Ervaringen met de Kobo Glo (HD)

09-08-2016 13:07 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al even op zoek naar een ereader.. Nav verschillende topics op dit forum wilde ik gisteren de Kobo Glo HD gaan kopen, maar....wat is dat scherm klein!! Ik lees vrij snel dus heb t idee dat ik supervaak moet omslaan. Ik vind t n enorm verschil met lezen op de IPad (daar passen grotere stukken tekst op) maar die is weer niet fijn in de zon, 's avonds en ik vind t eng m in mn tas te laten bij t zwembad.

Wat is jullie ervaring met het kleine scherm? Ik hoor het graag. Thanks
Alle reacties Link kopieren
Het viel mij ook tegen toen hij binnen kwam. Maar je raakt eraan gewend en je kan de lettergrootte eventueel wat kleiner maken.
Alle reacties Link kopieren
och je duim in de aanslag bij de benedenhoek, en het valt wel mee. Ik heb er een sinds een paar weken, bevalt me goed, Vooral nadat ik die van een kennis gezien had, die je niet met goed fatsoen kon lezen als je in de zon zat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben er zelf onwijs blij mee! Het is misschien even wennen maar ligt heerlijk in de hand.
Ik heb al jaren een e-reader van Kobo, nu een Glo. In het begin moest ik wennen aan het formaat, maar eenmaal gewend wil ik niets anders meer (heeft trouwens ook een positieve, praktische kant, makkelijk mee te nemen bijv. tijdens vakantie). Heel veel zaken zijn aan te passen, bijv. lettertype/grootte/regelafstand etc.

Ik lees eigenlijk geen "normale" boeken meer en ik vind lezen op een e-reader veel rustiger/prettiger dan op een Ipad/tablet.

De Glo heeft verlichting, erg handig/prettig (had ik op mijn eerdere e-reader niet, waardoor ik s'avonds bij een lamp moest gaan zitten)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een Kobo met een 5" scherm (nog kleiner dus) en dat bevalt prima. Het is even wennen aan het kleine scherm (vaak bladzijden omslaan) maar het grote voordeel van zo'n kleine e-reader is dat hij heel compact is en je hem dus overal makkelijk mee naar toe kan nemen. Hij past in de kontzak van mijn spijkerbroek. Mijn ervaring is dat als het boek goed genoeg is, het niet uit maakt waar je het op leest.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt misschien klein, maar ik vind het prettig lezen hoor. En lekker licht en handzaam. Maar ik lees ook graag dwarsliggers op vakantie. Die zijn nog kleiner...
Ik lees al jaren op ereaders en ik wil niet anders meer. Eerst een Sony, toen kobo glo en nu kobo H20. Ik heb het idee dat deze laatste een iets groter scherm heeft. Ik lees ook erg snel maar het bladeren gaat zo onbewust dat ik het eigenlijk niet doorheb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daarom een Kobo Aura H2O gekocht. Die is ietsje groter. Maar goed, het went denk ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft hem nu. Had hiervoor de Sony t2. Scherm is idd kleiner maar leest wel heel plezierig. Ook de accu gaat lang mee
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds de afgelopen twee weken ook ervaring met de Kobo H2O. Wat een genot.

Lezen aan het strand, zwembad, tussendoor een duik nemen, is geen probleem. De H2O is niet bang voor een beetje water.

Lezen in bed is ook een feest. Mijn man heeft een lamp nodig, ik niet.

En lezen terwijl je op je zij ligt, echt zalig.

Wat ik wel jammer vind, is dat wanneer je een nieuw boek uit je bieb haalt, je niet even meer de achterkant kan lezen waar het ook alweer over gaat.

Ik vind de grootte prima, je kunt de lettergrootte aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ik heb n vandaag gekocht en er n aantal boeken opgezet. Wat veranderd aan lettertype ed wat maakt dat er meer tekst op 1 pagina gaat. ..ik neem m mee op vakantie. .super. ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven