Eerste E-reader...

02-07-2016 17:12 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Enkele maanden geleden plaatste ik hier een topic om te vragen waar je ergens goedkope Engelse boeken kon kopen. Heel wat van jullie gaven me het idee om een ereader aan te schaffen. Op dat moment wou ik er niet veel van weten, maar denk dat ik nu toch overtuigd ben om er een aan te kopen.



Ik ben echt een groentje op vlak van E-readers. Heb ondertussen wel al enkele dingen hierover gelezen op het net. Ik heb ook al op enkele webshops gekeken zoals Bol.com, mediamarkt..



Daaruit blijkt dat er toch grote prijs verschillen zijn. €59 - €400 .



Ik weet dus niet welke een goede is en welke niet. Welke ereader hebben jullie en raden jullie aan? En voor welke redenen?



Alvast bedankt om me te helpen.



Aurelie
Alle reacties Link kopieren
Kobo Aura. Prima ding, niet overdreven duur.

Tip: neem er één met schermverlichting, dan kan je ook in het donker lezen.
Kobo H2O



Wat een feest
Alle reacties Link kopieren
Kobo Glo HD en ik ben ook pas net om. Had ik veel eerder moeten doen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Sony. Maar die worden niet meer gemaakt. Kobo is nu nr 1 in verkoop. Hoor alleen van vrienden vaak dat ie vastloopt. Maar wat je ook koopt: koop er een met verlicht scherm. Ik loop nog te prutsen met zo'n hoes met lampje....
Bij de mediamarkt twee maanden geleden een refurbished Kobo gekocht. Top ding! Koste dacht ik 70 of 80 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al aan mijn derde Kobo Glo HD toe sinds eind december. Gelukkig allemaal wel garantiewerk, maar toch. De eerste liep onherstelbaar vast. In de tweede bleef het oplaadsnoer niet zitten omdat de opening te groot was. Met de derde gaat het vooralsnog prima. Hij leest heel fijn. Maar echt heel enthousiast ben ik dus nog niet.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een paar jaar de Kobo Glo. Nog nooit vastgelopen en het lampje is erg fijn.
quote:haantje69 schreef op 02 juli 2016 @ 17:22:

Ik heb een Sony. Maar die worden niet meer gemaakt. Kobo is nu nr 1 in verkoop. Hoor alleen van vrienden vaak dat ie vastloopt. Maar wat je ook koopt: koop er een met verlicht scherm. Ik loop nog te prutsen met zo'n hoes met lampje....Ik heb ook Sony! Superfijn ding. Prutsen met een hoes met ingebouwd lampje hoeft niet. Ik vind het juist heel fijn dat het scherm niet verlicht is. Leest toch fijner als je ogen moe zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomsoep schreef op 02 juli 2016 @ 17:30:

Ik heb al een paar jaar de Kobo Glo. Nog nooit vastgelopen en het lampje is erg fijn.Plus 1, hier precies hetzelfde.
Niks moet, Niksen mag
Alle reacties Link kopieren
Is de KOBO GLO HD ook goed om aan het zwembad te liggen? Dus waterbestendig?
quote:AurelieVD1989 schreef op 02 juli 2016 @ 17:45:

Is de KOBO GLO HD ook goed om aan het zwembad te liggen? Dus waterbestendig?Nee. Koop de H2O
Alle reacties Link kopieren
quote:Sproetjespost schreef op 02 juli 2016 @ 17:38:

[...]





Ik heb ook Sony! Superfijn ding. Prutsen met een hoes met ingebouwd lampje hoeft niet. Ik vind het juist heel fijn dat het scherm niet verlicht is. Leest toch fijner als je ogen moe zijn.Maar als je op de bank zit te lezen met een paar katten op schoot en het wordt steeds donkerder en het lettertype steeds groter zetten om toch maar te kunnen blijven lezen helpt niet meer, dan is zo'n lampje misschien toch wel een beetje handig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Kobo glo ook. Wel een wat oudere inmiddels die de neiging heeft soms vast te lopen.





Ik zag dat Aldi nu ook eentje in de aanbieding heeft. Aldi heeft goede electronica/zwartgoed over het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het lampje ook uitzetten hè? En dimmen. Dat is wel ideaal.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_ ... 20487.html
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 02 juli 2016 @ 17:52:

Je kan het lampje ook uitzetten hè? En dimmen. Dat is wel ideaal. hoe komen ze er op he
Alle reacties Link kopieren
De koboH20 heb ik en ik ben er zo enorm blij mee!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Kobo H20, erg blij mee
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zeven jaar gedaan met mijn AV vision. Superreader was dat, maar ja toen wisten we niet beter. Worden helaas ook niet meer gemaakt. Nu heb ik een Kobo Glo HD. Wat een prutsding zeg. Bij veel boeken die ik wil lezen krijg ik een melding dat het boek voltooid is. Terwijl ik dan net pas wil beginnen. Opnieuw op "ongelezen" zetten en weer aantikken helpt niet. Na één bladzijde geeft ie weer voltooid aan. Zeer irritant. En vaak gaat hij bladzijden terug in plaats van vooruit.

Als je in het donker wilt lezen is een lampje niet te missen.
Alle reacties Link kopieren
Neem er in elk geval een met een lampje! Ik heb de Kobo Glo HD, zeer tevreden.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Kindle voyage, heerlijk apparaat. Verlichting kan je op automatisch dimmen zetten en boeken koop je in de Kindle store. Bij bol.com of elders kan ook, dan moet je ze converteren met Calibre. Zó gedaan.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Ik heb de simpelste versie van Amazon Kindle en ik vind het ideaal. Geen toeters en bellen gewoon gemakkelijk een boek te lezen. Ook erg makkelijk met synchroniseren van zowel Nederlands als Engels talige boeken. Die van mij was ongeveer €70.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Tolino. Duits merk. Schermverlichting kan aan en uit. Is waterbestendig, dus kun je in bad ook mee lezen. Fijn ding.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kobo glo. Super ding!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven