Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....



I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Lees net de laatste pagina van dit geweldige topic...! Ga de rest ook lezen, wat leuk is dit!
quote:MwTheelepel schreef op 06 maart 2017 @ 10:26:

Een vriendin van een facebook vriendin is haar Retraite "Kennismaking met je essentie" al een tijd aan het promoten waardoor ik het steeds voorbij zie komen. 450 mensen uitgenodigd 2 gaan er, de twee personen die het organiseren.. Gek genoeg wil niemand minimaal 420 euro uitgeven voor vier dagen yoga en ademhalingsoefeningen waarbij je een kamer moet delen en die goedkoopste geen eigen badkamer heeft. Voor dat geld verwacht je op zijn minst een privé badkamer en slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat verwacht ik niet. Want die retraites kosten vaak handenvol geld. Omwille van: twee tot drie lessen per dag en drie maaltijden inclusief. Heb vaker zulke dingen gedaan en je betaalt dan voor de low budget dingen idd rond 800 euro per week voor een gedeelde kamer. Voor een wat meer upscale resort zit je makkelijk aan 1700 euro voor een week in een solo kamer. Dat zijn gewoon de prijzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tove82 schreef op 06 maart 2017 @ 13:49:

Nee, dat verwacht ik niet. Want die retraites kosten vaak handenvol geld. Omwille van: twee tot drie lessen per dag en drie maaltijden inclusief. Heb vaker zulke dingen gedaan en je betaalt dan voor de low budget dingen idd rond 800 euro per week voor een gedeelde kamer. Voor een wat meer upscale resort zit je makkelijk aan 1700 euro voor een week in een solo kamer. Dat zijn gewoon de prijzen.Heilige poep, voor dat geld kan ik met mijn man samen ook een week all in vliegen naar een warm oord. Ik vind het wel heel veel geld om kennis te maken met mijn essentie (wat dat ook mag zijn) en ik word ook helemaal niet ontspannen van een kamer delen, dat snap ik echt niet als het idee is om tot jezelf te komen. Blijkbaar vinden meer mensen dat anders zou er wel iemand gaan.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ja, die dingen zijn niet goedkoop, I know.

Nu, als ze écht goed zijn, vind ik het het wel waard. Soms heb je meer aan zoiets dan aan pakweg zes weken Australië. Heb ik vorig jaar meegemaakt met een fantastisch oord, waar ik dit jaar opnieuw naartoe ga. Ik durf hier geeneens neer te zetten hoeveel dat kost.



Alleen jammer dat er ook veel slechte, knullige retraites zijn die soms zelfs meer kwaad dan goed doen.



Maar no way dat ik een kamer deel!!

Als het goed is, kom je nl "jezelf tegen" (ja, stomme uitdrukking, maar het is toch wel zo: bepaalde eyeopeners over jezelf, je leven, anderen enz) en je hebt tijd en ruimte nodig om bepaalde dingen te verwerken.

En idd: de eerste bedoeling is ontspannen. Ik word ook niet relaxed van het gesnurk van een vreemde, me opgelaten te voelen doordat ik mogelijk de badkamer te veel inpalm enz. Plus dat je gewoon niet 100% kunt relaxen door de simpele aanwezigheid van een onbekende... Niet eens in je slaap.

Ik betaal dan ook altijd met plezier meer voor een eigen kamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat het het waard is als het echt goed is geregeld, je goede "begeleiders" hebt, de omgeving fijn is en de faciliteiten goed zijn. Mijn mening over deze retraite is denk ik extra gekleurd omdat ik die persoon viavia ken en zij zelf juist een instabiel persoon is. Ik zou haar persoonlijk niet eens een uur op mijn kinderen laten passen (als die nog oppas nodig hadden) laat staan dat ik me zou overgeven aan haar begeleiding..







Mijn moeder heeft deze pagina ontdekt en plaatst nu dagelijks zo een plaatje de afgelopen week..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 04 maart 2017 @ 23:52:

Naming & shaming

Vandaag kreeg ik weer zo'n berichtje op fb dat als de dief niet even af kwam rekenen dat het kenteken op fb ging.

Normaal scroll ik hier altijd langs maar nu ging ik eens de reacties lezen. Nou die logen er niet om. Een hoop gescheld en teksten als 'ik zou het er meteen opzetten ', 'moet je maar niet jatten' etc.

Een enkeling vroeg waarom de politie niet gewoon ingeschakeld werd, maar die konden ook op gescheld rekenen.



Ik heb een hekel aan n&s. Je zou maar een verkeerd kenteken op fb plaatsen en zo de verkeerde aan de schandpaal nagelen. Je zou maar slachtoffer zijn van iemand die je een hak wil zetten en jou en zwart maakt op fb. Of je bent wel schuldig, wordt gestraft, maar je komt dat bericht nog jaren tegen. Lekkr dan.



Ik ben ook altijd bang dat iemand gewoon ergens een foto wegplukt en een bericht verzint.

Of een voor een vorm van cyberpesten.



Ik deel het dus nooit eigenlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 06 maart 2017 @ 13:23:

[...]





Voor dat geld verwacht je op zijn minst een privé badkamer en slaapkamer.Nou als het een 4 daagse cursus is, is het niet eens zo duur, denk ik. De organisatie moet tenslotte én de locatie betalen, het eten én er nog aan verdienen. Maar wil je zo'n cursus volgen bij een faceboekbekende.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@ mevr Theelepel: ha ha, hoe typisch. Doet me denken aan die mensen die op fb vanalles posten over 'empathie', 'hoogsensitiviteit' en 'kindness' en zo, maar in het echte leven juist hard naar anderen toe zijn. Ik ken er zo eentje, heeft zelfs een (flut)opleiding therapie gevolgd, post daar ook geregeld over, maar ik zou haar aan niemand aanraden.
Alle reacties Link kopieren
lees hier graag mee en wilde een plaatje delen, maar dit lukt niet helemaal.



Ergerlijk
Alle reacties Link kopieren




Zo zie je maar, de aanhouder wint
Tvp
Alle reacties Link kopieren




het is eigenlijk niet ergelijk, maar wel opmerkelijk, en daar is helaas geen topic over,



iemand zijn kind van 11 gaat dit uitdelen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Een FB kennis deelt alle herinneringen die ze van FB krijgt voorgeschoteld. Een plaatje over hoogsensiviteit, een tekening die ze heeft gemaakt, een foto van haar met haar hond/vriendin, haar eten.



Denkt ze nou werkelijk dat iemand daarop zit te wachten?

Ik krijg die herinneringen ook en denk dan 'oh ja, 4 jaar geleden was ik daar-en-daar'. Klaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een uur aan de computer, af en toe eens FB gecheckt en de vrouwendag-statussen, plaatjes, spreuken enz komen me nu al de strot uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam dit afschrikwekkende gedicht tegen op FB. Het was op een houten bord geprint, vergelijkbaar met die borden met wisselende lettertypes.



Gebed voor mijn kinderen



Ik leg de namen van mijn

kinderen in Uw handen.

Graveer Gij ze daarin met

onuitwisbaar schrift.

Dat niets of niemand ze meer

ooit daaruit kan branden,

ook niet als satan ze straks

als de tarwe zift.



Houdt Gij mijn kinderen vast,

als ik ze los moet laten

en laat altijd Uw kracht

boven hun zwakheid staan.

Gij weet hoe mateloos

de wereld hen zal haten,

als zij niet in het schema van

de wereld zullen gaan.



Ik vraag U niet mijn kinderen

elk verdriet te sparen,

maar wees Gij wel hun troost,

als ze eenzaam zijn en bang.

Wil om Uws naams wil hen

in Uw verbond bewaren,

en laat ze nooit van U vervreemden,

nooit, hun leven lang!



Ik leg de namen van mijn

kinderen in Uw handen.

Amen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Georgette
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Vooral dit. Dit is echt eng. Zorgelijk.



Dat niets of niemand ze meer

daaruit kan branden,

ook niet als satan ze straks

als de tarwe zift



Gij weet hoe mateloos

de wereld hen zal haten,

als zij niet in het schema van

de wereld zullen gaan.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 08 maart 2017 @ 12:37:

Vooral dit. Dit is echt eng. Zorgelijk.



Dat niets of niemand ze meer

daaruit kan branden,

ook niet als satan ze straks

als de tarwe zift



Gij weet hoe mateloos

de wereld hen zal haten,

als zij niet in het schema van

de wereld zullen gaan.Klinkt als iets dat vroeger in het ouderlijk huis hing bij een seriemoordenaar..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:mamsvan schreef op 08 maart 2017 @ 09:19:

[afbeelding]



het is eigenlijk niet ergelijk, maar wel opmerkelijk, en daar is helaas geen topic over,



iemand zijn kind van 11 gaat dit uitdelen Leuk voor halloween
"Nog 1 dagje werken en dan weekend"



Dit is iemand die geen baan heeft en de hele dag door berichten plaatst van de huishoud klussen die ze gedaan heeft
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 08 maart 2017 @ 09:19:

[afbeelding]



het is eigenlijk niet ergelijk, maar wel opmerkelijk, en daar is helaas geen topic over,



iemand zijn kind van 11 gaat dit uitdelen



Gaaf!

Mijn dochter is met haloween jarig, die had dit graag op een feestje gehad
Later is nu
quote:single1985 schreef op 09 maart 2017 @ 19:08:

"Nog 1 dagje werken en dan weekend"



Dit is iemand die geen baan heeft en de hele dag door berichten plaatst van de huishoud klussen die ze gedaan heeft
quote:Starshine-2 schreef op 04 maart 2017 @ 13:19:

Nou het lijkt me inderdaad normaal om de eerste die reageert als eerste de optie te geven. Hoelang je mensen de kans moet geven te reageren weet ik niet. 24 uur vind ik rijkelijk lang. Als je graag iets wil, let je toch een beetje op.

Verder vind ik dat je je moet voegen naar de regels op zo'n fb-groep, mits ze dus redelijk zijn.Vind geen redelijke regel. Bepaal zelf wel wat ik aan wie verkoop of geef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven