Email voor ander persoon op mijn emailadres.

01-09-2015 14:17 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren krijg ik emails (nieuwsbrieven etc) op mijn emailadres en dat terwijl ze gericht en geadresseerd zijn aan iemand anders . Kan ik daar iets aan doen?
Alle reacties Link kopieren
Uitschrijven bij die nieuwsbrief.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet terug mailen?
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Nieuwsbrieven zijn vaak een noreply email adres dus terug mailen zal vaak niet gaan.

Als je helemaal naar beneden scrollt in het mailtje vind je onderaan de optie dat je de nieuwsbrieven uit kunt schakelen.

Alle reacties Link kopieren
Zo krijg ik allerlei uitnodigingen van Facebook, ik heb geen FB account, wíl geen FB account. Ik heb al tig keer gemaild. Al die uitnodigingen "X, ken je Y en Z?" komen in de junkmail die ik zo nu en dan uitbagger.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Als ik op uitschrijven druk komt er dus dat emailadres,wat niet de mijne is dus, te staan en die wordt dan uitgeschreven.



Heel raar,heb er vandaag alweer 5 en gisteren ook al.
quote:dolfje schreef op 01 september 2015 @ 14:36:

Als ik op uitschrijven druk komt er dus dat emailadres,wat niet de mijne is dus, te staan en die wordt dan uitgeschreven.



Heel raar,heb er vandaag alweer 5 en gisteren ook al.Dat andere e-mailadres is gekoppeld met jouw adres misschien? Dus dat alle mail dat op het andere adres aankomt, automatisch wordt doorgestuurd naar jouw adres. Kun je dat e-mailadres van die ander niet blokkeren?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een mail gestuurd naar dat andere mailadres en die komt dus bij mezelf terug..
quote:dolfje schreef op 01 september 2015 @ 14:42:

Ik heb net een mail gestuurd naar dat andere mailadres en die komt dus bij mezelf terug..Goede test! Dus alles wordt doorgestuurd. Dus: dat e-mailadres blokkeren.
Heb je een virus op je pc?
Alle reacties Link kopieren
Raar.. wel een 'normaal' emailadres, qua naam dan?
Alle reacties Link kopieren
Nee heb geen virus.



Het is trouwens een emailadres van een restaurant,ook het contactformulier van dat restaurant wat ik ingevuld heb komt op mijn email binnen.



heb geen zin om te gaan bellen dus ik zal het blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
Ja heel normaal email adres info@naamrestaurant.nl
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft dat ook, en dat komt doordat hij op zijn emailadres van onze internetprovider een alias heeft aangemaakt met alleen zijn voornaam. Kennelijk heeft iemand anders met dezelfde voornaam dat ook gedaan, dus nu krijgt hij steeds email van die ander. Dus zeg maar ons officiële emailadres is Jansen01@ziggo.nl, en mijn vriend heeft daar een alias als Piet@ziggo.nl aan gekoppeld. Ergens loopt een andere Piet die ook een ziggo account heeft, dus die gebruikt ook het alias Piet@ziggo.nl



Da's dus een of andere bug bij de provider.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
In jouw geval kan het dus zo zijn dat het restaurant een alias heeft die overeen komt met jouw emailadres.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel zoiets zijn. Nou ik heb mail van dat restaurant geblokkeerd. Ik heb zelf trouwens een hotmail adres en heb deze al zeker 10 jaar en nog nooit zoiets gehad.
Wel een vervelende bug! Niet iemand die toevallig een punt of iets dergelijks is vergeten bij het aannmelden van de nieuwsbrief?

Een vriendin van mij heeft ooit een wereldreis gemaakt en hield haar ouders, broer en zus op de hoogte via de mail. Kreeg ze een keer een mail terug van - laat ik zeggen - ene janjansen @ hotmail.com: "Leuk om al jouw reisverslagen te lezen, maar ik ken jou niet!" Bleek haar broer jan.jansen @ hotmail.com als mailadres te hebben.
Zo heb ik een keer een sollicitatiebrief met cv gekregen, bleek ik een naamgenote te hebben die bij een uitzendbureau werkte. Toch maar even gezegd tegen de sollicitant en meteen het juiste e-mailadres gegeven. Wel flauw dat ik nooit meer wat heb gehoord verder.
Alle reacties Link kopieren
Nou het waren verschillende nieuwsbrieven van verschillende zaken(allemaal wel horeca gerelateerd) en in de aanhef/adresregel van die nieuwsbrieven/reclamemails staat dus info@naamrestaurant.nl en niet het mijne.
Alle reacties Link kopieren
Reisverslagen heb ik trouwens ook wel eens van iemand gehad en een uitnodiging voor een feestje maar dat was een typefout.

Had eigenlijk moeten gaan
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het restaurant toch even bellen.

Niet alleen krijg jij hun email, naar zij ontvangen deze ook niet...



Blijkbaar hebben ze een automatische forward achter hun info@naamrestaurant.nl hangen naar jouw adres, het bedoelde adres zal wel heel veel op het jouwe lijken.

En als ze dan het contactformulier naar zichzelf laten mailen, maar die mail fout forwarden krijg je dit dus...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een emailadres wat door anderen gebruikt wordt als er ergens een emailadres ingevuld moet worden, denk aan zoiets als blabla@hotmail. Blijkbaar vond iemand in Amsterdam dat wel makkelijk, want ik kreeg een bevestiging van het afhalen van een paspoort, en vele nieuwsbrieven. Ik was dat zo zat dat ik de melding dat grof vuil op dag X opgehaald zou worden, heb afbesteld. Had hij maar zijn eigen adres moeten gebruiken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Waarom bel je dat restaurant niet gewoon even. Kleine moeite toch. Kunnen zij het ook aanpassen op hun website..
Alle reacties Link kopieren
Nou er valt op hun website niks aan te passen hoor,daar staat echt niet mijn emailadres.



Mocht ik belangrijke mails krijgen bel ik wel een keer,de nieuwsbrieven en reclame gooi ik weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven