epub lezen op android tablet

08-07-2016 08:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke app gebruiken jullie om epub boeken te lezen op een Android tablet?



Ik heb zojuist Aldiko gedownload, dit werkt op zich goed, maar ik word er gek van dat de app te veel zelf ‘denkt’. Zo wordt bijvoorbeeld de sortering en naam van de boeken veranderd (blijkbaar worden ergens nog metadata vandaan gehaald, geen idee of ik die kan wijzigen).

Bijvoorbeeld als ik meerdere boeken heb van dezelfde auteur, maakt Aldiko 2 mapjes aan, eentje met achternaam, voornaam en eentje met voornaam, achternaam. Waardoor dus niet al die boeken bij elkaar staan.

Ook heb ik boeken uit een bepaalde serie genummerd (naam gewijzigd en daar een nummer voor gezet), zodat ik in 1 oogopslag kan zien in welke volgorde ik deze moet lezen.

Maar daar denkt de app anders over, die gebruikt niet mijn naam, maar haalt dit ergens anders vandaan.



Bestaan er ook minder eigenwijze apps? Of is er een mogelijkheid om zelf die metadata ergens aan te passen, zodat ik de boeken wel in de door mij gewenste volgorde te zien krijg?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik op mijn telefoon Moonreader en dat doet wat het moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je, die ga ik eens proberen!



Ik ben er wel inmiddels achter hoe ik toch de titels van de boeken aan kan passen, maar heb geen zin om dat voortaan bij elk nieuw boek te blijven doen, dus ik ga zeker nog met andere apps experimenteren.
Alle reacties Link kopieren
ub reader werkt perfect.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Ik gebruik ook moonreader. Ik moet er wel bij vertellen dat mijn man de boeken op mijn tablet zet dus ik weet niet precies hoe en wat, maar de app denkt niet voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Mij bevalt Kobo heel goed.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit weekend een paar verschillende apps gedownload en ben nog wat aan het experimenteren.

Bedankt voor de tips!
De BOL Kobo app werkt op de iphone heel goed, wellicht ook op de Android tablet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven