Ervaringen met refurbished Macbook Pro?

20-11-2016 10:52 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,



Aangezien mijn oude macbook pro zeer binnenkort aan vervanging toe is, mede doordat ik er tot twee keer toe per ongeluk een kop thee overeen heb gegooid, ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe.



Alleen zijn de nieuwe MacBook Pro's echt zo gigantisch duur, dat ik me afvraag of dat het wel waard is. Zou ik niet beter een reburbished model kunnen kopen? De technische specs van mijn huidige MacBook voldoen prima: het hoeft van mij niet nog sneller of meer opslagruimte.



Ik koop liever niet zoiets duurs via Marktplaats, maar vind het idee van refurbished (zoals bij Leapp) wel aantrekkelijk. Maar kan hij dan echt wel even mee? Of betaal je dan nog te veel voor eigenlijk matige kwaliteit?



Mijn huidige MacBook Pro (uit herfst 2013):

Retina beeldscherm

13 inch

2,4 Ghz Intel Core i5 processor

16GB geheugen 1600 MHz DDR3

Intel Iris 1536 MB Videokaart



Iemand tips?
Ja leapp heb ik prima ervaring mee met ipads. Je krijgt ook weer garantie.



Wat je ook zou kunnen doen is eventjes wachten nog, de nieuwe macbook pro 2016 is net uitgekomen. En zodra die in de winkels ligt zal de prijs van de vorige omlaag gaan. Zag bij coolblue ook al een aanbieding van het vorige model.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van verschillende mensen of enorme horrorverhalen gehoord over Leapp of juist dat ze enorm tevreden waren. Om die reden had ik zelf uiteindelijk toch een nieuwe macbook air gekocht, terwijl ik eerst er wel serieus over na zat te denken om voor een tweedehands model i.v.m. de hoge aankoopprijs. Met mijn vorige macbook heb ik 7,5 jaar gedaan en toen heb ik alleen een nieuwe gekocht omdat ik voor bepaalde programma's gewoon betere specs nodig had.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Als je je pb-functie aanzet (bij instellingen) heb ik denk ik wel een betrouwbare tent waar ik mijn laptop vandaan heb.

Gewoon een winkel, dus met factuur en langer garantie dan gewoonlijk, inruil mogelijk.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tips dusver. Ik kan niet al te lang meer wachten, want ivm eigen bedrijf wil ik de investering nog graag dit jaar doen. Maar inderdaad wel een goede om bij andere winkels te kijken dan alleen apple zelf. Volgens mij verkoopt Apple zelf namelijk nooit oude modellen.



@Suzy65: ik heb mijn instellingen aangepast, dank je!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel blij met Leapp.

Goeie service en mijn macbookje is prima.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen. Zelfde verhaal. Binnenkort gaat mijn Macbook Pro er een keertje mee ophouden. Hij is meer dan 4 jaar oud. Een nieuwe kan ik niet betalen. Maar ik zou wel graag Apple willen blijven gebruiken.
4 jaar is erg kort
Alle reacties Link kopieren
Oh ja is 4 jaar kort? De Apple Store heeft hem total loss verklaard een jaar geleden ofzo.....

Het was mijn eerst Apple.

Hoe lang doe je er normaal mee dan?
quote:Rasonkel schreef op 20 november 2016 @ 16:19:

Oh ja is 4 jaar kort? De Apple Store heeft hem total loss verklaard een jaar geleden ofzo.....

Het was mijn eerst Apple.

Hoe lang doe je er normaal mee dan?Ik hoor regelmatig van mensen die er het dubbele uithalen. Mijn oudste Apple is nu ongeveer 5 jaar en functioneert zoals toen ik hem kocht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven