Ereader Kobo Aura H20

01-09-2016 22:54 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Ik zit er heel erg aan te denken om deze aan te schaffen.

Heeft iemand ervaring met deze ereader?

Is die prettig in gebruik?

Welke cover/hoes heb je eromheen?

Zie er heel veel maar vraag mij af welke prettig is in gebruik.



Alvast bedankt!
Ervaringen met de Kobo Glo (HD)
Oh nee dat is de Glo. Sorry
Ik heb de H2O. Fantastisch ding
Ik heb ook de H2O, superblij mee, heb via internet een hoes gekocht van Gecko, erg fijn.
Oh de hoes weet ik niet, zoeken die de reader uit zet als je hem sluit. Erg fijn
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn. Wij hebben een cover gekocht bij bol.com. Sleepcover. Origineel

Was niet leverbaar destijds





Ereader is super. Werkt simpel en snel. Ik vind hem net wat fijner als mijn Sony t3 eerlijk gezegd. Scherm reageert sneller
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu anderhalf jaar de niet-waterdichte Kobo Aura en ben er heel tevreden over.



Eén keer spontaan teruggesprongen naar de fabrieksinstellingen. Dat heb ik gelukkig kunnen oplossen door hem een nachtje aan de laptop te hangen.



Kobo werkt samen met bol.com en alles wat ik daar had gekocht kwam automatisch terug. De overige boeken had ik gelukkig nog op de tablet (aldiko-app, tip van vivaforummers) en kon ik via de laptop overzetten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Als hoesje heb ik een 7 inch tablet sleeve van "surfpakstof".

Voor een paar euro bij de Hema.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw gebruikt deze al meer dan een jaar. Zeer tevreden!

Heel goed leesbaar en simpel in gebruik, helemaal met zo'n account bij Bol.

Boeken staan er binnen een minuut op.

Misschien niet de goedkoopste, maar wel de beste, ook in de test van de consumentenbond
https://www.ereaderstore. ... 502894/kobo-aura-h2o.html
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik heb deze ereader ook (recent) gekocht en ben er heel blij mee. Hij reageert snel en leest prettig, zowel in vol zonlicht als in het donker. Ik hoefde in eerste instantie niet perse de H2O versie, maar door een aanbieding was hij bijna net zo goedkoop als de "gewone" glow.



Zodra er druppels op het scherm verschijnen, geeft ie aan dat er water op ligt....



Maar ik ben er dus tevreden mee. Als hoes heb ik een standaard ding aangeschaft. Vind ze relatief duur in NL (maar via ali express is het een stuk goedkoper :-))
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze ook, ben er tevreden mee. Hij leest makkelijk en is niet zwaar. Enige grote nadeel vind ik dat je niet echt een bibliotheeklijst hebt. Ik heb er nu 200 boeken op staan en je moet dan of via een zoekscherm zoeken of de hele lijst door scrollen of zelf op de e-reader mappen aanmaken. Dat is best een karwei. Op mijn Sony kon ik een letter aan toetsen en dan verscheen alles met die letter. Ook kon je daar eenvoudig mappen op maken.



Heb er daarom over getwijfeld om terug te brengen, in verband met de prijs. Qua lezen zijn er ook e-readers die net zo fijn lezen, maar voor een stuk minder geld.



Hoesje via miniinthebox. Voor 8 euro klaar .
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook blij mee. Hij leest prima en wanneer je aan het zwembad zit, hoef je niet panisch te doen over een paar druppels.
Heb em een paar weken en ben er superblij mee!

Hoesje van Gecko.



Enige nadeel is dat ik door de snelle koppeling met Bol.com veel te snel en makkelijk weer een nieuw boek aanschaf. ;)
Ik heb hem ook en ben er tevreden mee. Eerst een Sony gehad, toen de gewone Glo en nu deze . Enige nadeel vind ik ook dat je de boeken niet kunt sorteren behalve dan de mappen op se ereader maken. Ik heb vaker honderden boeken erop staan en dat werkt dan soms lastig. Maar dat is ook het enige minpuntje dat ik kan verzinnen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!

Ik ben overtuigt en ga morgen maar eens op pad

Alleen nog even kijken welke hoes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook 1. Ik ben er echt lyrisch over via Bol.com gekocht met een rode hoes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gewone, niet-waterdichte Kobo Aura. Eerst had ik een Kobo Glo maar die deed het opeens niet meer, het viel binnen de garantie en toen mocht ik bij BCC kiezen voor weer een andere Glo, of de Aura (die goedkoper was! dus ik kreeg geld terug).



Ik ben blij dat ik de Aura gekozen heb want die heeft gewoon een geheel vlakke voorkant, niet dat de randen 1mm opstaan en de pagina wat 'dieper' ligt. Die randjes had de Glo wel (en de Aura H2O ook?), en vond ik echt irritant. Want daar bleef altijd wel wat stof en zand in die randjes zitten, dat kreeg ik nooit goed schoon. En ook gaven die randjes net een schaduw op het leesvlak.



Dus doe mij maar een geheel vlakke voorkant!







Verdere ervaringen met Kobo (zonder te weten hoe andere merken werken):



Positief:

- Er passen enorm veel boeken op.

- De batterij gaat enorm lang mee voordat je weer eens moet opladen. Ook als je vergeet hem helemaal uit te zetten en hij dagenlang in de stand-by stand staat. Je doet weken, maanden met een oplaadbeurt, ik weet het niet eens. Vergeet alleen niet het interne lampje uit te zetten als je gewoon daglicht hebt, want anders gaat je batterij wel sneller leeg.

- Makkelijk boeken vanaf je computer op de reader te zetten en andersom.

- Lettergrootte, -type, regelafstand, marges allemaal instelbaar.

- Ingebouwd licht voor als je bij slecht licht wilt lezen; alleen is me dat eigenlijk iets te wit (zou liever iets geliger willen).

- Woordenboeken zitten erin! Dus NL-EN, EN-NL, EN-EN (ook handig), SP-NL etc... ik lees veel in het Engels maar ken natuurlijk niet élk woord. Gewoon je vinger iets langer op een woord houden en dan verschijnt de betekenis. (Je moet eerst even die woordenboeken installeren, waren al beschikbaar bij mij.)

- Hij onthoudt waar je was in het boek. Zo kun je ook makkelijk meerdere boeken tegelijk lezen, afwisselend.

- Je kunt ook internetartikelen naar je Kobo overzetten. Eerst Pocket installeren in je computer, en als je dan op internet een interessant maar lang artikel ziet dat niet lekker leest op een computer-beeldscherm (of dat je een keer rustig aan het zwembad wilt lezen), dan klik je op het Pocket icoontje en komt de tekst vanzelf in je Kobo te staan bij de artikelen. Je kunt het dan op het prettige Kobo scherm lezen en de letters eventueel vergroten enzo. Ik heb bijvoorbeeld een aantal van die lange artikelen van De Correspondent met Pocket naar mijn Kobo gekopieerd.



Nadelen:

- De ordening die je eventueel op je computer maakt in al je boeken (verdeling in mapjes, aanpassing van naamgeving), valt helemaal weg op je reader. Dus daar moet je weer opnieuw categorieën ('Verzamelingen') maken. Of ze gewoon allemaal op één hoop gooien maar dan ben je soms lang aan het scrollen.

- Epubs hebben geen 'achterpagina' waar je even kort kunt lezen waar een boek over gaat! Dat ligt niet aan Kobo maar vind ik echt een GROOT gemis. Nu heb ik tig boeken in die reader zitten die me ooit zijn aangeraden, van schrijvers die ik nog niet ken, dus geen idee waar ze ook alweer over gaan. Als ik wil weten waar ze over gaan en wat voor genre het is, moet ik dat op internet gaan opzoeken (dus telefoon en wifi nodig). Irritant!

- Epubs zijn zo duur in verhouding....



Oh ja en hoes... ik lees zonder hoes (dus zoals foto hierboven). Na gebruik stop ik hem in een tablet-hoes.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, lees je veel in bad ofzo? Of op een luchtbed in een zwembad? Anders zie ik geen reden om €80 extra te betalen voor een waterdichte.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 02 september 2016 @ 16:47:

Oh ja, lees je veel in bad ofzo? Of op een luchtbed in een zwembad? Anders zie ik geen reden om €80 extra te betalen voor een waterdichte.Persoonlijk lees ik vrijwel altijd in bad, zwembad e.d., de meerprijs is het dan echt meer dan waard
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 02 september 2016 @ 22:04:

[...]



Persoonlijk lees ik vrijwel altijd in bad, zwembad e.d., de meerprijs is het dan echt meer dan waard



Ja dan snap ik het wel. Ik heb geen bad. En ik lees niet onder de douche.

Naast een zwembad gaat prima met mijn niet-waterproof ding. En er vallen ook wel eens een paar druppels drank of regen op, die veeg ik er gewoon af.



Maar inderdaad als je veel in bad leest dan is het die €80 wel waard.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Vooral als je wel eens, in bad, lezend in slaap valt
Alle reacties Link kopieren
Fijn apparaat, makkelijk in gebruik en idd waterdicht.

Ik heb 'm speciaal gekocht gebaseerd op de goede reviews, en het valt me niet tegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 02 september 2016 @ 15:11:

- De ordening die je eventueel op je computer maakt in al je boeken (verdeling in mapjes, aanpassing van naamgeving), valt helemaal weg op je reader. Dus daar moet je weer opnieuw categorieën ('Verzamelingen') maken. Of ze gewoon allemaal op één hoop gooien maar dan ben je soms lang aan het scrollen.





Voor de ordening gebruik ik calibre. In calibre geef je boeken labels mee of koppel je deze dan aan een shelve. Je kobo (na juist instellen) herkent deze dan en maakt er een collectie/verzameling van.

Hoe je dit moet instellen: http://rsnijders.info/vak ... /15/kobo-shelves-calibre/

Overigens kan je ook samenvattingen aan je boeken in calibre toevoegen die je op je kobo weer kan terugvinden maar dat vind ik teveel gedoe.



Ik heb een kobo aura en ben erg erg tevreden mee. Ik had eerst een kobo mini maar die heeft een vakantie niet overleefd. De aura is iets groter (waardoor hij niet meer in mijn jaszak past maar wel nog in een handtas). Echter zijn de letters veel duidelijker dan bij de mini. Het lichtje gebruik ik niet zo vaak/vind ik te fel (1% sterk vind ik meestal wel voldoende), ik zet toch liever een leeslampje aan.

Maar ik ben fan van de kobo!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven