Ergerlijke facebookberichten deel 3

26-07-2015 19:51 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kunnen weer verder!



Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Orangetree schreef op 22 november 2015 @ 20:36:

[...]





Wat mij echt zorgen baart is het feit dat er zo ontzettend veel mensen zijn die dit soort nonsens berichten de wereld insturen. Niet alleen naar jullie, maar kijk wat er alleen al in dit topic gepost zijn. Honderdduizenden tegelijkertijd. Is het niet tegen de zorgverzekering, dan wel tegen de vluchtelingen, dan wel tegen serious request. Het lijkt wel alsof ze echt niet de potentie tot het zelf nadenken hebben. Dat baart me zorgen. En nog erger... ze hebben werkelijk allemaal stemrecht.Ja eng idee hé.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 22 november 2015 @ 11:06:

Ik ben het helemaal eens, maar toch mogen we in ons land ook wel wat kritischer kijken naar waarom de zorg zo duur is.

Ik erger me bijvoorbeeld best wel aan het vernietigen van medicatie als blijkt dat er iets anders nodig is.

Hebben wij al meermaals meegemaakt met epilepsiemedicatie van onze zoon.

Je brengt de onaangebroken verpakkingen terug naar de apotheek en om de 1 of andere vage reden mag het dan niet meer gebruikt worden. Ook snap ik niet waarom medicatie in NL zoveel duurder is dan in het buitenland.



Eens.

Ik ben erg blij met de voorzieningen die wij in Nederland hebben. Ik betaal straks 118 euro per maand, maar heb een paar jaar geleden 4 dagen in het ziekenhuis geleden. Rekening (inclusief operatie) was bijna 9000 euro. Moet je je voorstellen dat je dat zelf volledig moet betalen.

Aan de andere kant mag er idd best kritisch gekeken worden. Ik kreeg laatst een rekening van bijna 400 euro voor een controlebezoekje in het ziekenhuis. Bezoek had welgeteld 10 minuten geduurd. Ik wil best betalen, maar waarom moet dit zo duur zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 22 november 2015 @ 14:23:

[...]





Ik werk voor een zorgverzekeraar en moet dus mails van (boze) klanten beantwoorden die dan IN CAPS LOCK met veel uitroeptekens schrijven dat ze beter in een bootje naar Nederland kunnen komen WANT DAN IS ALLES GRATISSS!!!!!

Mensen durven echt alles te zeggen hoor.

Vorige week werd een collega van mij uitgescholden aan de telefoon voor kuthoer en fuck jou!!

En dan moet ik netjes blijven en ik mag NIET in caps lock terugschrijven.. lastig.



Wij betalen óók iedere maand premie en betalen óók ons eigen risico als er wat gebeurt. En wij weten heus wel dat het duur is.Ik ook! Hoe vaak ik bovenstaande wel niet aan de telefoon hoor. Ik wordt dagelijks uitgescholden voor k*wijf, er wordt zelfs gezegd dat ik dood kan vallen! Echt de normen en waarden van sommige personen en dan hebben we het over volwassen mensen
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 22 november 2015 @ 20:36:

[...]





Wat mij echt zorgen baart is het feit dat er zo ontzettend veel mensen zijn die dit soort nonsens berichten de wereld insturen. Niet alleen naar jullie, maar kijk wat er alleen al in dit topic gepost zijn. Honderdduizenden tegelijkertijd. Is het niet tegen de zorgverzekering, dan wel tegen de vluchtelingen, dan wel tegen serious request. Het lijkt wel alsof ze echt niet de potentie tot het zelf nadenken hebben. Dat baart me zorgen. En nog erger... ze hebben werkelijk allemaal stemrecht.Vind je het gek dat Wilders nu zo hoog in de peilingen staat.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:lady_a schreef op 22 november 2015 @ 21:17:

[...]





Ik ook! Hoe vaak ik bovenstaande wel niet aan de telefoon hoor. Ik wordt dagelijks uitgescholden voor k*wijf, er wordt zelfs gezegd dat ik dood kan vallen! Echt de normen en waarden van sommige personen en dan hebben we het over volwassen mensen Ik werk op een deurwaarderskantoor en krijg ook regelmatig de ergste verwensingen naar mijn hoofd. De ene dag kan ik er beter mee omgaan dan de andere dag. Er zijn dagen dat ik echt even een frisse neus buiten moet gaan halen om even 'op adem' te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieshka schreef op 22 november 2015 @ 17:10:

Ik ben al 35 en denk dat ik meer een echte vent ben, ofzo. :D



Ik heb helemaal geen rondingen enzo en ik heb nu al zo vaak gelezen dat ik geen echte vrouw ben.

en dat mannen mij ook allemaal niet aantrekkelijk vinden want stiekem willen ze allemaal vlees om vast te houden, ook al geven ze dat niet eerlijk toe.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 22 november 2015 @ 21:14:

[...]





Ja eng idee hé.Best wel en vooral dat het er best wel veel zijn. Genoeg om een (negatieve) invloed te hebben. Sommige FB pagina's posten meerdere van die vreselijke plaatjes per dag en die worden snel en veel gedeeld. Beter al die kitscherige plaatjes of van die slijmerige teksten dan dat tokken geschreeuw. Ik heb nu "red de zorg" geblokkeerd anders moet ik te veel mensen gaan verwijderen maar ik wil die onzin niet meer zien.
Alle reacties Link kopieren
Poeh knap dat sommigen van jullie zulk werk kunnen doen. Ik zou het niet kunnen. Ik ben daar te ongeduldig voor.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 22 november 2015 @ 11:34:

[...]





Snap ik, maar wij kregen een keer 2 flessen mee van een duur epilepsiemedicijn.

Na 2 dagen kregen we al door dat onze zoon dat niet wilde innemen dus werd het poedermedicijn.

De aangebroken fles kun je niks mee, maar een dichte fles die 2 dagen thuis heeft gestaan en het was echt heel duur.

Ik vind dat onwijs zonde. Geef dan niet zoveel uit inderdaad.





Sorry , nog heel even off topic.



mijn zoon verhuisde van de ene woongroep naar een andere.

Van de ene groep kregen we 10 doosjes ritalin mee ( 10 !) , de andere instelling werkte met medicatie op een rol ( dus al uitgezet tot asl het binnen komt, zeg maar ) De ritalin moesten we maar laten vernietigen. In plaats dat ze nou aan de apotheek doorgeven dat ze voor 3 weken ofzo nog geen ritalin op de rol wilden... nee joh... pleurt maar weg die handel. Kost niets namelijk..
Dus.
Alle reacties Link kopieren




Ik vind hem eigenlijk best leuk
quote:boro_ schreef op 22 november 2015 @ 21:48:

[...]





Sorry , nog heel even off topic.



mijn zoon verhuisde van de ene woongroep naar een andere.

Van de ene groep kregen we 10 doosjes ritalin mee ( 10 !) , de andere instelling werkte met medicatie op een rol ( dus al uitgezet tot asl het binnen komt, zeg maar ) De ritalin moesten we maar laten vernietigen. In plaats dat ze nou aan de apotheek doorgeven dat ze voor 3 weken ofzo nog geen ritalin op de rol wilden... nee joh... pleurt maar weg die handel. Kost niets namelijk..Oh hadden wij ook. 4 doosjes thuis en op de instelling in de baxter. Ik heb de doosjes gewoon gehouden voor zonodig en dat is best handig want toen hij dit najaar weer definitief thuis kwam wonen was de psychiater vergeten de medicatie thuis weer op te starten. Dat duurde even, dus ik was blij met mijn voorraadje.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben inderdaad niet alles laten vernietigen toen, maar ene paar doosjes achter de hand gehouden voor als medicatie vergeten was ofzo. En gelukkig maar, want we hebben het nog regelmatig moeten gebruiken ;)
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel eens boos op een 'organisatie/instelling/bedrijf' maar geef altijd aan dat mijn mopperade nooit persoonlijk is, maar tegen het beleid/regels/etc. Ik verlaag mij dan ook nooit tot het uitschelden - zoals ik hier tot mijn afgrijzen zie - van de betreffende medewerker. Die kan er nl. helemaal niets aan doen, maar krijgt eea. opgelegd 'van boven'.

En dus blijf ik vooralsnog beleefd, geef mijn standpunt weer en vraag waar ik verder kan zeuren om mogelijk mijn gelijk te krijgen. Maar schelden met FY of K? Vind ik echt niet kunnen. Hoe boos ik ook zou zijn.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Van een en dezelfde persoon:























En dan ook nog deze..



Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 22 november 2015 @ 21:11:

[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56E9151D[/img]Ohh...die heb ik ook voorbij zien komen bij iemand op mijn FB...en nog NIEMAND heeft ge-liked
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, mwcactus: wat een combinatie ook met die laatste...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Zou zo iemand daar dan conclusies aan verbinden?



Edit: dat ze geen likes krijgt op zo'n verzoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 23 november 2015 @ 17:33:

Zou zo iemand daar dan conclusies aan verbinden?



Edit: dat ze geen likes krijgt op zo'n verzoek.Iedereen ontvrienden?!!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:DG2015 schreef op 23 november 2015 @ 17:48:

[...]



Iedereen ontvrienden?!!





Wel lekker rustig.



Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 22 november 2015 @ 20:30:

Is het niet veel fijner om iemand een persoonlijk berichtje te sturen i.p.v dit te gaan plaatsen?



"Er is niets pijnlijker dan toekijken hoe iemand aan het einde van zijn leven is door kanker. Proberen om er goed uit te zien, maar na de chemo weet je dat de persoon mentaal veranderd en in shock is. Ik weet dat vele van jullie niets geven om dit bericht omdat natuurlijk de kanker jullie niet geraakt heeft. Je weet niet wat het is om te vechten of een geliefde die de strijd verloren heeft tegen kanker. Voor alle mannen en vrouwen die ik ken, ik vraag jullie een kleine dienst en enkel sommige van jullie zullen het doen. Als je iemand kent die de strijd tegen kanker verloren heeft of iemand die er nog tegen aan het vechten is aub zet dit op je status voor 1 uur als teken van respect en herinnering. Kopieër dit en zet het op je status om de slachtoffers en families getroffen door kanker te steunen. Hou je vinger op dit bericht en kopieér het en zet het als status ."Deze kwam ik vandaag ook tegen op mijn tijdlijn. Er zijn meerdere varianten van en ze gaan me steeds meer irriteren. Zo erg dat ik degene die dit vandaag plaatste erop aangesproken heb. Wel op een vriendelijke manier maar toch. Mijn reactie is verwijderd maar ben (nog) niet ontvriend
Wat heb jij geschreven dan chineesje2000 mijn hele time line stroomt er mee vol ik snap het echt niet goed waarom dit plaatsen zelfs mijn moeder heeft het geplaatst
Het is OFFICIEEL!! 😍😍

Ik heb geweldig en toch ook wel schokkend nieuws!!! Ik ben IN VERWACHTING!! Iets minder dan 5 weken nu! Ik weet het, ik ben ook in shock! Ik kan het zelf bijna niet geloven!

Ik was niet van plan het op Facebook te zetten maar jullie zijn allemaal vrienden en bekenden en nu weten jullie het allemaal. Ik ben te overdonderd om het geheim te houden. Wie had dit verwacht??!



---

Maaar! Ik verwacht de kerstman over 5weken!!! Eens kijken welke mensen de hele status wel lezen voor ze reageren. Daarom is het goed om eerst een verhaal helemaal te horen voor je gaat roddelen!👊



😂😆
Gevolgd door een:



Hi Facebookies! Ik wil iedereen bedanken die mijn vorige bericht wel goed gelezen heeft, diegene die het mij gunnen en mij ook direct verontschuldigen aan degenen die moesten janken van vreugde❤️

Eigenlijk wil ik ook iedereen bedanken die het bericht niet helemaal hebben gelezen...mmmm nu moeten jullie iedereen weer appen, facebooken, snapchatten, twitteren, bellen, aan wie jullie verteld hebben dat ik zwanger ben (IN VERWACHTING) en samenwoon.👍🏻

Mocht het zover zijn, zijn jullie ……………………....

zéker niet de 1ste die het horen😂

En na deze eye-opener ga ik de uitdaging aan........ik ga na dit bericht 10 dagen lang zelf niks posten op Facebook, ik nomineer niemand #just a statement

O en voor de mensen met al die oprechte interesse: Ik ben sowiesowwww gelukkig😉

Nouwuh doeiiiii🤗👀



Ik verheug me nu al op die 10 dagen
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 23 november 2015 @ 19:26:

Wat heb jij geschreven dan chineesje2000 mijn hele time line stroomt er mee vol ik snap het echt niet goed waarom dit plaatsen zelfs mijn moeder heeft het geplaatst

Ik heb gezegd dat ik ervan overtuigd ben dat het lief bedoeld is, zeker gezien de ziekte van diegene haar vader. Maar dat dit soort berichten kwetsend kunnen zijn omdat ze je bijna "verplichten" het te delen omdat je anders ongevoelig bent en niet iedereen die in zo'n situatie zit of gezeten heeft de behoefte heeft dit op Facebook te delen. En dat dit misschien een dingetje is om eens bij stil te staan als ze zoiets deelt...

Iets in die trant, het is verwijderd dus ik kon het niet meer letterlijk terughalen en had het in mijn irritatie snel getypt
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 22 november 2015 @ 20:30:

Is het niet veel fijner om iemand een persoonlijk berichtje te sturen i.p.v dit te gaan plaatsen?



"Er is niets pijnlijker dan toekijken hoe iemand aan het einde van zijn leven is door kanker. Proberen om er goed uit te zien, maar na de chemo weet je dat de persoon mentaal veranderd en in shock is. Ik weet dat vele van jullie niets geven om dit bericht omdat natuurlijk de kanker jullie niet geraakt heeft. Je weet niet wat het is om te vechten of een geliefde die de strijd verloren heeft tegen kanker. Voor alle mannen en vrouwen die ik ken, ik vraag jullie een kleine dienst en enkel sommige van jullie zullen het doen. Als je iemand kent die de strijd tegen kanker verloren heeft of iemand die er nog tegen aan het vechten is aub zet dit op je status voor 1 uur als teken van respect en herinnering. Kopieër dit en zet het op je status om de slachtoffers en families getroffen door kanker te steunen. Hou je vinger op dit bericht en kopieér het en zet het als status ."

Vroeger ergerde ik me echt aan dit soort berichten. Wat wil je nu zeggen dan... dat je ook een keertje aan een patiënt of diens familie hebt gedacht, ik vind het aandachttrekkerij. Maar negeerde het vooral.

De dag van vandaag stuur ik de persoon die een bericht als deze met mijn naam erin getagd want ja dat gebeurt tegenwoordig soms ook... het vriendelijke verzoek om het bericht inclusief mijn naam of van familie te verwijderen. Plus dat ik dit soort berichten niet wil lezen, als je medeleven wilt tonen stuur me maar een pb. Doen ze dit niet of wel dan ontvriend ik.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven