Enkel nog netflix

18-01-2016 10:19 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij graag de meubels eens verschuiven is een tv met kabelaansluiting niet erg handig. De woonkamer is best groot en ik heb geen zin om iedere keer de kabel mee te verhuizen.

Nu zijn we tot de conclusie gekomen dat we eigenlijk helemaal niet zo vaak tv kijken, dus zouden we ons abonnement net zo goed op kunnen zeggen.

Wie is de mol kijk ik dan wel via uitzending gemist ofzo.



Wel zouden we graag een abonnement op Netflix nemen, ik heb een ps3 dus ik kan het via daar kijken. Mijn vriendin zou het wel fijn vinden om alsnog npo 1,2 en 3 te kunnen ontvangen. Maar kan dat ook zonder tv abonnement?



Wie heeft ook zijn reguliere tv abonnement de deur uitgedaan en kijkt enkel nog Netflix, bevalt het of mis je toch nog dingen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook geen kabelabonnement. Wij kijken Netflix, huren soms via AppleTV en ik heb zelf een antenne in mekaar geknutseld om hier (Vlaanderen) VRT en Canvas te ontvangen.

Verder kan ik via app ook een paar programmas van de kabelzenders bekijken als ik daar zin in heb.



Ik mis niets, mijn vriend klaagt soms dat hij de voetbal niet kan zien (Britse Premier League), en die moet hij dan streamen en dat gaat nooit vlot.
Ik lees mee. Ik zit er ook aan te denken. Heel veel is evt op uitzending gemist.

En series op tv met al die reclame kijk ik niet meer. Dan liever Netflix
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook over zitten denken. Wij kijken met name netflix en sport, verder staat de tv weinig aan. De reden dat we nog wel tv hebben is omdat we in ons huis geen tablets hebben en maar één laptop. Dat betekent dat als we allebei willen beeldscherm plakken die toch naar de tv kijkt.



We hebben net een nieuw jaar abo voor de tv afgesloten, maar ik zit er toch over te denken om een tablet te kopen en de tv op te zeggen. Er is zo weinig op wat ik graag wil zien wat ik niet kan zien via uitzendinggemist of netflix.
Ik heb enkel Netflix. Maar ik woon ook in het buitenland, dus ik heb niet het gevoel dat ik tv-programma´s mis (bovendien hebben de grote tv-zenders hier allemaal een app op de apple tv). Gisteren hebben we de meubels eens verschoven en nu konden we eigenlijk de kabel gemakkelijk aansluiten om ook gewone tv te ontvangen, maar eigenlijk interesseert het ons niet
Alle reacties Link kopieren
Nederland 1,2,3 kun je zonder abbonement via digitenne ontvangen. Je hebt alleen een ontvangertje nodig. In sommige tv's zitten die al. Het heet dan dvb-t. Even kijken of je tv dat heeft. Je haalt dus niks bij kpn maar gewoon bij een electronica zaak een dvb-t antenne en decoder als je tv het niet ingebouwd heeft. Geen smartcard van kpn nodig voor die 3 zenders.



Alleen netflix vind ik niks. Ik kijk ook zelden tv. Heb het abonnement alleen omdat het alles in een pakket maar amper duurder is dan alleen internet. Maar het aanbod van netflix in Nederland is zo mager. Alle leuke series die ik er in de vs op keek kan ik hier niet krijgen. Ga het dus opzeggen en gewoon weer een boek lezen
Alle reacties Link kopieren
Sinds dat ik op mezelf woon (8 jaar ongv?) heb ik geen tv meer. Vriend heeft er ook geen behoefte aan. Als we iets heel graag willen zien, wordt uitzending gemist aangezet. Netflix hebben we ook een account, maar zelfs dat wordt hier zelden gebruikt. Ik kan dus niet zeggen dat we het hier missen.
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
Wij hebben sinds 8 maanden ofzo geen tv abbo meer. We streamen nederland 1,2 en 3 en dat kan ook met uitzending gemist of RTL XL. En verder hebben we inderdaad een netflix abbo.

Waar het in de praktijk op neerkomt is dat we veel netflix kijken, af en toe het journaal en af en toe een programma als Wie is de Mol inderdaad. RTL Xl heb ik nog helemaal niet gekeken en de andere commerciëlen mis ik als kiespijn.

Voordat we dit deden twijfelden we even of we het niet gingen missen, maar nee dus, echt totaal niet.
[img]http://[/img]quote:thewaiter schreef op 18 januari 2016 @ 10:25:

Nederland 1,2,3 kun je zonder abbonement via digitenne ontvangen. Je hebt alleen een ontvangertje nodig. In sommige tv's zitten die al. Het heet dan dvb-t. Even kijken of je tv dat heeft. Je haalt dus niks bij kpn maar gewoon bij een electronica zaak een dvb-t antenne en decoder als je tv het niet ingebouwd heeft. Geen smartcard van kpn nodig voor die 3 zenders.



Alleen netflix vind ik niks. Ik kijk ook zelden tv. Heb het abonnement alleen omdat het alles in een pakket maar amper duurder is dan alleen internet. Maar het aanbod van netflix in Nederland is zo mager. Alle leuke series die ik er in de vs op keek kan ik hier niet krijgen. Ga het dus opzeggen en gewoon weer een boek lezenHola op de laptop zetten. Kan je in alle landen kijken
Alle reacties Link kopieren
Mijn analoge kabel doet het nog steeds. Heb nu zo'n 8 maanden mijn abo opgezegd. Kan dus gewoon ned 1 2 3 , rtl 4 5 sbs 6 kijken Niet dát we veel kijken maar het is wel leuk dat ie het nog doet. (als ie het nog doet want heb 'm al weer 2 weken niet aan gehad )
Ik heb sinds een maand enkel nog Netflix, zelfs de kabel alleen huren kostte me nog 20 euro per maand en dat vond ik er wat over. Het nieuws kijk ik toch online en voor de rest mis ik niet zo veel. Ik neem nu sneller een boek vast of ga nog wat doen in huis en daar was het me om te doen. Het is een financiële besparing, maar ik hang ook minder vaak in de zetel naar 'hersenloze' dingen te kijken. En dat ik dan één of twee goede programma's niet kan volgen, tja..., ik overleef het wel denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je inderdaad prima zonder kabeltelevisie. Ik kijk bijv. alleen Wie is de mol, Boer zoekt vrouw en Expeditie Robinson. Allemaal terug te zien op internet. Misschien dat wij het abonnement ook maar eens moeten stoppen. Wat betreft Nederland 1,2, en 3: die kun je inderdaad ontvangen met een digitenne-ontvanger.
Wij hebben het hier ook over gehad. Ik wist niet dat je 1, 2 en 3 gewoon kunt ontvangen zonder KPN ofzo, dankjewel voor de tip!



Alleen zitten we dan nog met voetbal, dat kost los va. ¤15,95 p/m (!). Bij digitale tv heb je dat vaak voor minder erbij.
Alle reacties Link kopieren
Voor netflix heb je geen normaal tv pakket nodig. Als je een ps3 hebt kan je het via dat kijken..



Ik zou het wel missen maar ik kijk veel tv in de avond en weekenden. Hahah.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Dus ik kan dan Netflix via de ps3 kijken en voor Nederland 1,2 en 3 moet ik en kijken of m'n tv een dvb-t antenne heeft en zo ja dan kost me dat niks extra's.



Wij betalen apart voor tv en internet, en tv kijken we dus bijna niet.

Als we voor die Nederland 1,2 en 3 en wie weet misschien zelfs Canvas niet zouden hoeven te betalen, zou dat mooi meegenomen zijn..



Minus de kosten voor Netflix spaart dat toch ¤9 per maand uit.
Wij hebben al zo´n 2 jaar geen kabel-televisie meer. Daarvoor hadden we het wel, maar maakten er ook weinig gebruik van, want op een gegeven moment was de kabel blijkbaar losgeschoten en dat hebben we totaal niet gemerkt, dus blijbaar maakten we er toen ook weinig gebruik van.



We kijken nu alles via Netflix of via uitzending gemist. Ik heb nooit echt het idee dat ik iets mis. Hoewel... Heel soms zou ik wel say yes to the dress ofzo willen kijken. Maar ik ken mezelf: dat vergeet ik dan toch weer
Alle reacties Link kopieren
En waar kan ik dat zien of m'n tv een dvb-t antenne ingebouwd heeft?
Ik vind de kwaliteit van Uitzending gemist op mijn mooie grote heldere tv echt vreselijk ... en dus zonde van mijn geld. Zodra dat beter is kan de kabel er wel uit ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:sammie00 schreef op 18 januari 2016 @ 11:08:

En waar kan ik dat zien of m'n tv een dvb-t antenne ingebouwd heeft? In de specificaties van je TV. De meeste moderne TV hebben het wel.
Alle reacties Link kopieren
Via NPO.nl kan je Nederland 1,2 en 3 gewoon streamen
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 18 januari 2016 @ 11:08:

Ik vind de kwaliteit van Uitzending gemist op mijn mooie grote heldere tv echt vreselijk ... en dus zonde van mijn geld. Zodra dat beter is kan de kabel er wel uit ja.Dan kan je een abonnement op Npoplus nemen.. Maar dan valt het voordeel van het opzeggen van de kabel weer weg, dus erg nuttig is dat niet ben ik bang.
quote:julius schreef op 18 januari 2016 @ 11:13:

[...]





Dan kan je een abonnement op Npoplus nemen.. Maar dan valt het voordeel van het opzeggen van de kabel weer weg, dus erg nuttig is dat niet ben ik bang.En heb ik geen andere zenders wara ik ook nog wel eens naar kijk, is niet vaak maar toch. Ik wacht nog wel even.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef ook echt geen tv abonnement meer, het enige wat ik wel mis is tlc :'( maar dat weegt niet op tegen geen abonnement
quote:bonuhbakkie schreef op 18 januari 2016 @ 10:27:

[img]http://[/img]

[...]



Hola op de laptop zetten. Kan je in alle landen kijken



En half jaar geleden zou ik dit ook hebben aangeraden, maar ik ben er onlangs achter gekomen dat Hola gratis is omdat zij geen eigen servers hebben, maar de bandbreedte van hun eigen gebruikers inzetten (en zelfs doorverkopen). Prima als die ander daar alleen Netflix mee kijkt, maar jouw apparaat kan zo ook ingezet worden voor minder legale zaken (als ddos aanvallen). Niet aan te raden, dus!

Als je toch toegang wil tot Netflix van andere landen, kan je googlen op 'best free vpn' en er daarvan eentje kiezen die jou aanspreekt (ik gebruik zelf CyberGhost).



En on topic: ik zou de tv wel missen, denk ik, maar dat komt meer omdat ik op Netflix soms letterlijk een uur aan het zoeken ben naar iets wat ik wil kijken, terwijl ik de tv aan kan zetten en dan volledig hersendood gewoon op iets kan blijven hangen.

Qua content maakt het weinig uit, denk ik, uitzending gemist en rtl xl hebben inderdaad heel veel en veel TLC-achtige onzin staat op YouTube (waaronder afleveringen van Say Yes to the Dress ).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds 6 jaar geen kabel meer. We kijken wel regelmatig via uitzending gemist en hebben sinds een maandje Netflix. Heel tevreden!



Nadeeltje vind ik dat we geen tv in de woonkamer hebben staan, dus als we samen iets willen zien, kijken we via de laptop en dat is een beetje aan de kleine kant. Alleen kijken we meestal via tablet, werkt prettig. Op zolder staat wel een tv van fatsoenlijker formaat met een ps4, misschien verplaatsen we die nog naar beneden nu we Netflix hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven