eigenaar van een ring terugvinden via twitter of zoiets

09-08-2015 16:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net terug van vakantie in Kroatië. Toen we al lang en breed onderweg waren, vertelde mijn oudste zoon dat hij een gouden ring had gevonden in de zee. Het is waarschijnlijk een trouwring, met een naam en datum erin gegraveerd. Waarschijnlijk is het een oost-Europese naam, het is in elk geval niet iets heel bekends. Ik dacht dat ik misschien via internet de eigenaar op zou kunnen sporen, met twitter of zo. Maar omdat ik nog nooit twitter heb gebruikt, weet ik niet goed hoe ik het aan kan pakken dat het bericht ook in Kroatië gelezen wordt. Iemand een idee hoe je dat het best kunt aanpakken?
..
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je zoon dat hij het niet heeft aangegeven bij jullie? Doet er niet toe aan de vraag. Ik zou denk ik het via twitter proberen of anders via VVV of ambasade in het land, ja beetje omslachtig. Of vertrouw je de mensen van je hotel/appartement/camping enz dat zij zorgen dat het bij de juiste persoon terecht komt?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het op Facebook zetten met het verzoek het zo veel mogelijk te delen, succes verzekerd.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
Ja, via FB kan natuurlijk ook. Ik heb alleen niet zo veel FB-contacten en vrijwel geen enkele over de grens, dus ik weet niet of het bericht dan wel heel ver verspreid zal raken. Ik dacht dat Twitter wat dat betreft sneller en verder ging, maar ik weet het niet.



Zoon is 8 en hij had hem samen met zijn broertje van 6 opgedoken bij het snorkelen. In eerste instantie speelden ze dat ze een echte schat gevonden hadden die ze goed verstopt hadden zodat de dieven hem niet konden vinden (beetje ruime fantasie, die twee), daarna zijn ze het hele ding vergeten en pas veel later herinnerden ze het zich weer en vertelden ze het aan mij. De ring heeft wel heel lang in het water gelegen, dat is hem wel aan te zien, dus het niet zo dat iemand hem net verloren had, denk ik. Het was zomaar bij een strandje in the middle of nowhere, dus ik kan ook niet de camping of zo bellen om te vragen of er ergens een ring als vermist is opgegeven. Maar toch lijkt het me leuk om de eigenaar terug te vinden. Desnoods gaan we hem volgend jaar zomer persoonlijk weer afleveren, haha.
..
Ik heb na de scheiding van mijn ex mijn trouwring ook in de zee gesodemieterd. Heel ver weg geworpen. Dat de vissen er maar veel plezier van mochten hebben. En volgens mij doen heel veel mensen dat met hun trouwring na een scheiding. Ik ken er zelf alleen al drie



Ik zou me doodschrikken als er een blij gezin op de wijze; "Tadaaaaa, kijkt u eens!!! We zijn maanden met man en macht naar u op zoek geweest maar hier is ie dan, uw trouwring" bij me op de stoep zouden staan. En dan twee van die verwachtingsvolle kinderkoppies erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn trouwring ook vanaf een boot in de zee gegooid. Ik wil hem niet terug hahaha.



Facebook is de beste manier denk ik en google natuurlijk.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Als je geen netwerk hebt zit je op twitter ook maar in de lucht te kletsen. Je zult daar tenslotte volgers moeten hebben die jouw berichtje lezen.

Je kunt het ook met foto en vindplaats op dit forum zetten zodat mensen met internationale netwerken op hun social media kunnen delen. Zou wel iets achterhouden van de beschrijving op de ring, zodat alleen degen die werkelijk weet wat er op staat aanspraak op de ring kan maken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Geen tips maar zonde van die weggegooide trouwringen! Persoonlijk had ik hem verkocht voor de goudwaarde.
Ja haja zou wat zijn. Is het niet verloren maar bewust in zee gedumpt of waar dan ook, komt TO aan :-)



Ik zou een fb account en/of twitter account openen met als account naam, de naam die in de ring staat. En dan een bericht plaatsen in het engels dat je een ring hebt gevonden. Bepaalde details weglaten natuurlijk, zoals een datum die in de ring staat vermeld of misschien zit er een steentje in. Wat dan ook. Grote kans dat iemand eens googled op deze naam en zo hopelijk de ring bij de gelukkige eigenaar terecht komt.
quote:iloveyouthemost schreef op 09 augustus 2015 @ 17:50:

Geen tips maar zonde van die weggegooide trouwringen! Persoonlijk had ik hem verkocht voor de goudwaarde.Dat werkt echt niet net zo bevredigend. Die paar tientjes. Zo veel levert een ring echt niet op.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde hem ritueel verbranden met voodoo poppen etc haha, dus het weggooien in zee was het minst wraakzuchtig en geweldadig.

Verkopen, dan had ik geld wat met hem verbonden was en een herinnering of een prulletje wat met dat geld gekocht was. Nee dank je.

That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:O.L.L.A schreef op 09 augustus 2015 @ 18:48:

Ik wilde hem ritueel verbranden met voodoo poppen etc haha, dus het weggooien in zee was het minst wraakzuchtig en geweldadig.

Verkopen, dan had ik geld wat met hem verbonden was en een herinnering of een prulletje wat met dat geld gekocht was. Nee dank je.

Ook dat. Daarbij weet ik wat die ring gekost had, goud of niet, veel had ik er toch niet van kunnen doen. De goudprijs was in die drie maanden echt niet enorm gestegen ineens.
quote:Orangetree schreef op 09 augustus 2015 @ 16:39:

Ik heb na de scheiding van mijn ex mijn trouwring ook in de zee gesodemieterd. Heel ver weg geworpen. Dat de vissen er maar veel plezier van mochten hebben. En volgens mij doen heel veel mensen dat met hun trouwring na een scheiding. Ik ken er zelf alleen al drie



Ik zou me doodschrikken als er een blij gezin op de wijze; "Tadaaaaa, kijkt u eens!!! We zijn maanden met man en macht naar u op zoek geweest maar hier is ie dan, uw trouwring" bij me op de stoep zouden staan. En dan twee van die verwachtingsvolle kinderkoppies erbij. Ik zou dan een Oscar waardige performance geven waarin ik heel enthousiast en gelukkig ben dat je de trouwring van mijn mislukte huwelijk terugbrengt.
Alle reacties Link kopieren
quote:iloveyouthemost schreef op 09 augustus 2015 @ 17:50:

Geen tips maar zonde van die weggegooide trouwringen! Persoonlijk had ik hem verkocht voor de goudwaarde.Precies! Een vriendin van mij die 3 keer getrouwd was heeft haar verzameling onlangs gewoon verkocht. Dan kun je er nog 'ns van op vakantie ipv wanneer je ze zomaar in zee smijt.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 09 augustus 2015 @ 18:41:

[...]



Dat werkt echt niet net zo bevredigend. Die paar tientjes. Zo veel levert een ring echt niet op.Ik heb mijn ring met diamantjes niet weggegooid, scheelt ook dat ex de ringen zou betalen en ik het uiteindelijk heb betaald dus zou wel gek zijn, ben al stom geweest om hem zijn eigen ring mee gegeven hebben. Een ring van 1800 euro gooi ik echt niet het water in. Wel zeg ik al 13 jaar dat ik zijn naam uit de binnenkant van de ring weg wil hebben maar zal ik pas doen als ik weer meer geld heb.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:redbuIIetje schreef op 09 augustus 2015 @ 19:14:

[...]



Precies! Een vriendin van mij die 3 keer getrouwd was heeft haar verzameling onlangs gewoon verkocht. Dan kun je er nog 'ns van op vakantie ipv wanneer je ze zomaar in zee smijt.Ik was niet van plan een verzameling mislukte huwelijken te gaan starten. Alhoewel het een spannendere hobby is dan postzegels of theezakjes
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 09 augustus 2015 @ 20:03:

[...]





Ik was niet van plan een verzameling mislukte huwelijken te gaan starten. Alhoewel het een spannendere hobby is dan postzegels of theezakjes 't Kan toch aardig winstgevend zijn. Ex 1 betaalt partneralimentatie (en omdat ze in Belgie getrouwd waren is dat serieus nog levenslang ongeacht of ze nog tig keer samenwoont of trouwt!) en ex 2 betaalt kinderalimentatie. Die heeft 't wel voor elkaar
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 09 augustus 2015 @ 16:39:

Ik heb na de scheiding van mijn ex mijn trouwring ook in de zee gesodemieterd. Heel ver weg geworpen. Dat de vissen er maar veel plezier van mochten hebben. En volgens mij doen heel veel mensen dat met hun trouwring na een scheiding. Ik ken er zelf alleen al drie



Ik zou me doodschrikken als er een blij gezin op de wijze; "Tadaaaaa, kijkt u eens!!! We zijn maanden met man en macht naar u op zoek geweest maar hier is ie dan, uw trouwring" bij me op de stoep zouden staan. En dan twee van die verwachtingsvolle kinderkoppies erbij. Oh, hahaha, dat zou echt heel erg zijn. Nooit gedacht dat iemand misschien expres die ring weggegooid heeft. Zou niet in me opkomen, denk ik. Ik zag meer een treurend iemand die nog steeds baalt dat ie z'n trouwring verloren heeft voor me en die dan heel blij is dat mijn amateur-duikertje hem gevonden heeft, haha.
..
Leuk topic. Hou je ons op de hoogte wat je gaat doen en hoe het afloopt. Ben nu ook wel benieuwd wie de eigenaar is en of diegene wel zo blij is om de ring terug te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven