Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:knuffeltijgetje schreef op 23 oktober 2014 @ 17:16:

Ik heb tot nu toe een random generator gebruikt, omdat dat het eerlijkst is als je mensen mee laat doen op basis van likes/volgers en/of simpelweg een reactie dat ze mee willen doen.



Als ik bewust iemand zou willen kiezen, zou ik mensen vragen zo creatief mogelijk antwoord te geven op een vraag, en daaruit het antwoord kiezen dat ik het leukst vind.Ik heb het ook random gedaan nu, was benieuwd hoe anderen dat doen Bij een volgende winactie die er aan komt kies ik samen met het bedrijf het best gemotiveerde antwoord uit, maar dat past ook bij het product dat ik dan weg geef
Alle reacties Link kopieren
quote:knuffeltijgetje schreef op 23 oktober 2014 @ 17:18:

Oh ja, en een foodblog is best nog wel een hoop werk, heb ik gemerkt

Wel relatief lastig dat ik net begonnen ben nu het donkerder wordt: daardoor is het moeilijker om mooie foto's te maken, die niet óf donker, óf raar geflitst zijn. Maar tot nu toe doen we het aardig geloof ik. Niet geweldig (kan wat dat betreft niet wachten tot het weer lente wordt haha) maar ...Ja klopt. Bedenken wat je gaat maken, daar de boodschappen voor doen, het koken, het recept uitschrijven, mooi op de foto zetten, artikel schrijven. Gaat werk inzitten!
Klopt! Maar ik vind het wel ontzettend leuk, juist omdat nu duidelijk is wát ik ervoor doe. Bij mijn normale blog gaat er ook veel tijd in zitten (zeker het boeken-stuk, die boeken moeten ook gelezen worden bijvoorbeeld, wat een straf toch ), maar dat gaat veel geleidelijker.
Dat lijkt mij ook knuffeltijgetje! Mooie en aantrekkelijke foto's maken van een gerecht is volgens mij nog best lastig.



Mijn blog loopt goed en sinds kort heb ik er een Facebookpagina bij, om alle updates daarop te zetten en alle extra dingetjes die ik niet op mijn blog kwijt kan, maar ik wil dus binnenkort een winactie organiseren om meer likers te krijgen

Maar is dat nou binnenkort niet meer mogelijk? Ik dacht zoiets gelezen te hebben! Weten jullie daar iets van?
Alle reacties Link kopieren
quote:knuffeltijgetje schreef op 24 oktober 2014 @ 20:24:

Klopt! Maar ik vind het wel ontzettend leuk, juist omdat nu duidelijk is wát ik ervoor doe. Bij mijn normale blog gaat er ook veel tijd in zitten (zeker het boeken-stuk, die boeken moeten ook gelezen worden bijvoorbeeld, wat een straf toch ), maar dat gaat veel geleidelijker.Ja ik snap wat je bedoelt
Alle reacties Link kopieren
quote:doortje87 schreef op 24 oktober 2014 @ 20:30:

Dat lijkt mij ook knuffeltijgetje! Mooie en aantrekkelijke foto's maken van een gerecht is volgens mij nog best lastig.



Mijn blog loopt goed en sinds kort heb ik er een Facebookpagina bij, om alle updates daarop te zetten en alle extra dingetjes die ik niet op mijn blog kwijt kan, maar ik wil dus binnenkort een winactie organiseren om meer likers te krijgen

Maar is dat nou binnenkort niet meer mogelijk? Ik dacht zoiets gelezen te hebben! Weten jullie daar iets van?Opschieten! Tot 4 november mag dat namelijk wel. Daarna niet meer!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een eigen blog. Ik blog over mijn persoonlijke leven en heel soms krijg ik een opdrachtje om een review te schrijven. Super leuk!



@Tenzij: Mag je straks geen winacties meer houden of begrijp ik het verkeerd?
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Ik heb ook een blog, maar gebruik het meer als een soort dagboek.. om van me af te schrijven..
Dat kan ook heel fijn zijn, iets om van je af te schrijven. Ik gebruik daar zelf liever een word-bestand voor, maar kan me ook voorstellen dat het heerlijk afsluit als je op 'publish' klikt.



@_dahlia je mag nog wel winacties houden, maar niet meer als voorwaarde stellen dat ze je fb-pagina liken om te kunnen winnen. De 'share-like-and-win'-acties mogen niet meer. Maar als je een winactie wilt houden zijn er genoeg andere manieren: door mensen te laten reageren bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat wist ik helemaal niet! Goed om te weten!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
verwijderd wegens privacy
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie ook samenwerkingen aan met bedrijven/webshops die een review willen op je blog?
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
quote:elfquest24 schreef op 01 november 2014 @ 21:42:

Oh ik zag dat ik hier een blogadres mag achterlaten, zolang het niet commercieel is.. Mijn blog is: http://abortusofkindhouden.blogspot.nl/ en die van jullie?Heftige blog
quote:_dahlia schreef op 07 november 2014 @ 09:23:

Gaan jullie ook samenwerkingen aan met bedrijven/webshops die een review willen op je blog?Ik heb het nog niet aan de hand gehad, maar voor mij ligt het er heel erg aan of het op mijn blog past, en dan nog wat ik ervoor krijg zeg maar. En of ik mag vermelden dat het om een samenwerking gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een blog, leuke bezigheid! Er gaat veel meer werk in zitten dan mensen denken. Heb het een jaar echt dagelijks gedaan maar moet toch bekennen dat sinds ik weer werk ik nog niet de puf/zin meer heb gehad om het te onderhouden. Erg jammer! Ik vraag mij echt af hoe anderen dit doen. Ik lees namelijk ook vaak dat mensen fulltime werken en dan ook nog een dagelijks een artikel online zetten... Respect!

Ik werk wat dat betreft slecht 30 uur maar heb er totaal geen puf meer voor, terwijl ik inspiratie genoeg heb.

Hopelijk komt het ooit nog terug..
quote:eldorado schreef op 07 november 2014 @ 09:33:

[...]



Heftige blog



Ja dat kan ik me voorstellen. Het is meer een dagboek, waar ik van me afschrijf en dus ook dingen verwerk. Gelukkig kan dat op een blog anoniem.



Waar gebruiken anderen hun blog voor?
Mijn ene blog is vooral een stuk 'bezig blijven'. Ik sinds zit ik met mijn studie stopte zonder werk, en kan er niet tegen om helemaal niets te doen. Daarbij ben ik altijd al gek geweest op schrijven en was ik al bezig met een persoonlijke blog, dus was het voor mij een logische stap om me te gaan verdiepen in dingen als SEO, hoe schrijf ik goede posts, etc., en zo mijn hobby te combineren met mezelf blijven ontwikkelen.



Mijn foodblog is ontstaan omdat onze financiële situatie iets lastiger bleek dan ik dacht. We lopen sinds ruim twee weken bij de voedselbank, en moeten het verder doen met weinig geld. Ik zat toch al in het bloggen, en besloot de situatie positief om te buigen en er iets creatiefs mee te gaan doen. Maffe, goedkope en toch lekkere recepten bedenken en vast leggen en zo.
quote:knuffeltijgetje schreef op 23 oktober 2014 @ 17:18:

Oh ja, en een foodblog is best nog wel een hoop werk, heb ik gemerkt

Wel relatief lastig dat ik net begonnen ben nu het donkerder wordt: daardoor is het moeilijker om mooie foto's te maken, die niet óf donker, óf raar geflitst zijn. Maar tot nu toe doen we het aardig geloof ik. Niet geweldig (kan wat dat betreft niet wachten tot het weer lente wordt haha) maar ...Klopt, foodbloggen is best intensief. Heb soms weken dat ik écht geen zin heb om weer alles netjes op de foto te zetten en uit te schrijven. Gelukkig heb ik een 'voorraadje' blogposts al klaarstaan dus ik kan nog even vooruit. Zeker in de winter is het lastig. Ik kook vaak vooruit en maak dan 's middags al de foto's, of de volgende dag. Flitsen doe ik nooit, moet ik toch in het donker foto's maken dan zet ik het bord onder de helderste lamp en met een witte ondergrond. En dan een beetje bewerken zodat het nog ergens op lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Op dit moment heb ik geen blog, maar ideeën genoeg. Ik vraag mij af, bloggen jullie in het Nederlands of Engels. En merk je ook verschil mbt bezoekers aantallen?
Ik (foodblog) blog in het Nederlands. In het Engels is het aanbod zoveel groter dat het veel lastiger is een beetje bovenaan te komen in Google etc. Natuurlijk kun je ook een veel groter publiek aanspreken, maar toch...In het Engels bestaat bijna alles al, zeg maar. In het Nederlands heb je meer de kans om origineel te zijn als blogger zijnde. Is mijn visie ;)
quote:nautic schreef op 16 november 2014 @ 10:48:

Leuk topic!

Op dit moment heb ik geen blog, maar ideeën genoeg. Ik vraag mij af, bloggen jullie in het Nederlands of Engels. En merk je ook verschil mbt bezoekers aantallen?Engels. Goede taaloefening, en ik vind het lollig om lezers uit de hele wereld te hebben. Ook al zijn het er heel weinig
Elfquest Wat een blog heb je. Ben er heel erg van onder de indruk, en vooral ook van jou. Wat ben jij een sterke vrouw.
quote:ztrdg schreef op 16 november 2014 @ 10:00:

[...]



Klopt, foodbloggen is best intensief. Heb soms weken dat ik écht geen zin heb om weer alles netjes op de foto te zetten en uit te schrijven. Gelukkig heb ik een 'voorraadje' blogposts al klaarstaan dus ik kan nog even vooruit. Zeker in de winter is het lastig. Ik kook vaak vooruit en maak dan 's middags al de foto's, of de volgende dag. Flitsen doe ik nooit, moet ik toch in het donker foto's maken dan zet ik het bord onder de helderste lamp en met een witte ondergrond. En dan een beetje bewerken zodat het nog ergens op lijkt.

Wij hebben een paar erg fijne lampen staan heb ik gemerkt, als het wat schemerig is lijkt het met die lampen op wit alsnog of ik met daglicht foto's gemaakt heb. Moet ik wel zo af en toe een snijplank of zo in de woonkamer zetten, maar ach ... dat scheelt een hoop.



Ik blog in het Nederlands trouwens. Mijn Engels is behoorlijk goed, maar ik heb gemerkt dat dat toch een stuk moeilijker vol te houden is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een persoonlijke blog. Ooit begonnen toen ik de diagnose fibromyalgie kreeg, nu blog ik over mijn leven en alles wat ik leuk vind! Ik denk ook dat dat een stuk minder intensief is dan bijv. een food of beautyblog.
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Ik maak de foto's voor mijn blog ook overdag, anders krijg je niet zulke mooie foto's.

Leuk dat er meerdere met een foodblog zijn!

Het is zeker heel veel werk. Hoeveel posten jullie? Ik de ene week 2 en de andere week 3. Naast een fulltime baan en een huishouden is dat echt het maximale.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven