Een eigen (gratis) website maken, waar?

10-07-2013 21:22 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik van plan om een eigen website te gaan maken, en vroeg me af of iemand een idee/ervaring heeft waar je dat het beste kan doen.

Ik ben als op een site bezig maar daar vindt ik de lay outs niet mooi en ik kan geen nieuwe pagina's toevoegen. (heb al een help mail verzonden).

Ik heb geen kennis met html codes, wil beginnen met een gratis site. En geen stiekeme dingen waar je dan toch weer aan vast zit of voor moet betalen. En het liefste natuurlijk geen reclame op mijn site die ik er niet op wil hebben.



Iemand tips?



Oh op google heb ik natuurlijk zelf al gekeken maar dan zie ik door de bomen het bos niet meer, daarom graag mensen met ervaring.
Een gratis site, zonder reclame. Ehhh...wie betaald de maker dan?
Was er niet zoiets als punt TK?



Zit je wel met een hoop reclamezooi op je site.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een wordpress site doen. Heb je ook keus uit miljoenen themes en designs.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je kunnen doen met de site? Een blog bijhouden? Foto's plaatsen? Bedrijf promoten? Webwinkel opzetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een site maken voor cupcakes/taarten dat ik er foto's op kan zetten van wat ik heb gemaakt en wat mensen kunnen bestellen.

Eventueel een blog bijhouden, maar dan heel klein niet om elke dag op te schrijven maar om af en toe als er wat bijzonders is op te schrijven.

Simpel maar wel met een mooie lay out.
Alle reacties Link kopieren
quote:aapie schreef op 10 juli 2013 @ 21:22:

Ik ben als op een site bezig maar daar vindt ik de lay outs niet mooi en ik kan geen nieuwe pagina's toevoegen. (heb al een help mail verzonden).

Ik heb geen kennis met html codes, wil beginnen met een gratis site. En geen stiekeme dingen waar je dan toch weer aan vast zit of voor moet betalen. En het liefste natuurlijk geen reclame op mijn site die ik er niet op wil hebben.

Gratis, maar wel zelf pagina's kunnen toevoegen en ook de layout bepalen en geen reclame op je site. Ik denkt dat je op utopia.com uitkomt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Penelope, die sites zijn er wel want ik ben er dus al op bezig alleen bieden ze dan natuurlijk ook betaalde pakketten aan en als je een domein wil moet je die ook kopen.
Ja, wordpress.com
Alle reacties Link kopieren
quote:aapie schreef op 10 juli 2013 @ 21:30:

Penelope, die sites zijn er wel want ik ben er dus al op bezig alleen bieden ze dan natuurlijk ook betaalde pakketten aan en als je een domein wil moet je die ook kopen.



Wat raar zeg, dat je moet betalen voor een eigen domeinnaam!

Tjee, wat denk je nou, dat providers die gratis kunnen registreren? Voor niets gaat de zon op...



Jij geeft je cupcakes ook niet gratis weg toch?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Als het bestellen en betalen niet via de website hoeft te gaan maar bestellen bijvoorbeeld via mail en betalen via overschrijving, is wordpress idd een goede start. Als ik me niet vergis kun je daar later (tegen betaling) wel een bestel-module aan hangen en is paypal en ideal ook te integreren.



Wordpress kan in het begin even lastig zijn maar het went snel en de sky is de limit. Idd enorme keuze in layout en foto's zijn m.i. makkelijk toe te voegen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon via Google doen..

Gratis, makkelijk WYSIWYG (what you see is what you get)



Mijn taartenwebsite heb ik daar ook in gebouwd.. heeft alles wat je nodig hebt, en je kunt je picasa foto albums prima delen voor elk onderdeel..



En zolang je ''hobby-bakster" bent mag je toch geen prijzen vermelden of 'bestel opties' op je site zetten.. dus gewoon meer een info site..
Alle reacties Link kopieren
Wordpress is een goede optie. Maar als je je site bij Wordpress zelf host ben je wel beperkter wat betreft layouts, codering etc...



Voor een webwinkel is mijnwebwinkel.nl misschien iets?
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 10 juli 2013 @ 21:29:

[...]





Gratis, maar wel zelf pagina's kunnen toevoegen en ook de layout bepalen en geen reclame op je site. Ik denkt dat je op utopia.com uitkomt.Uhm, ik kom dan op een site van wierook e.d.
Alle reacties Link kopieren
quote:Juultje schreef op 10 juli 2013 @ 21:33:

[...]





Wat raar zeg, dat je moet betalen voor een eigen domeinnaam!

Tjee, wat denk je nou, dat providers die gratis kunnen registreren? Voor niets gaat de zon op...



Jij geeft je cupcakes ook niet gratis weg toch?Je hoort mij toch nergens zeggen dat dat raar is? Er wordt iets gevraagd waar ik op reageer. Niet zo kattig gelijk.
Alle reacties Link kopieren
https://sites.google.com
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens Strato gebruikt, voor een stichting zonder geld. Niet gratis, wel goedkoop
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 10 juli 2013 @ 21:30:

Ja, wordpress.comDank je en ook degene die dat al eerder schreef, die ga ik later even bekijken!
quote:aapie schreef op 10 juli 2013 @ 21:30:

Penelope, die sites zijn er wel want ik ben er dus al op bezig alleen bieden ze dan natuurlijk ook betaalde pakketten aan en als je een domein wil moet je die ook kopen.Nou, dan ben je klaar toch?
quote:aapie schreef op 10 juli 2013 @ 21:37:

[...]





Uhm, ik kom dan op een site van wierook e.d.Sorry, geen nuttige bijdrage, maar:
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 10 juli 2013 @ 21:42:

[...]





Nou, dan ben je klaar toch?



Ja hoor, bedankt voor al je hulp! Voor jou ben ik klaar!



Van de rest hoor ik graag nog tips.
Ik met je mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperGoomba schreef op 10 juli 2013 @ 21:45:

[...]

Sorry, geen nuttige bijdrage, maar:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nou.. mijn belangrijkste tip is : GEEN prijzen op je website vermelden..

Aan de belastingdienst / HBD en kvk ben je vele malen meer kwijt dan een domeinnaampje of website bouw pakket..



Hou het lekker bij een facebook pagina, deel je foto's daar met je vrienden en familie en ga niet 'te koop' lopen met je cupcakes..
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensual_D schreef op 10 juli 2013 @ 21:34:

Gewoon via Google doen..

Gratis, makkelijk WYSIWYG (what you see is what you get)



Mijn taartenwebsite heb ik daar ook in gebouwd.. heeft alles wat je nodig hebt, en je kunt je picasa foto albums prima delen voor elk onderdeel..



En zolang je ''hobby-bakster" bent mag je toch geen prijzen vermelden of 'bestel opties' op je site zetten.. dus gewoon meer een info site..



Hoi Sensual_D,

Dank je! Die ga ik ook later bekijken, handig dat het ook gewoon in het NL is.

Ik zou je site wel willen bekijken! Misschien kan je die in een prive berichtje toesturen? Mag ik vragen hoe je dat weet dat je geen prijzen mag noemen als je hobby bakster bent? Want ik heb een paar keer met de kvk gemaild voor de regels en daar zeiden ze niks over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven