Eens op internet - voor altijd op internet?

19-01-2016 20:04 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat is wat ik altijd heb begrepen: plaats nooit informatie op internet die je later niet meer wilt terug zien, want alles wat je ooit op internet hebt gezet blijft voor altijd traceerbaar.



Nu zou ik vandaag graag willen dat het waar was. Ik ben op zoek naar iets waarvan ik weet dat het tot voor kort op internet stond, maar wat ik niet meer terug kan vinden. Dat klinkt spannender dan het is, het gaat om een vacaturetekst die nu niet meer online staat maar die ik toch graag nog eens zou zien.



Is die nog op de een of andere (legale) manier terug te vinden?
Alle reacties Link kopieren
Google cache al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb ik geprobeerd maar ik weet niet zeker of ik het goed doe.

Als ik dat probeer krijg ik een paginaversie van afgelopen maandag.



Is het zo dat je dan een versie van de pagina krijgt van een moment dat Google zelf heeft bepaald?

Of kun je daar zelf ook in sturen?



Ik zoek eigenlijk het begin van deze maand.
Alle reacties Link kopieren
De Wayback machine dan? https://archive.org/web/
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is niet altijd waar. Als de websitehouder de pagina verwijderd is deze na een paar dagen nooit meer terug te vinden. Daarom moet je ook altijd de websitehouder contacteren als je informatie verwijderd wilt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ah oke, en als de websitehouder het heeft verwijderd is het dus echt weg.

Logisch ook natuurlijk, maar jammer.
Is niet waar. Als je in de waybackmachine staat is verwijderen van je eigen website niet genoeg
Alle reacties Link kopieren
Maar die geeft niet de volledige pagina weer. Alleen hoofdinfomatie. En bij een vacature staat de tekst te kort op de website voor de catch.
Kwestie van geluk/pech. Ik heb meer dan eens vacatures zo terug gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel even geprobeerd, maar in dit geval pech ipv geluk.
Alle reacties Link kopieren
Tja als het over naaktfoto's gaat, dan heb je gelijk. Maar een vaccaturetekst wordt als het goed is niet zoveel verspreid.



Misschien een idee om gewoon het bedrijf te bellen/mailen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven