E-reader kopen, maar welke?

06-01-2016 22:59 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben eindelijk om en wil een ereader kopen, maar welke? Ik lees zoveel over ebooks en dat niet alle boeken op sommige readers kunnen. Waar download of koop je de boeken? Waar moet ik zoal op letten? Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een Kindle Paperwhite waar ik heel gek mee ben. Koop mn boeken (voornamelijk Engelstalig) bij Amazon. Apparaat ligt makkelijk in de hand, leest heerlijk en de batterij gaat superlang mee.
Alle reacties Link kopieren
heb via via via een stickie met 7000 boeken erop.... kan wel ff vooruit
Aliquando et insanire lucundum est
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bijna een jaar een Kobo Glo hd en ben er nog steeds heel tevreden mee. Het scherm geeft licht en je kunt zelf bepalen hoeveel en je kan 'm ook uit zetten. Dit was voor mij een pré want dan kun je ook in het donker overal lezen. Ik heb er verder niets op aan te merken, Kobo zegt dat je met normaal gebruik 2 maanden met de batterij kan.





Sony maakt (helaas) geen ereaders meer... Dus weet ook niet of ze wel te koop zijn.
Ik heb een Sony Ereader waar ik heel blij mee ben al verschillende jaren. De batterij gaat echt super lang mee als ik dagelijks een uurtje lees, ik denk zeker een maand of 1,5. Ik vind het fijn dat het scherm juist niet kan oplichten want dan ben ik het 'boek' gevoel weer kwijt en kan ik ze net zo goed op mijn iPad lezen. Een echt boek verlicht namelijk ook niet. Maar ik lees tussen de reactie dat deze niet meer leverbaar zijn omdat Sony gestopt is met Ereaders maken. Jammer, ik hoop dat de mijne nog een aantal jaar mee gaat maar als hij er mee stopt dan zal mijn voorkeur naar een Kobo uit gaan.
Alle reacties Link kopieren
Kobo Glo is nog te koop, heb een paar weken geleden eentje gekocht om met Kerst cadeau te doen. Werkt goed, heb deze gekozen na aanbeveling van vrienden die ook tevreden waren.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf een Sony (de laatste die ze maakten). Werkt heel fijn en gaat lang mee, maar inderdaad geen lampje.

Afgelopen week voor mijn vader de Kobo Aura gekocht. Hij is er erg blij mee. Reden dat ik deze verkoos boven de Glo is dat er ook pdf vanaf gelezen kan worden (zonder omvormen) en deze uitbreidbaar is. Is nu trouwens bij de bcc in de aanbieding.
Kobo aura, fijn formaat en gewicht en natuurlijk het lampje, zodat ik kan blijven lezen als vriend wil slapen.



Boeken krijg ik van een oud-collega met een download abonnement.
Mijn vriendin heeft een Sony en ik zelf een Kobo. De Sony wordt helaas niet meer gemaakt, deze is zo veel gebruiksvriendelijker dan de Kobo. Voordeel van de Kobo is dat hij een verlicht scherm heeft, waardoor je ook in het donker makkelijk kunt lezen.
Mijn man had alleen maar gedoe met zijn sony. De eerste ging in de zon gewoon uit, vervaagde helemaal als hij maar een beetje warm werd. Maken ging niet, dus een nieuwe gehad. Die liep continu vast en is daarna weer gemaakt. Maar probleem bleef dus nog een keer gemaakt. Uiteindelijk deed hij het toen redelijk, maar na de garantieperiode is hij weer stuk gegaan. Toen de pocketbook maar gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een Kobo Glo HD. Mijn eerste e-reader, ik wilde er steeds niet aan. Wat ik fijn vind, is dat het scherm loepzuiver is. Toen ik 'm voor het eerst opstartte, dacht ik dat er nog een sticker op het scherm zat. Na wat pulken kwam ik erachter dat het gewoon echt megascherp beeld is. Dat leest superfijn, net als een boek. Ook is de e-reader heel licht, moeiteloos met één hand vast te houden. En dus die achtergrondverlichting: ideaal. De app van Bol/Kobo is superhandig als je boeken koopt bij Bol. Ze worden automatisch op je e-reader geladen na aankoop, maar kunnen ook op je smartphone bijvoorbeeld.



Dat hele illegale downloaden snap ik nog niet zo. Ik heb her en der wat gekregen van bekenden. Maar hij pakt er max. 10.



Ik heb al een paar boeken uit nu. Het is een blijvertje, ben erg tevreden tot nu toe.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ok, het al vast een kobo worden maar waar kan ik boeken downloaden. Ik heb zelf spotnet? Kan elke gedownload boek op een usb stick en dan op de ereader gelezen worden? Kan het ook op een tablet? Of waar doen jullie de boeken downloaden?
quote:jazzie3223 schreef op 07 januari 2016 @ 22:17:

Ok, het al vast een kobo worden maar waar kan ik boeken downloaden. Ik heb zelf spotnet? Kan elke gedownload boek op een usb stick en dan op de ereader gelezen worden? Kan het ook op een tablet? Of waar doen jullie de boeken downloaden?Amazon, Bol, enz.
Ik heb een tolino shine met ingebouwd lampje. Fijn ding. Kostte iets van 80 euro.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de kobo refurbished het bekende lampje/licht waar jullie het over hebben? Morgen gelijk naar de mediamarkt
quote:jazzie3223 schreef op 07 januari 2016 @ 22:17:

Ok, het al vast een kobo worden maar waar kan ik boeken downloaden. Ik heb zelf spotnet? Kan elke gedownload boek op een usb stick en dan op de ereader gelezen worden? Kan het ook op een tablet? Of waar doen jullie de boeken downloaden?Ik download ook via Spotnet, alle epubs kunnen erop, die kunnen ook op je tablet als je een app ervoor hebt (iBook voor iPad, diverse programma's voor Android).
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 07 januari 2016 @ 22:34:

[...]





Ik download ook via Spotnet, alle epubs kunnen erop, die kunnen ook op je tablet als je een app ervoor hebt (iBook voor iPad, diverse programma's voor Android).Dan ben je toch goedkoper uit met een tablet als je die al hebt? Of heeft een ereader meer/andere voordelen?
quote:jazzie3223 schreef op 07 januari 2016 @ 22:40:

[...]





Dan ben je toch goedkoper uit met een tablet als je die al hebt? Of heeft een ereader meer/andere voordelen?Een tablet leest niet prettig. Dat is een verlicht scherm en een e-reader maakt gebruik van e-ink. Dat leest veel rustiger. En een tablet is nogal zwaar en onhandig in bed vind ik.
quote:jazzie3223 schreef op 07 januari 2016 @ 22:17:

Ok, het al vast een kobo worden maar waar kan ik boeken downloaden. Ik heb zelf spotnet? Kan elke gedownload boek op een usb stick en dan op de ereader gelezen worden? Kan het ook op een tablet? Of waar doen jullie de boeken downloaden?Mijn e-reader heeft wifi, dus ik stuur ze vanaf de laptop via een programma zo naar de reader. Geen gedoe met kabel of USB-stick ofzo. Ik kan ook een boek naar mijn e-reader mailen
Alle reacties Link kopieren
Ik had de kobo glo refurbished. 1x opgeladen en mee gelezen, toen deed hij helemaal niks meer...

Nu de kobo hd glow, heb hem nog niet zo lang, maar heel tevreden over. Ik zou ook zeker gaan voor een ereader met ingebouwde schermverlichting!
quote:jazzie3223 schreef op 07 januari 2016 @ 22:40:

[...]





Dan ben je toch goedkoper uit met een tablet als je die al hebt? Of heeft een ereader meer/andere voordelen?Ga maar eens op een tablet lezen in de zon, word je niet blij van. Soms moet ik een document op mijn tablet of telefoon hebben en dan is het fijn dat daar apps voor zijn maar voor boeken lezen gaat er niets boven mijn ereader.
Mij leek die Kobo maar onhandig, veel te klein. Dat is toch helemaal niet handig met vasthouden?
Alle reacties Link kopieren
Je houdt een reader met één hand vast, en een boekje met twee handen. Vandaar kleiner. Groot genoeg, die Kobo Aura.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dat klopt, maar op de een of andere manier vind ik die hele kleine ereaders niet lekker vasthouden.
even dit topic omhoog schoppen, want ik wil ook een ereader hebben. Een Kobo lijkt me prima, maar welke versie dan?

Is dat leeslampje van de Glo echt onmisbaar? Maar over de touch lees ik dan weer dat de resolutie slecht zou zijn. Maar ik vind het nogal een prijsverschil (89 - 129 euro)

En een refurbished, is dat wat? Ik lees af en toe dat die snel stuk zijn, maar er zit toch ook garantie op dus dan is het een kwestie van terugsturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt gaan voor een e-reader met ingebouwde schermverlichting.



Ik zie bijv bij Bol.com een Kobo Glo refurbished voor 80 euro. Je krijgt evengoed de gewone fabrieksgarantie. Lijkt me een goede deal.

De garantie bij Bol is altijd uitstekend geregeld.



Ik heb zelf een Kobo Aura, maar ik zie dat die niet meer leverbaar zijn, de Kobo Touch heeft geen ingebouwde schermverlichting en dat vind ik wel een minpunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven