Ergerlijke facebookberichten deel 3

26-07-2015 19:51 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kunnen weer verder!



Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 29 augustus 2015 @ 16:31:

[...]



Moet je toch wel 'n zak met geld meebrengen, want in Canada staan ze je niet op te wachten met 'n gratis huis en gratis uitkering. Daar zul je 10 jaar moeten zwoegen en bijdragen wil je uberhaupt van het sociaal stelsel gebruik mogen maken.

Migranten die hier naartoe komen en die ofwel werk, ofwel geld hebben en zichzelf dus kunnen onderhouden (en niet na 'n half jaar al de uitkering in duiken), daar heb ik geen moeite mee.Ja, maar je gaat er al wel bij voorbaat vanuit dat ze allemaal in een uitkering belanden. Oh, en daarnaast jou ook nog eens dwingen om een hoofddoekje te gaan dragen want het zijn allemaal vreselijke mensen. Of eigenlijk geen mensen, maar een natuurramp...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 29 augustus 2015 @ 16:35:

[...]



Ja, maar je gaat er al wel bij voorbaat vanuit dat ze allemaal in een uitkering belanden. Oh, en daarnaast jou ook nog eens dwingen om een hoofddoekje te gaan dragen want het zijn allemaal vreselijke mensen. Of eigenlijk geen mensen, maar een natuurramp...Je kunt op je vingers natellen dat de overgrote meerderheid in 'n uitkering belandt en er nooit meer uitkomt. Waarom? Omdat er in Nederland al te weinig banen zijn en lage lonenbaantje middels vage constructies door Polen worden uitgevoerd. En daarnaast verrekken velen 't om Nederlands te leren en zich aan te passen aan de westerse cultuur (er zijn nu al 3e generatie Marokkanen die amper 'n fatsoenlijk Nederlands woord uit hun mond krijgen) en niet veel bedrijven zitten te wachten op die flauwekul met ramadan als ze ook gewone Nederlanders kunnen krijgen. Tenzij ze weer plat gesubsidieerd worden natuurlijk, zodat het voor hen 3 halen, 1 betalen wordt...
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken eigenlijk meer 3e generatie Marokkanen, die beter Gronings spreken dan ik, maarja, dat is ook slecht Nederlands, natuurlijk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Redbulletje, ken je zelf eigenlijk Marokkanen? Of heb je weleens gepraat met iemand met een hoofddoek? Geloof van niet...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat mijn facebookpagina aardig verschoond was van mensen met, in mijn ogen, vreemde opvattingen over o.a. vluchtelingen en de Zwarte Piet discussie. Valt dat toch weer tegen.

Zag daarnet nog iemand die een plaatje deelde van 'Steun de PVV'. Ook de gore plaatjes van mishandelde dieren en de 'deel dit als je tegen ****** bent' kom ik regelmatig tegen, hoewel ik geen uitgebreide facebooklijst heb.

Heb daarnet een extensie gedownload die bepaalde content op zelf ingevoerde steekwoorden kan blokkeren en kan vervangen door plaatjes in een zelfgekozen thema. In mijn geval plaatjes van luiaarden en puppies. Ziet er een stuk gezelliger uit zo.
quote:Matisse schreef op 29 augustus 2015 @ 16:54:

Ik dacht dat mijn facebookpagina aardig verschoond was van mensen met, in mijn ogen, vreemde opvattingen over o.a. vluchtelingen en de Zwarte Piet discussie. Valt dat toch weer tegen.

Zag daarnet nog iemand die een plaatje deelde van 'Steun de PVV'. Ook de gore plaatjes van mishandelde dieren en de 'deel dit als je tegen ****** bent' kom ik regelmatig tegen, hoewel ik geen uitgebreide facebooklijst heb.

Heb daarnet een extensie gedownload die bepaalde content op zelf ingevoerde steekwoorden kan blokkeren en kan vervangen door plaatjes in een zelfgekozen thema. In mijn geval plaatjes van luiaarden en puppies. Ziet er een stuk gezelliger uit zo.



Wat leuk! Is dat van unbaby of zoiets? Ik zag ooit een extensie die foto's van baby's veranderde in foto's van kittens, maar nooit geprobeerd, omdat mijn vrienden toch al katten hebben in plaats van baby's.

Ik weet niet meer precies hoe die heet, zal het eens googelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net een bijzondere reactie op een artikel over vluchtelingen (dat het geen gelukszoekers zijn)

"echte vluchtelingen zitten niet in Europa, die hebben daar geen geld voor, ik zie ze vaak genoeg bij Calais" ..



Nou vraag ik me dus echt af: is Calais geen Europa of zijn de vluchtelingen bij Calais geen echte vluchtelingen voor deze persoon.. en ik wil er dus niet op in gaan, want geen discussie voeren..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 29 augustus 2015 @ 16:09:

[...]



Nou precies. Er zijn massa's Europeanen die 'gewoon' emigreren omdat ze vinden dat dit of dat in hun land niet goed gaat. Veeboeren uit Nederland die naar Canada vertrekken omdat ze daar een grotere veestapel kunnen hebben.

Maar dat is niet erg. Syrie ontvluchten omdat je daar gewoon doodgaat wel. Dan ben je een gelukszoeker. En iphones? So what, mag je met een iphone op zak niet vluchten dan?



In de jaren 30 zijn er duizenden joden naar Amerika gevlucht om aan Hitler te ontkomen. Het is dat ze toen nog geen smartphones hadden want die hadden ze zeker gehad dan. De vluchtelingen hadden namelijk wel geld andes kon je de tocht niet betalen.

Deze mensen hebben ook geld. Des te schrijnender dat ze alles toch achterlaten. Een arme sloeber zonder baan of huis zal gemakkelijker wegtrekken.



Eens. Die mensen laten huis en haard achter omdat het gevaarlijk is. Moet je je eens indenken wat een grote stap dat is! Mag je alleen vluchten als je geen rooie rotcent hebt?



Ik ken veel mannelijke vluchtelingen uit Syrie, zeg maar twintigers en dertigers. Bijna allemaal zijn ze opgeleid op universitair niveau. Die willen maar al te graag aan de bak!
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 29 augustus 2015 @ 21:38:

[...]





Eens. Die mensen laten huis en haard achter omdat het gevaarlijk is. Moet je je eens indenken wat een grote stap dat is! Mag je alleen vluchten als je geen rooie rotcent hebt?



Ik ken veel mannelijke vluchtelingen uit Syrie, zeg maar twintigers en dertigers. Bijna allemaal zijn ze opgeleid op universitair niveau. Die willen maar al te graag aan de bak!Eens. En dan maar hopen dat ze dat ook snel mogen, want volgens mij mogen vluchtelingen officieel nog niet de taal leren of een baan aannemen zolang ze geen verblijfsstatus hebben. Kan me niet voorstellen dat je er gevoelsmatig op vooruitgaat als je niets mag en kan terwijl je zoveel wilt.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Pfff, zo herkenbaar, Dream. Ik zit me af en toe echt óp te vreten zo achter FB. Wil ik helemaal niet maar het gebeurt.

Op FB kwam ook dit nieuwsartikel voorbij, inclusief de uiteraard giftige reacties.



NOS: 'Vluchteling trekt Facebookend door Europa'



De kortzichtigheid. Het harde, giftige. Het domme.

Wat kan social media vaak kwaad. Mijn mensbeeld wordt er verbitterd door. Ik word er echt verdrietig van.



Ik neem morgen/maandag contact op met de Americahal in Apeldoorn, hier schijnen de eerste honderden vluchtelingen in NL binnenkort te arriveren - welke (praktische of geldelijke) hulp men daar nodig heeft. Ga er op broeden.

Offtopic.
Alle reacties Link kopieren
Ergernis van de dag: Facebook-kennisje dat eendimensionale, zwaar zwakbegaafde dingen post (zoals de welbekende sollicitatie als asielzoeker) en ook extreem dommig en kwetsend commentaar levert op andere discussies en openbare posts (die ik dus ook te zien krijg).



Wat het vooral irritant maakt is dat ze aangetrouwde familie is en onze (zeldzame en dus herkenbare) familienaam is gaan bezigen. Great, worden wij straks met die mafklapper geassocieerd. Ik was niet voor dat huwelijk, guys. Ik heb niet om deze troela gevraagd. En nu draagt ze wel mijn naam en loopt ze uit die naam nonsens uit te braken.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZusterPetronella schreef op 29 augustus 2015 @ 22:05:

Ergernis van de dag: Facebook-kennisje dat eendimensionale, zwaar zwakbegaafde dingen post (zoals de welbekende sollicitatie als asielzoeker) en ook extreem dommig en kwetsend commentaar levert op andere discussies en openbare posts (die ik dus ook te zien krijg).



Wat het vooral irritant maakt is dat ze aangetrouwde familie is en onze (zeldzame en dus herkenbare) familienaam is gaan bezigen. Great, worden wij straks met die mafklapper geassocieerd. Ik was niet voor dat huwelijk, guys. Ik heb niet om deze troela gevraagd. En nu draagt ze wel mijn naam en loopt ze uit die naam nonsens uit te braken.



Dat laatste zou dus ook gewoon verboden moeten worden. Wij hebben ook een zeldzame achternaam (alleen ons gezin) en mijn schoonzus is hem gaan gebruiken. Verder een okay mens, maar het voelt alsof ze iets van me gejat heeft.



Mijn facebookvriendjes maken het over het algemeen niet zo bont als sommige berichten die ik hier zie, maar ik word helemaal tureluurs van twee dames die helemaal in de doulasferen, birthing rituals en attachment parenting zijn sinds ze zwanger waren en geworpen hebben.
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Het meest irritante/kwetsende aan dit soort dingen is dat de 'onzekerheid' regeert. Het gaat die schreeuwerds niet om buitenlanders, asielzoekers, gelukzoekers whatsoever,want zij zouden hetzelfde doen.

Het gaan hem om het feit dat de regering, hun eigen regering, naar hun mening, terecht of onterecht, hun 'uitkleedt'.

En daar hebben zij moeite mee.

De uitkleding versus de zorg voor vluchtelingen.

Dat is een ongelijkheid die, hoewel lastig in cijfers te noteren en daarmee onbegrip, maakt dat de onvrede en weerstand zo groot maakt.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ik had een post op facebook die de Zwarte Pietdiscussie verbond met bootvluchtelingen. Hoe gaaf is dat, dubbele kortzichtigheid. Ik ben echt te genuanceerd voor facebook geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 29 augustus 2015 @ 22:18:

Het meest irritante/kwetsende aan dit soort dingen is dat de 'onzekerheid' regeert. Het gaat die schreeuwerds niet om buitenlanders, asielzoekers, gelukzoekers whatsoever,want zij zouden hetzelfde doen.

Het gaan hem om het feit dat de regering, hun eigen regering, naar hun mening, terecht of onterecht, hun 'uitkleedt'.

En daar hebben zij moeite mee.

De uitkleding versus de zorg voor vluchtelingen.

Dat is een ongelijkheid die, hoewel lastig in cijfers te noteren en daarmee onbegrip, maakt dat de onvrede en weerstand zo groot maakt.



Voor een deel begrijp ik dat wel: ik ben oorspronkelijk vóór zwarte piet en ben nog steeds verbolgen en gekwetst over hoe ik vorig jaar ben neergezet als domme, tokkie-achtige racist, alleen maar omdat ik geen zin had om zo'n dreinerige schreeuwerd als Quinsy Gario zonder strijd zijn zin te geven. Dat talloze Nederlanders goede herinneringen hebben aan het Sinterklaasfeest van henzelf als kind, en hechten aan de traditie, en dat je dit dus best wel voorzichtig mag aanpakken, werd totaal niet opgepikt. Als je tegen zwarte piet was, was je een deugend persoon, maar was je vóór, dan moest je vooral je racistische bek houwen en maar eens een geschiedenisboek lezen. Zeker toen de VN zich ermee begon te bemoeien en Verene Shepherd achteloos meldde dat we sowieso heel Sinterklaas wel konden schrappen 'omdat we de Kerstman nog hadden' (die wij thuis helemáál niet hadden), hád ik het zowat niet meer.



Dat heeft mij soms ook wel het gevoel gegeven: 'waar blijft dan de ruimte voor wat ík belangrijk vind?'. Zeker in combinatie met de beschuldigingen van racisme, terwijl ik zo afschuwelijk tégen racisme ben en me altijd hard heb gemaakt om discriminatie niet toe te laten. Het voelde allemaal zo oneerlijk en onrechtvaardig.



Kortom, die onvrede van mij, en de onzekerheid over waartoe dit zou leiden, maakten dat ik ook wel eens de behoefte voelde om extreem ongenuanceerde dingen over ZP te posten. Ik was gewoon bang, bang dat een minderheid (met jankneus Gario als aanvoerder) iets voor elkaar zou krijgen waar ik nog helemaal niet klaar voor was of wat ik in elk geval niet wilde prijsgeven als het me zo bot werd afgedwongen. En dan ik nota bene een hoogopgeleid persoon met een uitstekend moreel kompas. Moet je net effe iets minder gis wezen en toch als de dood zijn dat alles helemaal de verkeerde kant op gaat, dan begrijp ik wel dat je PVV-achtige dingen gaat neerpennen (wat ik overigens niet goedkeur, maar dus wel begrijp). Ik voelde me vreselijk in de verdediging gedrukt en als ik dat voelde, voelen zij het natuurlijk ook.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Ach, Soetkees. Wat ontzettend sneu voor die Nederlanders, dat zij zich 'uitgekleed' voelen door onze overheid, die overheid die ons nog steeds zeer ruimhartig voorziet van veiligheid, huisvesting, werkgelegenheid en vooral: WELVAART x 100!

Die overheid die 'wij Nederlanders' nog steeds gekozen hebben, zelf, tijdens verkiezingen. Ook nog.

Dolk in de rug, zeg! Dat 'hunnie van de regering vluchtelingen vóór laten gaan! Gratisssssss gelddddddd!' <sarcasme>
ZusterPetronella, Soetkees heeft het over de discussie op FB over de huidige vluchtelingenstroom - niet over Zwarte Piet.



Maar ik snap dat jij iets over Zwarte Piet wilde zeggen nog..
Alle reacties Link kopieren
quote:ZusterPetronella schreef op 29 augustus 2015 @ 21:44:

[...]





Eens. En dan maar hopen dat ze dat ook snel mogen, want volgens mij mogen vluchtelingen officieel nog niet de taal leren of een baan aannemen zolang ze geen verblijfsstatus hebben. Kan me niet voorstellen dat je er gevoelsmatig op vooruitgaat als je niets mag en kan terwijl je zoveel wilt.



Klopt, ze mogen met de inburgeringscursus beginnen als ze in een bepaalde gemeente gehuisvest zijn. Ik ken er een heleboel en velen uit Syrie waren binnen no time klaar met de inburgeringscursus en studeerden daarna verder aan een universiteit in Nederland.



Ken er ook veel die gewoon wilden werken maar niet aan de bak kwamen of nog niet mochten. Maar wel mooi dat ze vrijwilligerswerk gingen doen.



Moet je voorstellen dat je als 30-jarige gezonde vent in een boerendorp geplaatst wordt waar geen hol te beleven is. Natuurlijk zijn ze dankbaar, maar ze vereenzamen soms. Ze gaan vrijwilligerswerk doen. Moet je voorstellen hoe dat is. In hun eigen land waren ze misschien niet arm, maar het was er gevaarlijk. Hoe moeilijk moet het zijn om dan op jezelf aangewezen te zijn en zo te moeten leven? Die geven niet voor niets huis en haard! En natuurlijk zitten er ook rotte appels tussen. Maar het merendeel is gewoon dankbaar en wil werken. Heb bij Vluchtelingenwerk gewerkt voor een lange tijd, dus een goed beeld.



En zeg eens eerlijk: wie zou geen veilig onderkomen zoeken wanneer de situatie in Nederland zo was zoals deze in landen als Syrie en Eritrea is? Mogen dan alleen de bijstandsgerechtigden vluchten? Ik hoor vaak dat de 'echte vluchtelingen' geen geld hebben om te vluchten. Waarom is iemand met geld geen echte vluchteling? Ik zou ook de stap nemen als ik daar zou wonen en ik zou geld hebben. Logisch toch? In WO2 gebeurde dat ook. Nederlanders die naar Canada en Australie vluchtten. De mensen zonder geld bleven (wellicht helaas voor hun) hier. Waarom is dat anders? Iedereen pakt toch de kans die hij/zij pakken kan, in de hoop op een beter leven? Of zijn er mensen die vrijwillig in een oorlogsgebied blijven wonen, terwijl ze financieel de mogelijkheid hebben om te vluchten?
Alle reacties Link kopieren
Nog even over de achternaam: wat fijn dat ik niet de enige ben. Het jeukt elke keer als ze hem gebruikt. Zij doet dat omdat ze dat vond horen bij trouwen, en dat de kinderen en de ouders dezelfde naam hebben.

Ze gebruikt haar eigen naam er niet bij.



Nu gaat ze scheiden. Ik ben benieuwd hoe ze zich laat noemen.



(Ik ben getrouwd, gebruik nog steeds mijn naam, omdat ik altijd al zo heet. Als ze me met achternaam man aanspreken reageer ik ook, omdat het meestal de kdv/school/bso mensen zijn die dat doen. Als ze me nog niet kennen. Daarna is voornaam gebruikelijk.)
Alle reacties Link kopieren
@ Madderijn, ik vind het eigenlijk niet eens erg dat ze die achternaam aanneemt. Het voelt, zoals grimblegrumble al zegt, inderdaad alsof ze iets van me gejat heeft, maar evengoed kan ik weinig veranderen aan zo'n ingeburgerd gebruik (en bovendien zal ik het zelf misschien ook wel ooit doen).



Maar dat ze zo'n onflatteus visitekaartje voor onze familie is, vind ik wél erg. Als je een [insert familienaam] wil zijn, heb je je representatief te gedragen, vind ik En dan betekent niet van die debiele dingen uitkramen de hele tijd.



Maargoed, ik heb genoeg eigen ooms, tantes, neven en nichten die die 'verplichting' met voeten treden. Dus misschien is de beste oplossing wel gewoon om zelf later de naam van mijn toekomstige man over te nemen...
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat mijn Facebookvrienden redelijk hetzelfde dachten als ik..

Toen ik jaaaaaren geleden een relatie met een Turkse jongen kreeg haakten veel mensen af want zo'n Turk dat is vragen om ellende...

Die selectie was opzich wel handig.

Ik dacht dat ik wel wist wat ik aan iedereen had.



Niet dus.



ik ben zelf redelijk actief in het proberen te helpen van vluchtelingen (inzamelingen etc) en dat vinden veel mensen zo belachelijk!

De afgelopen tijd ben ik druk geweest met mensen verwijderen omdat ik gewoon echt misselijk werd van alle reacties en 'likes' op walgelijke foto's en haatzaaiende plaatjes. Van mensen waar ik toch wel een normaal gevoel bijhad.



Ik word er best moe van.

M'n man en ik praten er vaak over en de reacties van die mensen zijn voor mij een drive om nog meer en actiever bezig te zijn om mensen te helpen.

Niemand laat z'n hele hebben en houden voor de lol achter.



En ik zal hoe dan ook in blijven gaan op rare ongenuanceerde reacties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 29 augustus 2015 @ 22:38:

Ach, Soetkees. Wat ontzettend sneu voor die Nederlanders, dat zij zich 'uitgekleed' voelen door onze overheid, die overheid die ons nog steeds zeer ruimhartig voorziet van veiligheid, huisvesting, werkgelegenheid en vooral: WELVAART x 100!

Die overheid die 'wij Nederlanders' nog steeds gekozen hebben, zelf, tijdens verkiezingen. Ook nog.

Dolk in de rug, zeg! Dat 'hunnie van de regering vluchtelingen vóór laten gaan! Gratisssssss gelddddddd!' <sarcasme>Ik deel je sarcasme ook (omdat ik het idee heb dat je dat niet uit mijn verhaal haalde).
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
En eens met Minnie Mouse en Zuster Petronella
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:Kuzu schreef op 30 augustus 2015 @ 01:05:

Ik dacht dat mijn Facebookvrienden redelijk hetzelfde dachten als ik..

Toen ik jaaaaaren geleden een relatie met een Turkse jongen kreeg haakten veel mensen af want zo'n Turk dat is vragen om ellende...

Die selectie was opzich wel handig.

Ik dacht dat ik wel wist wat ik aan iedereen had.



Niet dus.



ik ben zelf redelijk actief in het proberen te helpen van vluchtelingen (inzamelingen etc) en dat vinden veel mensen zo belachelijk!

De afgelopen tijd ben ik druk geweest met mensen verwijderen omdat ik gewoon echt misselijk werd van alle reacties en 'likes' op walgelijke foto's en haatzaaiende plaatjes. Van mensen waar ik toch wel een normaal gevoel bijhad.



Ik word er best moe van.

M'n man en ik praten er vaak over en de reacties van die mensen zijn voor mij een drive om nog meer en actiever bezig te zijn om mensen te helpen.

Niemand laat z'n hele hebben en houden voor de lol achter.



En ik zal hoe dan ook in blijven gaan op rare ongenuanceerde reacties.



Ja he je leert soms rare kanten van je vrienden kennen via fb.



Maar jij bent gewoon een toppertje!! Zo goed bezig. Heb ik echt respect voor.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven