook een dier). Ben nog steeds aan het bloggen. Ik blog nu zo'n anderhalf jaar en heb ik die tijd ongeveer 90 blogposts geschreven. Merk wel dat er zo langzamerhand wat metaalmoeheid begint op te treden. Misschien de frequentie maar even iets omlaag brengen.



Las een leuk onderzoekje onder ruim 1000 bloggers. De trends: lagere frequentie, langere posts en meer schrijftijd per post: https://www.orbitmedia.com/blog/blogger-trends/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven