E-reader kopen, maar welke?

06-01-2016 22:59 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben eindelijk om en wil een ereader kopen, maar welke? Ik lees zoveel over ebooks en dat niet alle boeken op sommige readers kunnen. Waar download of koop je de boeken? Waar moet ik zoal op letten? Iemand tips?
Ik heb de Kobo Aura en ben er heel tevreden over . Boeken koop ik via de Kobo shop, of bol.com, en via het Gutenberg project (gutenberg.org), daar staan verschrikkelijk veel rechtenvrije e-books die je gratis kunt downloaden
Ik ben een ontzettende fan van mijn kindle voyage. Wat voor mij belangrijk is, is dat hij een ingebouwd lichtje heeft. Boeken koop ik bij Amazon. Ben ook lid van elly's choice en die boeken zet ik handmatig op de ereader. Daarvoor gebruik ik Calibre, programma van

Kindle.

Hiervoor had ik een kobo, maar de kindle werkt veel fijner.
Ik heb ook een Kobo, de H20, kan ook in bad en als je hem laat vallen is er geen paniek

Met ingebouwd licht, heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Kindle Paperwhite, koop engelstalige boeken via Amazon, andere via oa bol.com en dat dmv gratis programma Calibre naar het andere formaat (kindle=mobi) omzetten en op de e-reader zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kobo aura, ideaal ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poging3 schreef op 06 januari 2016 @ 23:04:

Daarvoor gebruik ik Calibre, programma van Kindle.

Hiervoor had ik een kobo, maar de kindle werkt veel fijner.

Huh, Calibre is niet van Kindle toch? Calibre is een open source programma gemaakt door Kovid Goyal en is gratis beschikbaar gesteld.



Hier een Kobo. Wat ik zelf het allerbelangrijkst vind is een echte e-reader (geen tablet dus) met E-ink technologie. En in gebouwd licht.



Mocht je voor een Kindle willen gaan, realiseer je dan dat in NL .epub het gangbare format is, en op een Kindle alleen .mobi te openen is. Dan moet je alle epubs omzetten naar mobi dus!



Ebooks koop je online. Bij Bol of Bruna, of Amazon. Of je neemt een abonnement zoals Elly's Choice.

De Gutenberg boeken zijn gratis (maar dat zijn wel oude boeken).
Er was een Kobo voor een prikkie te koop bij, volgens mij, de Mediamarkt. Ik zal eens kijken.
http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/megadeals.html





Ja, 69 euro.
quote:Cateautje schreef op 06 januari 2016 @ 23:13:

Er was een Kobo voor een prikkie te koop bij, volgens mij, de Mediamarkt. Ik zal eens kijken.



Is refurbished. Is ooit eens terug gebracht naar de winkel, vervolgens gemaakt en nu weer in de winkel voor de verkoop.



Ik heb een kobo zonder lampje maar de volgende wordt met lampje. Vind ik handiger. Dat is eigenlijk mijn tip. Ereader met lamp.
Alle reacties Link kopieren
Heb een Sony, met lampje in de cover. Heb alleen een zwarte, mijn vrouw heeft een witte en dat is toch prettiger vind ik
Aliquando et insanire lucundum est
Alle reacties Link kopieren
Kindle Paperwhite <3 Project Gutenberg kende ik niet! Ik ben gelijk aan het downloaden
Alle reacties Link kopieren
Kobo aura, ik zou inderdaad met lampje nemen dat is wel echt een aanrader!
Ik heb een kindle paperwhite. Zodat ik er in het donker op kan lezen of bijvoorbeeld fel zonlicht.



Ik koop direct vd kindle store of download boeken op het internet en gebruik calibre om ze eventueel om te zetten naar het juiste formaat.



Ik kocht laatst een boek van bol.com en kon deze niet omzetten in calibre van epub naar mobi omdat er een watermark op zat, dat was wel k*t en moest ik nog een special programma downloaden zodat ik het toch in calibre om kon zetten naar mobi.
Alle reacties Link kopieren
Kobo Aura met lampje. Dolblij ermee.

Er zit geen uitgebreide gebruiksaanwijzing bij, maar die heb ik nu gedownload op de tablet. Hij gaat echt weken mee op één acculading.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 06 januari 2016 @ 23:16:

http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/megadeals.html





Ja, 69 euro.Oud model, veel klachten er over op internet én refurbished......
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hiervoor gaan: http://redir.vara.nl/landingpages/varag ... sale/?id=1
heb een Sony PRS 650, hij is al een paar (6?) jaar oud maar werkt nog als een zonnetje. Kocht er een zwartleren hoesje bij met een lampje, en zet de boeken ook via Calibre op het apparaat. eindeloos veel beter dan de software die Sony zelf uit brengt, Reader (voor Mac, in mijn geval). superfijne e-reader, rustig beeld want e-ink en de accu doet het ongeveer een maand, waarbij ik minstens een uur per avond lees.

batterijtje (1 aaa-tje) vervang ik ongeveer eens per twee maanden.

ereaders zijn geweldig!
quote:SilverShadow schreef op 06 januari 2016 @ 23:06:

Ik heb ook een Kobo, de H20, kan ook in bad en als je hem laat vallen is er geen paniek

Met ingebouwd licht, heel fijn!Hier dezelfde. Erg fijn ding
Alle reacties Link kopieren
Ik had een Sony en heb nu een Kobo (Glo HD). Kobo is zoveel fijner in gebruik en veel sneller qua voortgang naar de volgende pagina. Alleen de batterij is in vergelijking wel sneller leeg.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die refurbished Kobo. Zit een lichtje in. Ik vind hem prima! Heb hem nog niet veel gebruikt maar tot nu toe gaat het heel goed. Heb er zowel boeken opgezet die ik gekocht heb bij Kobo zelf, als oude boeken en een boek van m'n moeder.
Alle reacties Link kopieren
Heb hier nog een e-reader liggen, als je wilt mag je hem zo hebben
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Alle reacties Link kopieren
Kobo aura H2O bevalt me perfect! Via bol gekocht.
Shoot first, ask questions later!
Pocketbook, met ingebouwd licht. Vind het een hele prettige e-reader! Ik heb er een hoes omheen en als ik op mijn zij lig te lezen zet ik hem dmv die hoes op zijn zij neer. Hoef dan niks vast te houden, ideaal boeken zet mijn man erop, dus geen idee waar vandaan. Wel gratis iig, want ik vind veel ebooks nog erg prijzig als je het vergelijkt met de prijs voor het gewone boek.
Alle reacties Link kopieren
Kobo h20 ideaal voor in bad, met verlichting, er passen heel veel boeken op. Ik wil niet meer anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven