Ervaringen met Simpel - sim only

19-03-2015 09:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op dit moment allemaal een mobiel telefoon abonnement bij KPN, waarbij je om de 2 jaar een nieuw toestel mag uitzoeken. Binnenkort is het weer zover. Toch is er de afgelopen jaren, bij het uitzoeken van een 'nieuw speeltje' erin geslopen dat de abonnementen ook steeds duurder zijn geworden.

De toestellen die we nu hebben bevallen ons op dit moment prima en we zijn dus aan het kijken of we deze niet gewoon kunnen behouden, dus geen nieuw toestel nemen, en ook of de kosten omlaag kunnen voor het abonnement.



Vandaar mijn vraag: hoe zijn de ervaringen met Simpel?



We willen wel graag nummerbehoud.



Alle adviezen over Simpel, of andere aanbieders zijn dus welkom.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ik heb me een paar dagen terug aangemeld bij simpel. Nu maar afwachten hoe het is. Volgens mij is het wel hetzelfde netwerk als T-mobile. En daar heeft m'n vriend nooit problemen mee. Dus ik hoop op een goede afloop
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar dagen een sim only abonnement van simpel. Tot nu toe bevalt het prima. Nummer behouden ging soepel.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, zoals alle andere providers. Tegenwoordig zit daar niet zo gek veel verschil meer in hoor of je moet in een gehucht wonen waar sowieso slecht bereik is.

Ik heb het nu een jaartje, niks mis mee.
Alle reacties Link kopieren
Waar providers wel heel erg in verschillen is de kosten/bundels voor buitenland. Als je je telefoon op reis ook wil gebruiken, is het wel belangrijk om je daarin te verdiepen.
.
Omdat je nu via KPN hebt, kun je ook een abonnement nemen bij Simyo. Zij maken gebruik van het KPN netwerk en zijn net zo goedkoop en goed als Simpel. Of zelfs beter m.b.t. bereik (althans dat vind ik en ik kom nogal eens in een gehucht.)
Alle reacties Link kopieren
Ah dank jullie wel! Het advies van buitenland en Simyo is zeker goed, ga ik meenemen in de puzzel.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar jaar een sim-only abonnement van Simpel. Het fijne vind ik is dat ik mijn actuele verbruik ieder moment van de dag kan checken, een bundel uitbreiden of beperken online zonder gedoe of bijkomende kosten en dat Simpel erg simpel is.



Hiervoor had ik een abonnement van Vodafone en voor het geld dat ik neertelde werd ik als klant genaaid waar ik bij stond. Wilde ik uitbreiding van mijn abonnement dan ging alles heel makkelijk, wilde ik mijn abonnement terugschroeven dan moest ik 20 euro neertellen. Het toestel begaf het na 1,5 jaar terwijl ik een contract voor 2 jaar had afgesloten.



Enige minpunt aan Simpel is dat ik niet overal internet kan gebruiken en de boel erg traag is. Geen idee of dat aan Simpel ligt of aan iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Als je Ziggo klant bent kun je eens kijken naar Ziggo mobiel voor sim only, is niet duur en ik kan elke maand opzeggen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle adviezen. Apple, wij zijn Ziggo-klant, dus dat is zeker een optie!
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een paar jaar Simpel gehad en ik was heel tevreden. Afrekeningen klopten altijd, website was makkelijk, geen minpunt te ontdekken.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Ook hier prima ervaringen met Simpel sim only.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een sim only via Hollandse Nieuwe, maakt gebruik van netwerk van Vodafone en het bevalt prima. Alles valt binnen de bundel, dus bellen in het buitenland hoef je niet apart af te rekenen, als je nog genoeg in je bundel hebt zitten. Ik betaal ¤ 8 per maand, ga er echt nooit overheen, want ik internet vooral via de WIFI en bel nauwelijks.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
22 December 2017

Wat heb ik spijt dat ik bij Simpel klant ben geworden. Alles wat fout kan gaan is ook fout gegaan.
Nummerbehoud heeft bijna 2 maanden geduurd.

De verbruiksapp/teller werkt van geen kanten. Zo heb je nog een positief tegoed in MB´s, maar halen ze doodleuk 50 euro van je rekening omdat je heel even online ben geweest omdat je thuis even wifi had uitstaan (online spelletje) met mobiele data aan. En dat terwijl al wekenlang daarna ik nog steeds een positief tegoed heb in MB´s!

Bellen met Simpel is erg frustrerend gebleken. Klantenservice zegt dingen op te lossen en afboeking van 50 euro af te boeken, maar incasseert 4 weken later toch dit geld. Ik kan alleen maar zeggen. Pas op voor deze prijsvechter. als je denkt goedkoop uit te zijn, dan komt je bedrogen uit.

1 minuut op Youtube kost al gauw 100 MB! Dus reken maar uit, wat je aan je 500MB a 2,50 euro hebt.

Nooit meer bij Simpel. Helaas zit ik nog wel 2 jaar vast aan deze stuntelaars.
Alle reacties Link kopieren
BernardK, wat vervelend van al dat gedoe zeg! Ik heb een aantal maand terug juist mijn contract met nog 2 jaar verlengt omdat ik totaal geen problemen heb. Simpel geeft het zelfde verbruik aan als mijn telefoon zelf.

Daarnaast zijn hun prijzen natuurlijk super. Bij mij nog nooit gekke afschriften geweest o.i.d. Ook kost 1 minuut YT bij mij geen 100 MB (ik kijk regelmatig YT via mijn bundel) Ook mijn vader, broer en tante hebben niks te klagen.

Qua bereik heb ik in provincie Gronigen niks te klagen, ik heb altijd bereik. Het makkelijke aan simpel is ook het snel veranderen van je bundel, volgens mij zowel omhoog als omlaag (omlaag weet ik niet zeker, ik heb hem tot nu toe alleen naar boven bijgesteld)
Alle reacties Link kopieren
Simyo , werkt perfect.
Alle reacties Link kopieren
Wat wisselende ervaringen met Simpel dus.
(al is de negatieve ervaring van iemand met alleen deze post..)

Mijn moeder wil bij Simpel een sim only abonnement afsluiten.
Ze verbruikt mobiel per maand niet meer dan een paar smsjes of whatsappjes met haar (klein-)kinderen.
Vandaar de interesse voor een goedkope abonnement (E2,50) bij Simpel.
Maar we zitten natuurlijk ook niet op gezeur met een klantenservice o.i.d. te wachten.

Nog meer ervaringen misschien?
tante-truus wijzigde dit bericht op 28-12-2017 11:30
8.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen problemen met Simpel, maar kennelijk zijn er mensen met andere ervaringen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Echt prima ervaringen. Informatie , nummerbehoud etc, werden netjes van status op de hoogte gehouden. App is overzichtelijk. Bij elke provider gaat wel eens wat verkeerd.
Overschakelen en nummerbehoud ging allemaal bijzonder soepel. Zij beëindigden het vorige contract etc.
Kreeg de eerste maand wel een zeer hoge rekening omdat ik met internet buiten mijn bundel was gegaan. Heb meteen een begrenzer erop gezet, dat gaat heel makkelijk. Ik was vanuit mijn vorige provider gewend dat er automatisch een waarschuwing kwam als ik bijna buiten mijn bundel ging.
Was even zuur. Maar verder is het prima en veeel goedkoper dan sommige andere aanbieders.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie ervaringen!
Hier ook geen problemen met Simpel.

En die negatieve ervaring van 22 dec. is iemand die piept over buiten de bundel-gebruik.
Tja, dat is dan toch echt eigen-schuld-dikke-bult. Niet leuk natuurlijk, maar daar kan je Simpel toch niet de schuld van geven?
De tarieven zijn niet geheim ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
28-12-2017 21:02

En die negatieve ervaring van 22 dec. is iemand die piept over buiten de bundel-gebruik.
Tja, dat is dan toch echt eigen-schuld-dikke-bult. Niet leuk natuurlijk, maar daar kan je Simpel toch niet de schuld van geven?
Ik denk dat dat het probleem inderdaad is..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt al jaren simpel. En ben ontzettend tevreden.
In een app kan je makkelijk je verbruik zien van mb's of belminuten. Ik krijg een waarschuwing wanneer ik bijna op mijn limiet zit. Dan krijg ik een sms met de melding : je hebt ongeveer 80% van je internetbundel verbruikt. Dit moet je wel instellen op je mijnsimpel account.
Ook kan je een belplafond instellen waardoor je nooit een hele hoge rekening krijgt en kan je 3 nummers kiezen die je altijd kan blijven bellen ondanks dat plafond.
Je bundel is per maand makkelijk aan te passen online. Omhoog en omlaag.

Ik ben erg tevreden.
Alle reacties Link kopieren
ik heb simonly van BEN. Ook heel tevreden mee, betaal 19 euro voor onbeperkt bellen en sms (ik bel echt veel) en 2 gig internet. Nooit problemen of wat dan ook met over de bundel heen gaan of zo, ik heb een data plafond ingesteld ook, zodat ik geen onverwachte kosten krijg als mijn bundel op is. Nummerbehoud was geen enkel probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven